Транспортні баталії: житомиряни проти підвищення вартості проїзду

Транспортні баталії: житомиряни проти підвищення вартості проїзду

Зненацька на сайті міськради з’явилося повідомлення про проведення так званого «обговорення» рішень виконкому Житомирської міськради щодо проблем транспортного сполучення в місті.

Майже за дванадцять годин до події, нехтуючи всіма законодавчими актами, Житомирська міська рада повідомляла про наступне: «6 серпня 2019 року о 17:00 в сесійному залі міської ради відбудеться обговорення проектів рішень виконавчого комітету Житомирської міської ради, а саме:

  • Про затвердження умов конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування в м. Житомирі;

  • Про встановлення вартості проїзду в міському пасажирському транспорті загального користування;

    <

    Відео дня
    /li>
  • Про встановлення видів та вартості проїзних квитків (пакетів) в міському громадському транспорті.

Просимо вас взяти участь в обговоренні даних рішень».

Згідно із законодавством, такі повідомлення повинні з’являтися на сайт або оприлюднюватися в будь-який інший спосіб не менш ніж за сім днів до самого обговорення. До речі, це вже не перший випадок, коли міськрада намагається створити вигляд дотримання чинного законодавства, але в незаконний спосіб.

Всупереч тому, що більшість населення на роботі в цей час і не всі взагалі мали змогу дізнатися про дану подію, в сесійній залі було достатньо містян, щоб розпочати обговорення. Але про те, що питання громадського транспорту викличе такий супротив та спричинить скандал, у стінах міськради навіть не здогадувалися.

До того ж більшість взагалі навіть гадки не мала про те, який зміст документів буде їм запропоновано обговорювати. Міськрада не потурбувалася повідомити заздалегідь також про те, яке саме рішення повинен ухвалити виконком.

Вже заднім числом ми знайшли на сайті Житомирської міської ради проект рішення виконавчого комітету та проаналізували його. Тож можемо наголосити на основних тезах цього документа, який, до речі, має назву «Про встановлення вартості проїзду в міському пасажирському транспорті загального користування».

Згідно з документом, рішенням виконкому оголошується про наступне:

Вартість проїзду на міських автобусних маршрутах, які працюють у режимі маршрутного таксі та звичайному режимі руху: при оплаті готівкою становить 7 грн; при оплаті в безготівковій формі становить 6 грн; у разі відсутності (несправності) в транспортному засобі обладнання автоматизованої системи обліку оплати проїзду в розмірі 3 грн; учням шкіл та інших загальноосвітніх навчальних закладів в розмірі 3 грн на час навчального року з 06:00 до 20:00.

На міському пасажирському електротранспорті встановлюється вартість проїзду: при оплаті готівкою в розмірі 5 грн.; при оплаті в безготівковій формі в розмірі 4 грн.

Вартість проїзду в міському електротранспорті у нічний час, тобто в період з 23:00 до 06:00, становить 10 грн.

Це основні тези, але було також багато чого іншого, що кожного разу, майже раз на рік обов’язково пропонує міська влада зробити та ввести, але нічого не робить і не вводить. Зокрема мова йшла про сумнозвісні валідатори та картку житомирянина, про яку ми багато чули, але досі так і не побачили у дії.

Дуже багато питань було щодо зміни самих маршрутів, але власне до цього дійти під час обговорень не змогли. Багато було зауважень, пропозицій, скарг та всього іншого в бік заступника міського голови Дмитра Ткачука та начальника управління транспорту і зв’язку Костянтина Підпокровного, який саме й почав обговорення.

Зранку 6 серпня житомирські ЗМІ оприлюднили проекти майбутніх змін у транспортному сполученні. Ми також вважаємо за необхідне повідомити нашим читачам про наступне.

У Житомирі з середи 7 серпня 2019 року маршрути №53 та №53А припиняють обслуговуватися. Але, як стало відомо, функцію маршруту №53 буде виконувати об'єднаний маршрут №110 і №10, а функцію маршруту №53А – маршрут №4.

