У житомирських маршрутках валідатори виконують функції терміналу, а міська влада зазначає: так треба

У житомирських маршрутках валідатори виконують функції терміналу, а міська влада зазначає: так треба

У пресцентрі Житомирської міськради підсумували перший тиждень роботи громадського транспорту з новими тарифами на проїзд. Говорили-балакали, проте досі залишається загадкою, для чого валідатори в маршрутках: для обліку пасажирів чи для зручності оплати. 

Житомиряни неодноразово жалілися на те, що під час готівкової оплати їм не видають квиток, а в міській раді на запитання, чому так, відповіли, мовляв, якщо ви хочете отримати квиток і ВАМ він потрібен – просіть його у водія. 

Під час брифінгу в четвер, 16 січня, заступник міського голови Олександр Шевчук прозвітував про перший тиждень роботи транспортних нововведень:

«З позитиву: система запрацювала. З недоліками, але запрацювала. Також наші пільгові категорії їздять у громадському транспорті – безкоштовно. Другий момент: ми одні з перших в Україні запровадили електронний квиток, яким можна користуватися в усьому громадському транспорті. Із переваг також те, що ми можемо відслідковувати нашого пасажира – тобто вести облік».

Ось тут і постає питання: про який облік може йти мова, якщо квитки видають через раз? 

Сенс встановлення валідаторів – облік реальних пасажирів, які користується громадським транспортом. Проте, здається, і тут міська влада виступає за перевізника, адже відслідкувати пасажиропотік у маршрутках неможливо, якщо квиток видають лише тим, хто оплатив проїзд безготівково.

Таким чином, кількість пасажирів у маршрутках за день – менше в декілька разів. У випадку, якщо б вдалося відслідкувати реальну кількість пасажирів у маршрутках за день, тариф у сумі 7 гривень був би банально необґрунтованим, адже маршрутками користується великий відсоток населення.

«Зараз це в процесі ще вирішення. На сьогоднішній день відривний квиток (не з валідатора – авт.), який видають у маршрутках, є законним. В подальшому, я думаю, ми перейдемо на єдиний квиток, який буде видаватися і з валідатора, і не з валідатора. Але ми йдемо до єдиного квитка», - пояснює Олександр Шевчук.

«І ллється вода…». Звідси теж питання: де гарантія, що у водіїв зазначена початкова кількість відривних квитків, і вони рахують їх видачу? Більше того, житомиряни не бачать і відривного квитка, адже його треба «вибороти». За логікою місцевої влади, квиток потрібен пасажиру, а не перевізнику. Проте знову ж таки, відривні квитки вводилися для ОБЛІКУ, а не як папірець для пасажира.

Питання: то нащо валідатор, заступник міського голови прокоментував наступним чином:

«В першу чергу, валідатор у маршрутках встановлено для оплати проїзду безготівковим способом, а не для обліку пасажиропотоку. В подальшому ми відслідковуємо тих житомирян, що скористалися банківською картою, картою житомирянина, транспортною картою – це для цього. Ми в будь-якому випадку будемо йти до того, аби видавати квиток за безготівкову оплату, адже нам потрібен облік усього пасажиропотоку».

Якщо прослідкувати за коментарями Олександра Шевчука, то поступово втрачаєш логічну послідовність і сам не розумієш, то валідатор – нащо? Безготівкова оплата? То нащо було витрачатися на прилади, якщо достатньо повісити QR-код. Або вже називайте це не пафосним словом «валідатор», а звичайний термінал, бо його функції – однобічні. 

Лера Наумова

 

Коментарі (1)
  • Ольга Доценко

    Сьогодні їхала з Богунії (вул.Офіцерська) до Польової  жоден пасажир не вимагав квиток.а водій і не пропонував.Коли я попросила квиток,водій на мене подивився як на ворога.Людей в маршрутці було чимало і всі ,всі без квитків.Це маршрут №33.Інша справа на маршруті №3.Підійшов автобус ,люди спокійно вишикувались біля дверей,водій кожному дав квиток і ,навіть тих,хто не хотів брати,він ввічливо зупиняв і давав квиток.ХТО Ж ВИНЕН І ЩО РОБИТИ? Одвічне питання...
Найчастіше Найчастіше
keyboard_arrow_up