Як діяти покупцю, який випадково розбив чи пошкодив товар у магазині

Як діяти покупцю, який випадково розбив чи пошкодив товар у магазині

Досить часто трапляються такі неприємні ситуації, коли в магазині покупець ненароком впускає або ж зачіпає товар, який лежить неналежним чином, і він розбивається чи пошкоджується. І, як правило, працівники магазину/адміністрація/охорона починають відразу вимагати сплатити кошти за такий зіпсований товар. 

 Згідно інформації  оприлюдненої на сайті Державної служби  України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів  надаємо декілька корисних порад як діяти в  такій ситуації.

У таких ситуаціях, перш за все, потрібно з’ясувати, хто насправді винен в тому, що товар пошкоджено – покупець, адміністрація магазину, яка неправильно зберігала/розмістила цей товар в торговому залі, чи можливо зовсім інший покупець? Важливо зазначити, що Закон України «Про захист прав споживачів» у таких ситуаціях однозначно захищає покупця (споживача). Однак в таких ситуаціях часто буває багато нюансів.

Згідно зі статтею 323 Цивільного кодексу України, ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження (псування) майна несе його власник, тобто магазин. Відповідно до ст. 668 Цивільного кодексу України ризик випадкового знищення або випадкового пошкодження товару переходить до покупця з моменту передання йому товару. Тобто, коли продукція не передана покупцю, ризик пошкодження лежить на власникові/магазинові, а тому покупець не повинен сплачувати кошти за розбитий/зіпсований товар, оскільки він ще не придбав його.

Відео дня

Якщо ж адміністрація/охорона магазину наполягає на своєму, вимагайте скласти акт про нанесення шкоди та надати факти, які, на думку адміністрації магазину, доводять вашу вину. Слід підкреслити, що вину покупця, а також чи він повинен платити за такий товар може встановити тільки суд. Тобто покупець повинен пам’ятати – нічого на місці не оплачується, на місці тільки фіксується.

Якщо адміністрація магазину відмовляється складати будь-які акти і однаково вимагає сплатити кошти, покупець повинен пам’ятати, що відповідно до ч. 2 ст.17 ч.2 Закону України «Про захист прав споживачів» забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту. Однак споживачу необхідно довести, що він розбив/зіпсував товар випадково. І у цьому може дуже допомогти запис із камери відео-спостереження.

У випадку, коли адміністрація/охорона магазину переходить до більш рішучих дій і взагалі не випускає покупця з приміщення, слід згадати ще й про пункти 1, 4 і 5 статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів», в яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики та агресивної діяльності. Так, агресивною вважається підприємницька практика, яка фактично містить елементи примусу, докучання або неналежного впливу та істотно впливає або може впливати на свободу вибору або поведінку споживача стосовно придбання продукції». Крім того, як агресивні забороняються такі форми підприємницької практики: створення враження, що споживач не може залишити приміщення продавця (виконавця) без укладення договору або здійснення оплати, а також вимога оплати продукції, наданої продавцем (виконавцем), якщо споживач не давав прямої і недвозначної згоди на її придбання.

У випадку, коли після всіх аргументів покупця однаково продовжують примушувати платити за розбитий/пошкоджений товар і відмовляються складати акт та фіксувати ситуацію на місці, він повинен викликати поліцію. 

За матеріалами Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області

 

 

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
17:56 Медичний висновок для тих, хто хоче взяти дитину в сім’ю, стане цифровим, а сам медогляд оптимізується - Мінсоцполітики 17:23 У Житомирі під час весняного загальноміського прибирання вивезено 866 м3 сміття, було залучено 288 працівників комунальних підприємств 17:00 Житомир попрощався із двома Захисниками - Олександром Рудюком і Дмитром Пінчуком 16:41 Найближчими днями у Житомирі потепліє до +25, очікується висока пожежна небезпека Від читача 16:43 Проєкт "БРАМА" об'єднує громадян державного та приватного сектору 16:20 Чемпіоном України з триатлону на суперспринтерській дистанції став представник Житомирської школи вищої майстерності Ілля Гончарук 16:05 Найкращі виробники міжкімнатних дверей в Україні (Новини компаній) 16:00 Виконком Житомирської міськради закупить на фронт 15 комплектів супутникового звʼязку і 50 дронів 15:40 17-річний житомирянин поїхав на роботу у Дніпро, а 17-річна дівчина з Радомишля гостювала у подруги - ювенальні поліцейські за тиждень повернули додому 16 дітей 15:21 Мешканців будинків по вул. Грушевського, 97 б та вул. Грушевського, 101 попереджають про призупинення водопостачання з 1 по 3 травня 15:00 На одній із вулиць Звягеля правоохоронці затримали чоловіка під час продажу боєприпасів за 4000 гривень 14:40 Ветеран з Житомирщини переміг у конкурсі "Варто почати власну справу" 14:20 Водія, який 13 квітня у Житомирі рухався смугою зустрічного руху, патрульні притягнули до відповідальності 14:00 Фокус передачі: які види шахрайства розповсюджені на Житомирщині і як не стати жертвою шахраїв 12:47 У Звягелі в ДТП травмувався 19-річний мотоцикліст: наразі він у лікарні у тяжкому стані 12:23 Житомир та область потребують донорської крові всіх груп з негативним резусом 12:02 У Хорошівській територіальній громаді надзвичайники ліквідували пожежу в господарчій будівлі, врятувавши від вогню гараж і будинок 11:40 Семеро чоловіків, серед яких - мешканці Житомирщини, намагалися перетнути кордон з Румунією на старій "буханці", їх затримали прикордонники 11:20 Рятувальники Житомирщини нагадали правила безпеки на Великдень 11:00 Гороскоп на 29 квітня - 5 травня
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up