Як перевізники крутять тарифами та міською радою

Як перевізники крутять тарифами та міською радою

П’ятниця, 13- число місяця. Саме у цей день прийнято чекати несподіванок, і, як правило неприємних. Двічі на рік календар випробовує нас своєю «чорною п’ятницею» і , хоча не завжди неприємності трапляються із математичною точністю, але на цей раз, 13 жовтня 2017 року, для багатьох житомирян головна подія дня набула очевидно неприємного відтінку.

 

Експеримент, пілотний проект чи – відсутність професіоналізму?

   Цього дня  під час позачергового  засідання міськвиконкому у  пожежному порядку  розглядалося питання про внесення змін до попереднього рішення міськвиконкому від 16 травня 2017 року. Тоді, нагадаємо, члени міськвиконкому встановили нову вартість тарифу для проїзду у маршрутних таксі, що курсують у Житомирі. А вже із 1 червня 2017-го у Житомирі пасажири «маршруток» платили не 3 гривні, як раніше, а 5 гривень за одну поїздку. Щоправда, міська рада змусила перевізників підписати угоду про те, що  послугами маршрутних таксі можуть безоплатно користуватись ті ж категорії пільговиків, які безкоштовно користуються житомирським електротранспортом. Хтозна, чому перевізники так швидко, а фактично – ледь не автоматично, погодились перевозити пільговиків, але на перших порах начебто все усіх влаштовувало. Проте, як тільки пільгові категорії пасажирів переконалися у тому, що у «маршрутках» можна так само  безоплатно «кататися», як і у тролейбусі чи трамваї, ейфорія від підвищення тарифу до 5-ти гривень у середовищі перевізників швидко пройшла. Більше того, вже у липні перевізники чітко зрозуміли, що вчинили щонайменше дурню, коли погоджувалися на додаткову угоду щодо перевезення пільговиків.  Одразу  ж згадалися і про тарифи розміром у 4 гривні, який  у травні пропонували фахівці - реалісти, розуміючи, що стрибкоподібні підвищення тарифів  одразу на 2 гривні сприймаються городянами дуже важко.

    Насправді  вже у червні 2017-го платоспроможний пасажир, обираючи між «маршруткою» за 5 гривень і тролейбусом/трамваєм – за 2 гривні, однозначно віддавав перевагу електротранспорту.  Хоча Житомирське ТТУ так і не змогло сповна скористатися своєю ціновою перевагою, бо не мало ні вагонів тролейбусів, ні водіїв, які могли забезпечити постійну роботу хоча б із півсотні тролейбусів. Але, все ж таки, у тролейбусах-трамваях народу відчутно побільшало, а у «маршрутках» зросла кількістьлише пільговиків. Вже у липні, а ще більше-у серпні 2017-го року, у «маршрутках» побільшало  сварок та «розборок» між водіями та пасажирами – пільговиками. Перевізники спочатку вирішили обмежити потік пільговиків у «маршрутках» у так звані «пікові» години. Тоді ж, з’явилися  звернення до пільговиків, аби ті утрималися від поїздок у часи найбільшого транспортного навантаження. Міська влада дозволу на подібні оголошення та ініціативи щодо обмеження для пільговиків не давала, але й суворих заходів впливу на порушників не вживала. Тим часом перевізники нервували, адже підвищення тарифу до 5-ти гривень відчутних збільшень у касах підприємців не дали. Більше того, платоспроможний пасажир надавав перевагу електротранспорту і  маршрутні таксі опинилися у збитках. У середовищі перевізників зчинилася тривога і було зрозуміло, що у транспортній сфері Житомира назріває чергова криза. У вересні перевізники вже зажадали законного обмеження для пільговиків, а у жовтні міськвиконком вперше спробував це зробити. Однак перша спроба результатів не принесла. 11 жовтня позачергове засідання житомирського міськвиконкому не змогло задовольнити вимоги перевізників, бо  не вистачило лише двох голосів, для того, щоб запровадити пільгові перевезення у період із 10-ї до 16-ї години.  Але вже за два дні, якраз у п’ятницю 13 жовтня 2017 року, перевізники свого домоглися. Відтепер, лише вісім (із 19-ти) категорій пільговиків можуть безоплатно користуватися послугами «маршруток» упродовж всього дня. А пенсіонери матимуть право на пільги у «маршрутках» лише із 10-ї до 16-ї години.

