«Їде маршрутка, як велика собача будка, а тролейбус десь спочиває, забрати пасажирів не встигає» – нову транспортну мережу можна описати одним рядком з пісні Скрябіна, хоч ми й інтерпретували його трішки під Житомир.
Нещодавно на сайті мерії опублікували проєкт рішення про зміну транспортної мережі, в якому бачимо, що маршрутне таксі виступає основним видом громадського транспорту, а тролейбуси – менш вагомі.
За день до сесії, у середу, 17 червня, ексзаступник міського голови Дмитро Ткачук опублікував на своїй сторінці у Фейсбуці детальний розгляд запропонованого управлінням транспорту проєкту рішення, де наголосив, що змінювати потрібно не лише мережу маршруток й не по принципу «шило на мило», влаштовуючи черговий розпродаж маршрутів між приватними перевізниками перед виборами, як це було у 2015 році, а і врахувати роботу тролейбусів у Житомирі.
«Що не так у запропонованому Підпокровним проєкті мережі? Невідповідність концепції розвитку галузі громадського транспорту. Маршрутки виконують не допоміжну функцію, а виступають основним транспортом у місті. Автобусна мережа накладається на тролейбусну і дублює її ще більше, ніж раніше (по вул. Київській +20, вул. В. Бердичівській +30, вул. Вітрука +5 маршруток). Зростає кількість маршруток (+29 одиниць). В проєкті пропонується створення 6-ти нових маршрутів, що збільшує кількість транспорту в місті», - пояснює ексзаступник.
Коментарі під публікацією неоднозначні. Дехто пише слова вдячності, мовляв, дійсно вагомий розбір транспортної мережі, інші не розуміють, що завадило Дмитру Ткачуку втілити правильну мережу, працюючи в якості заступника мера, і це питання ми почуємо ще не один раз.
Отож під час сесії Житомирської міської ради 18 червня питання транспортної мережі знову пролунало, і депутат Іван Фурлет, скориставшись своїм виступом, запросив до презентації Дмитра Ткачука, на що Сергій Сухомлин відреагував неоднозначно. Невдоволений видих було чути навіть під час онлайн трансляції сесії.
Думки, що раніше виникали в головах людей, що спостерігали дивні рішення міської ради («Епіцентр», «ЮПІДЖІ» тощо) – підтвердилися. Без погодження Сергія Сухомлина, в місті нічого не робиться, і сьогодні ми це почули з вуст того, хто був командою мера протягом 4-х років.
Під час роботи на посаді заступника з питань транспорту Дмитро Ткачук дійсно працював над створенням транспортної мережі, проте почули ми про неї в такому вигляді, як зараз – лише під час сесії 18 червня.
«Що заважало вам прийняти нормальну схему, коли ви були заступником? Що конкретно вам заважало, хто?», - запитав міський голова Сергій Сухомлин після виступу.
А ось відповідь Ткачука була доволі провокативною, мовляв, є певна процедура, і якщо проєкт рішення треба оприлюднити і прийняти, то він оприлюднюється ввечері та приймається зранку, а коли не треба – то не треба. Така заява викликала обурення міського голови, на що він відповів, що такі заяви – «брєд».
«Де ваш проєкт рішення по мережі, який був опублікований, який пройшов комісії та який ви дуже зараз захищаєте? Де? Добре робити, добре виступати під камери і нічого при цьому не робити», - викрикнув міський голова.
До обговорення долучилася депутатка Любов Цимбалюк, яка зазначила, що дійсно, канал комунікації між депутатами та управліннями – слабкий, тому, корисно б прислухатися до інших:
«Дійсно, є проблеми, проблеми з управлінням, з доповідями на комісіях. Дійсно, ми не отримуємо тих відповідей, які ми мали б отримувати. Поки цей проєкт знаходиться в обговорюванні в мене є пропозиція – дослухатися до всіх пропозицій, розглянути їх, і не виносити на виконком це питання до тих пір, поки не відбудеться обговорення».
Компромісом зі сторони міського голови була пропозиція про створення громадського слухання:
«Давайте запросимо ТТУ, запросимо перевізників, депутатів, усіх бажаючих і проведемо громадське слухання з цього питання»,- зазначив Сергій Сухомлин.
Сподіваємося, найближчим часом обговорення дійсно відбудеться, з дотриманням карантину, звісно, проте, чи не втулять під шумок транспортну мережу запропоновану Костянтином Підпокровним – питання залишається відкритим.
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 15 від 17 квітня 2024
Читати номер
Сергій Базилівський