“Діти квітів” свій одяг роблять власними руками
Течія хіппі зародилась в Америці в 1960-х роках. Ідеологія хіппі заключалась у протиставленні тодішнім владним ресурсам. Вони боролись за мир у всьому світі. Взагалі-то, хіппізм виник не лише через моду, а через тверді особисті переконання та небажання підкорятися несправедливим правилам соціуму.
Хіппі відрізнялись від суспільства не лише своєю внутрішньою, так скажемо, “любомирною” ідеологією, а й зовнішнім виглядом. “Діти квітів” одягались у яскравий одяг та носили різнокольорові прикраси. Мода 60-70-х років не диктувала суворих правил. Життєва філософія американських хіппі, які проповідували простоту та насолоджувались життям, розповсюдилась в світі моди.
Фєнєчки
Одним з головних атрибутів хіппі – фєнєчкі, які виготовлялись з бісеру, намистинок, шкіри, дерева, сплетені з ниток різних кольорів, розмірів та конструкцій. Дехто навіть визначив психологію поєднання кольорів у прикрасі. За різними легендами історія виробів з бісеру бере коріння ще з далеких предків. Давні індіанці, полінезійці, сірійці та росіяни носили бісерні вироби, які значили для них більше, ніж просто захоплення від красивих речей.
Серед хіппі вважається, що кожна прикраса ручної роботи повинна мати своє власне ім’я. З плином часу традицією серед хіппанів стало дарувати фєнєчки на щастя та удачу тому, хто сподобається. Фєнька є згустком енергії тієї людини, яка її виготовляє. Тому при даруванні цієї прикраси потрібно бути делікатним, адже даруючи, людина одночасно “передає” частину свого внутрішнього світу. Деякі з представників альтернативних поглядів на життя вважають, що ці, буквально зробляні з підручних засобів прикраси, допомагають у тяжку хвилину.
Одяг
Единим обмеженням у гардеробі хіппі були лише тодішні психологічні уяви та застарілі стереотипи. Для “дітей весни” не мало значення, ким виготовлений одяг, важливим було те, що він відображав їхній світогляд. Яскраві різноманітні кольори, цікаві малюнки та орнаменти переплітались на забавних одежах. Верхня частина одягу могла бути від рубах до кафтанів, індійських сарі та тунік. Серед тканин були популярні оксамит, шкіра, замш, джинс, індійська бавовна та шовк.
Брюки-кльош в 60-70 роки були на піку слави. Це не означає, що їх надягали лише хіппі. Кльош носили майже усі. Але хіпповські брюки відрізнялисаь ручними вишивками по тканині, щоб кльош був ще ширшим вшивали вставки (клапани) у шви нижче коліна, торочили знизу, затирали цеглиною. Взагалі, будь-який атрибут ручної роботи, прикріплений до одежі, додавав своєрідної родзинки. Довгі спідниці зі складками чи без них також були популярними. Хіппі носили хайратнік - це тонка стрічка, яка надягалась на голову, могла бути різних кольорів, орнаментів, сплетеною з бісеру. Так як мода хіппі не окреслювалася суворими правилами, а - навпаки проповідувалася свободою у виборі одежі, візерунками ручної роботи правила лише фантазія.
Взуття
Взуття різнилось розмаїттям - від шкіряних чи замшевих сандаль до чобіт на блискавці, платформ та яскравих туфель з лакованої шкіри.
Музика
Музика сама по собі є дуже сильним піднесенням особистості. Тоді в середині двадцятого століття, революційним відкриттям музикальної культури став рок-н-ролл. Нова музика, як символ нової культури. Великої популярності набули групи та виконавці, такі як “Doors”, “Rolling Stones”, “Jefferson Airplane”, Джимі Хендрікс, Дженіс Джоплін та інші. Розквіт хіппі припав на 60-70 роки, саме тоді гримів на весь світ фестиваль “Woodstok”
Багато часу пройшло з розквіту хіпповського руху. Сьогодні на вулицях міста теж ще можна побачити представників хіппі. Це не просто мода, це скоріше щось внутрішнє, що живе у самій людині, це поклик душі. Бути хіппі - не діагноз, а стиль життя. Ні, хіппі не зникли. Вони як раніше проповідуючи любов та доброту та одгночасно дивують пересічних своїм зовнішим виглядом. Дзвін їх дзвіночків нагадує про те, що романтики, “діти квітів та весни” намагаються достукаються до сердець людських, наглухозакритіх бронею банкнот і цинізму, іменнуємою житейською "мудрістю", хочуть розтопити лід людської відчуженості.
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.