"Вивіски, оголошення і реклама у місті Житомирі: яка мова переважає" – цю тему обговорювали студенти та науковці за круглим столом в рамках відзначення Дня української писемності та мови.
Круглий стіл пройшов сьогодні, 14 листопада, у Житомирському державному університеті ім. І. Франка.
«Навчально-науковий інститут філології та журналістики вже традиційно проводить до Дня української писемності та мови анкетування про стан мови в нашому обласному центрі. Цьогоріч ми вирішили проаналізувати, якими очима обласний центр дивиться на свого мешканця та разом зі студентами провели лінгвоаналіз вивісок, оголошень та реклами з міських вулиць», – сказав доктор філологічних наук Віктор Мойсієнко.
Усього студенти виписали 1305 назв. З них 855 українською мовою, іноземними – 355, змішаних назв – 95. Також зафіксовані китайські, корейські та японські назви, але лише латинською та кириличною графікою.
Науковці та студенти після лінгвоаналізу дійшли висновку, що загалом місто Житомир поки що дивиться переважно українськими окулярами, а російська мова, яка ще донедавна домінувала на вуличних вивісках Житомира, поступається іншим іноземним, передовсім англійській.
Також під час круглого столу учасники обговорили положення Закону України «Про засади державної мовної політики».
Довідково. Був проведений лінгвоаналіз вивісок, оголошень та реклами з вулиць Київської, Великої Бердичівської, Вітрука, Покровської, Театральної, Михайлівської, Хлібної, Леха Качинського, Чуднівської, проспекту Миру, майданів Соборного та Перемоги.
№ 15 від 17 квітня 2024
Читати номер