Житомир на передостанньому місці за кількістю електромобілів по Україні

Те, що геть нещодавно здавалося чимось неймовірним і незвичним, за короткий проміжок часу стає абсолютно буденною річчю. Саме так трапилося з електромобілями, котрі нині стають дедалі популярнішими серед наших співвітчизників-автолюбителів.

 

Житомир на передостанньому місці за кількістю електромобілів по Україні

Доказом того, що електромобілі невпинно завойовують український авторинок, є дані Головного сервісного центру МВС України, які свідчать, що лише за рік кількість зареєстрованих електрокарів зросла у кілька разів. Відтак, якщо порівняти, наприклад, аналогічні місяці 2016 і 2017 років, то в січні минулого року українці зареєстрували 62 електромобілі, а в січні цього року – 196, у лютому – 89 і 205, а в березні – 143 і 281 відповідно. Як бачимо – прогрес очевидний.

Як зазначає керівник Головного сервісного центру МВС Владислав Криклій, у першому кварталі 2017 року показники зросли майже вдвічі – 620 зареєстрованих авто (у порівнянні з першим кварталом 2016 року – 294 зареєстрованих авто).

Причиною цього є не лише так звана «трендовість» електрокарів, а й вигідність. Серед основних переваг електромобілів визначають екологічність та економічність. Вартість «заправки» електромобіля в декілька разів нижча, ніж у бензинового чи дизельного авто, а деколи (переважно це великі міста) підзарядитись можна й безкоштовно, оскільки на багатьох паркінгах перед ресторанами, торговими чи бізнес - центрами все частіше встановлюють зарядні станції. Технічне обслуговування електромобілів відбувається рідше, а для функціонування їм потрібна менша кількість розхідних матеріалів. Ціна електромобілів, зазвичай вища, ніж у звичайних, але кошти, зекономлені на заправці авто, компенсують зайві витрати.

На всю Житомирщину – лише 11 електрокарів

За словами Владислава Криклія, за даними сервісних центрів МВС найбільший попит на електромобілі прослідковується у місті Києві (528 авто), в Одеській (486) і Харківській (446) областях. Слідом йдуть Дніпропетровська (134), Львівська (127), Київська (131) та Запорізька (75) області.

У той же час найменше електромобілів у Луганській та Черкаській областях – їх там зареєстровано по 9 штук.

Що стосується Житомирщини, то ми в цьому рейтингу вирвалися не набагато вперед і розділяємо передостанню «сходинку» разом із Закарпатською та Чернівецькою областями, маючи у себе на рахунку по 11 електрокарів.

Як зазначив завідувач другого відділення Житомирського професійного політехнічного ліцею Леонід Громік, у нашому регіоні ситуація щодо кількості цього транспорту зміниться не скоро.

«Житомир зовсім не підготований для експлуатації електромобілів. У нас немає відповідних умов для обслуговування, ремонту та зарядки таких автомобілів», – пояснив Леонід Громік.

І справді – якщо проаналізувати інтерактивну карту зарядних станцій для електромобілів на сайті ElectroCars (electrocars.ua), то побачимо, що на всю Житомирську область зарядних станцій нараховується 9, з них в самому Житомирі – 3.

Переваги і недоліки електромобілів

«ЗА»

Дешева заправка. Вважається, що в середньому кожен водій в Україні проїжджає 15 тисяч кілометрів на рік. Тож, 1 рік їзди на електрокарі коштуватиме від 1 тис до 3 тис гривень (від 7 до 22 копійок за кілометр). Для порівняння, на бензині – 25 000, ДП – 13 500, газі – 15 000 гривень на рік.

Простий сервіс. Немає мастила, свічок, фільтрів тощо. Періодичного огляду вимагає тільки ходова. Силовий агрегат, акумулятори та навісне обладнання – тільки спостереження та контрольні заміри. Обслуговуватися такі автівки можуть на будь-якій СТО, а вартість послуг – в рази менша, ніж у звичайних авто.

Тиша. Двигун електрокара працює безшумно.

Екологія. Немає вихлопних газів. Використання енергії в електромобілях відбувається до п’яти разів ефективніше, ніж у звичайних двигунах.

Данина моді. Якщо захочете виділитися серед натовпу – це авто для вас.

«ПРОТИ»

Недостатня кількість АЗС і тривалість зарядки. На одному заряді електрокар проїжджає 150 км, зарядка на спецзаправках триває кілька годин, від домашньої розетки – близько 8 годин. Щоб доїхати з Києва до Львова, треба витратити майже добу, адже зарядити машину необхідно буде аж 4 рази.

Невеликий вибір. Небагато компаній займаються виробництвом електрокарів. Та й модельний ряд, в порівнянні зі звичайними автівками, в рази менший.

Висока вартість батареї. (Хоч виробники і дають гарантію на 10 і більше років, електрокар на той час уже сам вийде з ладу). За 2 роки користування електробатарейка втрачає 20% своєї ємності, а в умовах частих перепадів температур – 50%. Новий акумулятор коштує від 5 до 10 тисяч доларів. Очікується, що при збільшенні виробництва вартість батарей впаде. Деякі виробники вже планують здавати батареї в оренду.

Комфорт. Із включеним кондиціонером довго не покатаєшся, оскільки він швидко «садить» батарею. Тому якщо хочете довше бути в дорозі, від деяких зручностей доведеться відмовитися.

Швидкість. Для економії електроенергії її обмежують до 80-100 км/год. Теоретично електрокари можуть розганятися до 140 км/год. Проте, щоб акумулятора вистачило на весь день, бажано не «газувати». Хоча в місті з його постійними заторами такий автомобіль – просто знахідка: при «ривках» і гальмуванні заряд відновлюється.

Анастасія Кузьмич

Коментарі
16:55 Що подивитися на вихідних 16:21 Житомиряни вже підписали понад 70 тисяч декларацій з лікарями 16:06 Плануєте торгувати алкоголем і тютюном - подбайте про ліцензію 15:56 Водоканал скидає нечистоти у Тетерів. ВІДЕО з місця події play_circle_filled 15:46 Від футболу до туризму. Ліга чемпіонів в Україні 15:30 Житомирянам розповіли, як виглядатиме сквер на Лятошинського 15:17 На Житомирщині прокуратурою спільно з податківцями викрито підпільний цех з виробництва фальсифікованого алкоголю, що діяв на території області 15:00 Депутати бюджетної комісії обласної ради не підтримали питання по ТОВ «Валки-Ільменіт» 14:46 На Житомирщині 10 абітурієнтів були відсторонені від ЗНО через користування мобільними телефонами 14:16 В Олевському районі ліквідовано займання торфу на площі 0,05 га 14:00 Прокурор Житомирщини Любомир Війтович: "Наш фах вимагає повної самовіддачі та постійної самоосвіти" 12:44 За першу половину травня Житомирський рибоохоронний патруль виявив 123 порушення 12:20 На Словечанщині затримали копачів бурштину, які намагалися видати себе за відпочивальників

Хто переможе: газета «Бердичівський погляд» та пенсіонер Валентин Ганоль  чи мільйонерка, депутат обласної ради Анжеліка...

У період з 1 по 17 травня було виявлено 123 порушення, з яких 23 були грубими. Збитки, завдані рибному господарству, склали...

Детальніше про це, в рамках проекту «Я маю право!», розповіли фахівці Андрушівського бюро правової допомоги.

Упродовж двох днів під час тестування було виявлено перші порушення, відтак поліцейські закликають абітурієнтів суворо дотримуватись...

Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up