Начальник автобусного парку КП ЖТТУ Роман Мусійчук також повідомив, що з 6 серпня маршрути автобусів №110 і 10 будуть об'єднані, рух відбуватиметься наступним чином: Соколовський масив – Сонячне – вул. Покровська – вул. Лесі Українки – вул. Небесної Сотні – вул. Київська – вул. Вокзальна –вул. Вітрука – вул. В. Бердичівська – вул. Жуйка – с. Станишівка (районна лікарня та дитяча лікарня). У зворотньому напрямку маршрут буде повертати з Київської на Покровську. Подробиці можна дізнатися на персональних сторінках в мережі Інтернет та Фейсбуці. До речі, саме там більшість містян і черпає оперативну інформацію про події у місті. 

У Житомирі відновлюється автобусний маршрут №4 за такою схемою руху: ТЦ Ринг – вул. Покровська – вул. Київська – вул. Театральна – вул. В. Бердичівська – вул. І. Гонти – Паперова фабрика – Завод силікатних виробів. Працювати на маршруті будуть комунальні зелені автобуси МАЗ. 

У вівторок, 6 серпня, під час обговорення стало відомо, що ці зміни розробило управління транспорту. Але така «оптимізація» викликала скандал та обурення житомирян як в соціальних мережах, так і в залі засідань міської ради під час обговорення. 

Говорив більше начальник управління транспорту і зв’язку Костянтин Підпокровний. Заступник міського голови Дмитро Ткачук на захід трішки запізнився, але встиг вислухати багато влучних зауважень щодо дотримання діючого законодавства чиновниками міськради. Він постійно намагався переконати присутніх в наявності якоїсь логіки, безумовних розрахунків та іншого. Але коли були поставлені питання відносно того, скільки пасажирів обслуговує кожна одиниця міського комунального та приватного транспорту, відповісти не зміг. Зависли у повітрі й питання щодо розрахунків вартості пального, якщо це дизпаливо або газ. Чому саме такі цифри в розрахунках, не зміг пояснити і Костянтин Підпокровний.

Більш двох годин тривало обговорення в сесійній залі міськради. Але, так і не знайшовши згоди, всі присутні погодилися звернутися з листом до виконкому з вимогами не розглядати взагалі друге питання, винесене на розгляд та обговорення, до того часу, поки не будуть надані чіткі та обґрунтовані відповіді на вже поставлені питання.

Приватний перевізник Аркадій Савицький (ТОВ «САВ-ТРАНС») намагався переконати присутніх в необхідності підвищення тарифів, але не зміг пояснити, чому в нього офіційно водії мають занизьку заробітну плату для Житомира та скільки він взагалі перевозить пасажирів. Також таємницею залишилося взагалі, чи досліджував хто в Житомирі потреби в пасажирському транспорті, в яких напрямках є більше, в яких менше потреби в транспорті та багато іншого, пов’язаного з системним дослідженням пасажиропотоків у місті. Управління транспорту практично не може обґрунтовано пояснити, звідки з’явилися саме такі розрахунки.

Дуже багато зауважень із конкретним законодавчим підґрунтям прозвучало відносно того, що підвищення відбуваються постійно та регулярно. Представники влади кажуть щоразу одне і те ж. Але також ніхто не може пояснити, чому відбуваються зміни тарифів при статичних курсі долара та цінах на пальне, а також як будуть вирішуватися справи з валідаторами. До того ж були наведені дані про наявність судових рішень про відміну попередніх підвищень. Але ніхто з міськради про це не згадує. 

Слід окремо сказати про зауваження, які були надані до цього проекту рішення міськвиконкому за підписом директора департаменту економічного розвитку Житомирської міської ради Миколи Костриці. Саме ці зауваження ставлять хрест на всіх подальших рішеннях виконкому як економічно необґрунтованих. 

У документі, який був оприлюднений на сайті міськради, йдеться про наступне:

«…в ході розгляду розрахунків приватних перевізників були виявлені наступні зауваження:

1. Наказом Міністерства інфраструктури України від 15.07.13 № 480 затверджено Порядок організації перевезень пасажирів та багажу автомобільним транспортом (далі Порядок). Відповідно до п. 2.10 Порядку обстеження пасажиропотоків здійснюється комплексно – на всіх міських, приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування не менше ніж один раз на три роки. Управлінням транспорту і зв’язку міської ради у 2017 році проведено комплексне обстеження пасажиропотоку на всіх міських автобусних маршрутах загального користування, що здійснюють перевезення у звичайному режимі та в режимі маршрутного таксі у місті Житомирі. У розрахунках планового тарифу приватними перевізниками не враховано дані обстеження пасажиропотоку, проведеного управлінням транспорту і зв’язку міської ради у 2017 році. (Висновки з пропозиціями доопрацювати розрахунки суб’єктами господарювання були надані департаментом економічного розвитку на адресу управління транспорту і зв’язку міської ради, проте зміни в розрахунки суб’єкти господарювання не внесли, відповідь на висновки від управління не надходила). 

