Реформа реформою, а порядок навести таки доведеться!

Реформа реформою, а порядок навести таки доведеться!

Свого часу, років із п’ять тому, житомиряни здивовано запитували, з якого дива припиняють свою роботу КВЖРЕПи, які десятиліттями опікувалися житловими проблемами та експлуатацією житлових будинків житомирян. 

Так, на «жеки» люди часто жалілися, у стосунках із мешканцями будинків «жеківці» постійно і стабільно щось не виконували або ж виконували недосконало. Проте, хто б і що не казав, житлові питання і роботу «жеківців» можна було проконтролювати, на керівництво «жеку» можна було пожалітися і часто влада давала прочухана своїм комунальним підлеглим.

Реформу «жеків» проголосили… але люди головного не почули 

Проте реформаторські часи і курс на євроінтеграцію диктував зміни і у питаннях житлової політики. Для того, щоб передати житловий сектор у руки власників багатоквартирних будинків і таким чином позбутися необхідності утримувати часто збиткові «жеки», влада вирішила запропонувати мешканцям створити об’єднання співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), а якщо мешканці не спромоглися на об’єднання чи зволікають із утворенням ОСББ, міська влада Житомира (як і влада інших міст) запропонувала мешканцям управителів їхнім житловим господарством. Ось так у Житомирі з’явилися більш або менш потужні управлінські компанії, які на місці колишніх «жеків» розпочали керувати житловою сферою Житомира. Поряд із управлінськими компаніями працювали і ОСББ, бо ж відомо, що ринок передбачає плюралізм і альтернативу вибору.

У чому полягала небезпека і головна загроза нових реформаторських кроків у житловому питанні? Як виявилося, у появі шахраїв, які швидко зрозуміли, що у нових умовах головним контролером діяльності як ОСББ, так і управлінських (керуючих) компаній має виступати МЕШКАНЕЦЬ ЧИ ВЛАСНИК ЖИТЛА. Зрештою, це дуже правильно, і власник мав би бути зацікавленим, аби у його квартирі (і загалом у будинку, де він мешкає) був ідеальний порядок. Але ж у тому то й біда, що за довгі роки «жеківської» діяльності мешканців багатоквартирних будинків привчили, що над «жеками» є начальство, є міська рада, де завжди можна знайти управу чи можливість впливу на поганих «жеківців». А тепер, коли відбулася житлова реформа, міська влада вже не контролює ні ОСББ, ні управляючі компанії. У Житомирській міськраді, щоправда, є аж два управління (житлового господарства і муніципального розвитку), які начебто допомагають і сприяють мешканцям багатоквартирних будинків жити у нових умовах.

Першими реформувались… шахраї

Але у житловому секторі вирує своє життя. Є ОСББ менш або більш успішні, а на місці деяких «жеків» виникли управлінські компанії. Одну із них утворили четверо засновників і називалося підприємство «Житлово-експлуатаційне підприємство м. Житомира». У скороченому вигляді – ПП «ЖЕП № 1 м. Житомира». Один із співзасновників ПП «ЖЕП № 1 м. Житомира», Леонід Шепіль, став виконавчим директором новоствореного приватного підприємства. Наскільки добре чи, навпаки, – не дуже успішно керував Леонід Іларіонович житловим мікрорайоном із двох десятків багатоквартирних будинків, сказати важко. Певних скарг від мешканців на його діяльність офіційно не надходило. Та й куди було жалітися? Міська влада позбулася житлового сектора і залишила мешканців самостійно вирішувати свою долю. Але біда нашого народу у тому, що він не звик об’єднуватися і не хоче вчитися захищати СВОЄ. Зрозуміло, що вміння захищати і контролювати СВОЄ – це клопіт. Це потреба постійно цікавитися тим, за що і КОМУ ти платиш за свій житловий комфорт.

У нашому випадку мешканці будинків, яких обслуговувало ПП «ЖЕП № 1 м. Житомира», не особливо вдавалися у деталі управлінської діяльності. Дійшло до того, що поряд із ПП «ЖЕП № 1 м. Житомира» було створено і зареєстровано ще одне підприємство із дуже схожою назвою. Лише дві літери додав директор І. Л. Шепіль у назву новоствореного підприємства, яке отримало такий вигляд: ПП «УК «ЖЕП № 1 м. Житомира». Обидва підприємства дуже схожі, але не ОДНАКОВІ за своєю назвою, зареєстровані за однією адресою по вулиці Леха Качинського, 16. Ось ці дві літери УК і дозволили розподіляти щомісячні кошти, які надходили від мешканців (власників) квартир. Щось із грошей йшло на рахунки ПП «ЖЕП № 1 м. Житомира», але непогано жилось і засновнику ПП «УК «ЖЕП № 1 м. Житомира». Туди також щось капало із травня 2020-го року. Зрозуміло, що така шахрайська самодіяльність не сподобалась колегам Л. І. Шепеля із числа засновників ПП «ЖЕП № 1 м. Житомира», і на початку нинішнього, 2021-го, року засновники на своїх зборах звільняють п. Шепіля із посади керівника ПП «ЖЕП № 1 м. Житомира». Новим керівником ПП «ЖЕП № 1м. Житомира» призначено Юрія Піньковського. Тут якраз необхідно зауважити і наголосити, що після зборів 4 січня 2021 року засновники ПП «ЖЕП № 1 м. Житомира» звернулися до правоохоронних органів із заявою про підозру вчинення шахрайських дій засновником ПП «УК «ЖЕП № 1 м. Житомира». Ще у січні 2021 року кримінальна справа за статтею «шахрайство» вже порушена і, як і годиться, зареєстрована до ЄДРДР.