   Обидва позачергові засідання житомирського міськвиконкому, які присвячувалися «транспортному» питанню 11 та 13 жовтня 2017 року, викликали бурхливу реакцію житомирської громади. Насправді обговорення того, що сталося у кабінетах міської влади, триває ще й досі. Сьогодні житомиряни  абсолютно по-різному сприймають новації, запроваджені рішенням міськвиконкому 13 жовтня 2017 року. Людям відомо про те, що вартість проїзду у маршрутних таксі зменшується на 1 гривню (із 5-ти до 4-х гривень). Водночас вісім категорій пільгових пасажирів мають право користуватись «маршрутками» без обмежень. Ну, а пенсіонери та інші пільговики, які не потрапили до спеціального переліку, зможуть користуватися правом безкоштовного проїзду із 10-ї до 16-ї години.

Відео дня

То хто ж хазяїн на  транспорті у Житомирі?

    Зрозуміло, що головними ініціаторами та справжніми верховодами транспортної ситуації у Житомирі стали підприємці-перевізники, які змусили владу міста двічі  упродовж трьох днів скликати позачергові засідання міськвиконкому. Такого у Житомирі ще не траплялося ніколи. Зниження тарифу до 4-х гривень і обмеження щодо безоплатного користування «маршрутками» основної маси пільговиків, ще раз засвідчили, що нагальної потреби підвищувати тариф проїзду у «маршрутках» до 5-ти гривень у травні 2017 року не було. Тобто, підвищення вартості проїзду у «маршрутках» 16 травня 2017 року здійснили без достатнього економічного обґрунтування, а просто «на око». Сьогодні  стало остаточно зрозуміло, що додаткова угода щодо перевезення пільговиків, яку міська влада нав’язала перевізникам із 1-го червня 2017 року, також ніким не прораховувалась. Перевізники на початку літа перебували у стані ейфорії від того, що тариф вдалося підвищити із 3-х до 5-ти гривень. Вони очікували, що за будь-яких обставин, прибутки від перевезень все ж таки збільшаться. Проте сталося інакше. За пільги пасажирів із підприємцями ніхто не розраховувався. Ні держава, ні міська влада. Зменшення прибутків у липні-серпні 2017 року призвели до того, що водії стали масово звільнятися з роботи, а це вже точно загрожувало зникненням «маршруток» взагалі.