2. Заробітна плата водіїв, закладена до планової калькуляції тарифу приватними суб’єктами господарювання, не досягає рівня мінімальної заробітної плати, яка складає 4173 гривень, що суперечить ст. 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік». Лише КП «ЖТТУ» повністю врахувало вимоги галузевої угоди при формуванні заробітної плати для працівників (враховуючи нічні, святкові та інші соціальні гарантії). 

3. За 10 місяців 2018 року згідно з даними GPS пристроїв виявлено неповне виконання рейсів. Тобто перевізники не в повній мірі здійснюють перевезення пасажирів по графікам руху, які зазначені в паспортах маршрутів, однак в розрахунках тарифів закладено витрати на споживання паливо-мастильних матеріалів, амортизацію транспортного засобу, ТО  і ПР, заробітної плати водія згідно з 100 % виконання графіків руху.

4. У більшості розрахункових матеріалів витрати на технічне обслуговування (ТО) і поточний ремонт (ПР) не здійснено або здійснено всупереч до вимог Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженого наказом Міністерства транспорту і зв’язку України від 17.11.2009 N 1175 та Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, затверджених наказом Мінтрансу від 30.03.98 № 102.

5. Не усі перевізники розрахували необхідні витрати на оновлення шин, акумуляторних батарей, не підтвердили або не врахували у розрахунках накладні витрати (загальновиробничі та адміністративні). 

6. Перевізникам витрати за пільговий проїзд окремих категорій громадян не відшкодовуються, але згідно з вимогами Методики механізм розрахунку тарифу передбачає кількість перевезених пасажирів як платних, так і безоплатних.

7. Перевізники працюють за спрощеною системою оподаткування, обліку та звітності і відповідно мають право не здійснювати ведення усіх документів, що передбачено вимогами Методики. 

Без вирішення піднятих питань неможливо підтвердити економічну обґрунтованість планових тарифів».

Цей документ, сподіваємось, дозволить поставити крапку у цьому питанні. Але останнє слово – за виконкомом…

Руслан Мороз

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
17:57 У житомирському ліцеї створили унікальну платформу навчання на уроках захисту України 17:28 Ірина Верещук подякувала Житомирщині за прийом евакуйованих українців із Донбасу 17:00 У лікувальних закладах Житомира потрібні донори крові 1-, 4- 16:40 Житомирян запрошують на вечір поезії "Балансування" Від читача 11:37 Кіберполіція запрошує долучитись до соціального проєкту BRAMA 16:20 Підтримай акцію “Lots of Socks” та допоможи родинам, де є сонячні дітки 16:00 У Тетерівській громаді виявили сховок зі зброєю photo_camera 15:47 Який циркуляційний насос придбати? (Новини компаній) 15:40 У Житомирі поліцейські охорони виявили заборонену речовину у відвідувача крамниці 15:20 Оголошено прийом заявок на національний конкурс «Благодійна Україна-2023» – «Благодійність на захисті України» 15:03 Завтра циклон принесе в Україну дощі з мокрим снігом і похолодання 15:00 #плічопліч: У Житомирі відбувся міський етап змагань зі спортивного орієнтування photo_camera 14:42 На проспекті Миру автомобіль збив пішохода - постраждалий госпіталізований 14:20 Сьогодні розпочався Великий піст: тривалість, правила і заборони 14:00 У Житомирі продовжується опалювальний сезон 12:43 Захворюваність на грип і ковід на Житомирщині знову зросла 12:21 У фігуранта справи «житомирського стрільця» Анатолія Захаренка діагностовано гострий інфаркт 12:00 17-23  березня проводиться  Міжнародний тиждень здоров’я підлітків 11:40 У Глибочку під Житомиром горів склад 11:20 У Житомирі - черги на обмін транспортних карток. Фотофакт photo_camera
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up