Ну і що далі? Звісно, якби справа про шахрайство, де фігурують суми на мільйони (!) гривень, була порушена проти громадянина десь так років із тридцять тому, це стало б резонансним злочином на весь Житомир. Тим паче, що покарання за подібні шахрайські дії у радянські часи були категорично суворі і персонаж, який відважився б на реєстрацію напівпідпільної фірми, що живилася б грошима жителів квартир, розумів, що років 8-10 за гратами йому можуть «засвітитися» у будь-який момент. Сьогодні інші часи, і шахрайство вже давно перетворилося у таке собі дрібне економічне хуліганство, за яке  часто дають лише умовний термін. Ось і у нашому випадку новий директор ПП «ЖЕП № 1 м. Житомира» вже другий місяць намагається навести порядок після восьмимісячного співіснування двох фірм. Обрізати потік коштів, які надходили на рахунки «лівого» ПП «УК «ЖЕП № 1 м. Житомира» виявилося доволі непростою справою. Так, наприклад, ті мешканці, які сплачували за житлові послуги за допомогою сервісу «Приват-24», продовжували платити підприємству із літерами «УК» навіть вже після того, як правоохоронці порушили справу про шахрайство. Виявляється, є чимало тонкощів і деталей, які шахраї добре вивчили і вміло ними користуються. Ну а новопризначеному директору доводиться діяти і встигати на всі фронти і проводити роз`яснювальну роботу серед мешканців 18-ти будинків, яким доводиться пояснювати, що, як мінімум, із травня 2020-го року за допомогою розрахункових реквізитів фірми ПП «УК «ЖЕП № 1 м. Житомира» їх добряче і відверто ДУРИЛИ. Тепер варто перекрити усі канали, якими досить вправно користалися шахраї. Звісно, робити це мали б правоохоронці. Звісно ж, турбуватися за своїх виборців, які є мешканцями двох десятків будинків, мали б і депутати Житомирської міськради. Воно то так, і формально влада не винувата, що шахраї безсоромно стригли гроші із мешканців квартир. Але ж на те вона і влада, аби щось потрібне і корисне для людей робити. Натомість у нинішній ситуації шахраї абсолютно не розгубилися. Через засоби масової інформації вони поширюють інформацію про те, що «ХТОСЬ хоче рейдерським чином захопити «ЖЕК № 1 м. Житомира». Звісно, ніякого «ЖЕКу № 1» вже давно не існує у місті Житомирі. Але шахраї прагнуть іншого – показати нового директора ПП «ЖЕП № 1 м. Житомира», вищезгаданого Ю. В. Піньковського як злого монстра, який хоче навести належний порядок. І у міськраді, замість того, щоб допомогти правоохоронцям вивести шахраїв із ПП «УК «ЖЕП № 1 м. Житомира» на чисту воду, тихцем радять новому менеджеру спробувати домовитися (із шахраями) і владнати конфлікт мирним чином. Але яким чином можна домовитися із людьми, які спритно «заникали» не 15 чи 20 тисяч гривень, а сотні тисяч і навіть мільйони гривень? Ситуація однозначно буде загострюватись, і шукати вихід зі становища треба буде всім. Насамперед – шахраям, оскільки гіпотетично вони можуть (аж запросто) бути суворо покарані. По-друге, активізувати свої зусилля таки доведеться ошуканим мешканцям будинків. Хоча б для того, аби подібного більше не повторилося. Ну і нарешті своє слово мала б сказати і міська влада. Інакше навіщо тоді потрібні чиновники одразу двох управлінь, які колись займалися реформою житлового господарств? Реформу ж начебто завершено, то для чого тоді нам ялові чиновники? Питання, як-то кажуть, риторичні.

Микола Корзун

Хочете отримувати новини першими – приєднуйтеся до нас у соцмережах

 

Коментарі (1)
  • Сергей Дорошенко

    Не только жек1а ук Полисся чем лучше горисполком тоже ничего сделать им не может компания, Кизина, под прикрытием Львова чтобы докопаться было сложнее
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up