    Що буде далі, також невідомо. З одного боку, зменшення тарифу на проїзд у «маршрутках» до 4-х гривень за одну поїздку, призведе до повернення значної кількості пасажирів, які влітку було «пересіли» на тролейбус чи трамвай.  Адже нинішня  різниця лише  в одну гривню між вартістю проїзду в електротранспорті і  у «маршрутках» сьогодні однозначно змінить баланс пасажиропотоку на користь приватних перевізників. Платних пасажирів у «маршрутках» відтепер побільшає, а це означає, що сумарно зростуть й об’єми грошової виручки у касах підприємців. Щодо пільговиків, яким дозволено безоплатний проїзд із 10-ї до 16-ї години, то вони очевидно зроблять свої висновки і ще скажуть своє слово. Але пенсіонерам, які працюють і тому донедавна могли безоплатно користуватися «маршрутками» у часи «пік», добираючись із дому на роботу, а потім – назад,  безкоштовна «лафа» завершилась. Вони змушені будуть платити у «маршрутках» у часи «пік», або ж користуватися тролейбусом чи трамваєм, де пільги продовжують діяти у «повному» обсязі. Наскільки довго триватиме «статус-кво», встановлене рішенням міськвиконкому від 13 жовтня 2017 року, прогнозувати важко.  Влада міста зауважила, що  нинішня вартість проїзду у «маршрутках» розміром у 4 гривні матиме силу до тих пір, поки у салонах маршрутних таксі не встановлять валідатори. Тоді, ясна річ, вартість підвищиться щонайменше до 5-ти гривень. Але коли міський бюджет розпочне закупівлі валідаторів для «маршруток» – то питання близького, а може й віддаленого майбутнього. Сьогодні стає все очевиднішим, що запланованої купівлі великогабаритних автобусів для ЖТТУ найближчим часом очікувати не варто, а це означає, що приватні перевізники й надалі будуть задавати тон у транспортному житті міста Житомира. Влада міста, схоже, вже  звикла задовольняти будь-які  вимоги приватних перевізників. Навіть, якщо іноді вони виглядають не інакше, як примхи. Але ж відомо, що примхи безоплатними не бувають. Хтозна, скільки коштували для приватних перевізників зібрання позачергових міськвиконкомів 11 та 13 жовтня 2017 року і яких зусиль варто було докласти, аби мобілізувати для ухвалення потрібного рішення належну кількість «рук», що голосують так, як треба. Ну, і вже зовсім анекдотичною виглядає ситуація із міською організацією Радикальної партії Олега Ляшка, коли її лідер подає до суду, щоб повернути вартість проїзду у маршрутних таксі до колишніх 3-х гривень, а члени  житомирського міськвиконкому, делеговані тією ж Радикальною партією Олега Ляшка, 13 жовтня 2017 року голосують за 4 гривні і обмеження для пенсіонерів. Логіки, чи, як то кажуть, здорового глузду у такої поведінки небагато. Але де там про здоровий глузд, коли мова йде про гроші, про прибутки і про вигоду. І, звісно, не для громади, не для народу, який вже звик до будь-яких рішень влади і поступово, схоже, звикає до найгіршого.

Микола Корзун

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
10:00 Судитимуть жителя Харківщини, який переробляв стартові пістолети в бойові і продавав через інтернет photo_camera 09:39 Оперативна інформація станом на 06.00 29 березня 2024 року щодо російського вторгнення 09:20 Росія вдарила по енергетичних об'єктах України: є пошкодження і відключення 09:00 29 березня: яке сьогодні свято, іменини, традиції і погода у Житомирі Від читача 15:28 У Житомирі гештальт-терапевтка та волонтерка Ксенія Лавріна проведе тренінг про те, як спілкуватися з військовими 18:36 Затримали підозрюваного у вбивстві чоловіка на Польовій 17:51 Центр протидії дезінформації оприлюднив список TikTok-каналів поширення ворожої пропаганди 17:27 Увага! Ускладнення погодних умов - вітер 15-20 м/с 17:00 У 2023 році українці щодня програвали в онлайн-казино близько 400 млн грн, — дані НБУ 16:56 На майданчику офіційного медіацентру Житомирської ОВА відбувся брифінг щодо проміжних підсумків діяльності робочої групи “Прозорість та підзвітність” 16:40 Все про пандемічний грип: діагностика, профілактика 16:23 11 підліткових клубів Житомира змінили свої назви photo_camera 16:00 У цьому році ремонт доріг на Романівщині розпочнуть у червні. Тоді ж – і завершать! 15:38 Чи буде відкритий постійно Ботанічний сад у Житомирі та хто його фінансує photo_camera 15:20 Ув’язнення загрожує директору комунального підприємства за угоду на постачання електроенергії, що завдала збитків на близько 700 тисяч гривень 15:00 На проходження НМТ у Житомирській області за два тижні зареєструвалося 6 649 кабінетів здобувачів освіти 14:41 З 1 квітня збільшиться розмір компенсаційних виплат роботодавцям, - Держслужба зайнятості 14:20 На Бердичівщині через необережність під час паління згоріла оселя - господар загинув 14:01 Прокуратура повернула Ружинській громаді з приватної власності греблю вартістю понад 800 тисяч гривень 12:40 ДТП з мотоциклом на Олевщині: дві жінки в реанімації, травмований і нетверезий керманич photo_camera
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up