Депутати і перевізники "облажалися": перші не змогли скасувати нові тарифи, другі - розривають договори

Житомирські депутати намагалися скасувати рішення виконавчого комітету щодо підвищення вартості проїзду в міських маршрутках. Що саме це було – спробою подбати про житомирян чи політичним піаром а-ля «ми намагалися»?

 

Депутати і перевізники "облажалися": перші не змогли скасувати нові тарифи, другі - розривають договори
Подібні оголошення зі списками пільговиків з`явилися в житомирських маршрутках. Зокрема це - в маршрутці №10

«Проїзд в маршрутках по 5 грн» – одна з топових тем міста уже протягом кількох тижнів. До останнього житомиряни сподівалися, що влада і перевізники таки зможуть домовитися і зупинитися на тарифі 4 гривні, але чи то власники маршрутів виявилися переконливими, чи то члени виконкому не їздять у маршрутках і не відчувають всіх «принад» таких подорожей – результат маємо один.

Звісно, такий «подарунок» для перевізників виявився не таким простим, як очікувалося – міський голова пообіцяв підписати рішення виконкому лише після того, як усі без винятку «маршрутчики» підпишуть додаткові угоди.

Проте місцеві депутати під час сесії 25 травня все ж спробували втрутитися і поставили на голосування пропозицію скасувати вищезазначене рішення виконавчого комітету.

Однак «переворот» так і не вдався: за скасування рішення проголосували лише 12 депутатів з 42. Цікаво, що жоден депутат не проголосував «проти». Відтак, найактивніше супротив владі чинили депутати від ВО «Батьківщина» – 7 голосів «за», двоє відсутніх і один не голосував. Абсолютною більшістю підтримали це рішення і депутати від Радикальної партії Олега Ляшка – троє з чотирьох – «за», один відсутній. Також свої голоси «за» віддали двоє депутатів -«свободівців». Ще двоє їхніх колег були відсутні, один – утримався.

А от з рештою політичних сил склалося інакше. З п’яти депутатів «Опозиційного блоку» троє не голосували, двоє – відсутні. В «Об’єднанні “Самопоміч”» – схожа картина: троє не голосували, троє відсутні й один утримався. А от у «Блоці Петра Порошенка “Солідарність”», виходячи з результатів голосування, суцільні «прогульники»: семеро «відсутніх» і четверо не голосували.

Разом з тим пильні активісти відзначили, що дехто з депутатів вирішив схитрувати і звільнити себе від відповідальності за прийняте чи неприйняте рішення, вийнявши свої картки для голосування з системи. Так, на своїй сторінці у Facebook керівник ГО «Захист прав споживачів громадського транспорту» Роман Мусійчук зазначив, що на момент голосування в залі були присутні Сергій Колесник («Опозиційний блок»), Юрій Юзвинський, Антон Ракович і Олександр Рибак («Об’єднання “Самопоміч”»), Юрій Мойсеєв і Микола Янушевич (БПП «Солідарність»). І це лише ті, кого встигли «запілінгувати» в залі.

Щоправда, після голосування дехто з депутатів звернулися до міського голови Сергія Сухомлина з проханням переголосувати, мовляв, вони не зорієнтувалися, за що голосують і не встигли натиснути «заповітні» кнопки.

«Я думаю, що всі чудово розуміли, хто за що голосує. Давайте не кричати “Ганьба”, я подивлюсь, як “Батьківщина” вийде з плакатами у Малині, де мер від “Батьківщини” підняв проїзд до 5 гривень», – прокоментував як відрізав Сухомлин.

А тим часом 26 травня, за 10 днів після ухвалення рішення міськвиконкому про підвищення вартості проїзду в маршрутках, його оприлюднили на сайті Житомирської міської ради.

«Розглянувши клопотання автоперевізників міста Житомира та комунального підприємства “Житомирське трамвайно-тролейбусне управління” Житомирської міської ради з метою приведення у відповідність тарифу на проїзд у міському пасажирському транспорті загального користування економічно обґрунтованим витратам, зважаючи на зростання вартості матеріальних ресурсів, пально-мастильних матеріалів, технічне обслуговування та ремонту рухомий складу [...] виконавчий комітет міської ради вирішив:

1. Встановити з 01.06.2017 року вартість проїзду в міському пасажирському транспорті загального користування:

1.1. На міських автобусних маршрутах, які працюють у режимі маршрутного таксі та звичайному режимі руху, в розмірі 5,0 грн.

1.2. Учням шкіл та інших загальноосвітніх навчальних закладів у міських автобусних маршрутах, які працюють у режимі маршрутного таксі та звичайному режимі руху, в розмірі 2,0 грн.

1.3. На міському пасажирському електротранспорті в розмірі 2,0 грн».

Нині перевізники вже почали виконувати деякі з вимог влади. Зокрема, вони розмістили в салонах маршруток переліки категорій пільгових пасажирів, які, згідно з умовами угоди, тепер мають право в необмеженій кількості користуватися цим видом транспорту. А от чи реалізуються решта вимог у тому вигляді, як того очікують – покаже час.

Вчора, 30 травня, з’ясувалося, що житомирські перевізники вже починають «здавати позиції».

Заступник міського голови Дмитро Ткачук на своїй офіційній сторінці у Facebook повідомив:

«Проїзд у маршрутках по 5 грн і перевезення пільговиків без обмежень витримують не всі. Перевізник маршруту № 40 написав заяву на відмову обслуговувати даний маршрут, пояснюючи своє рішення низькою рентабельністю та відсутністю водіїв. У разі потреби ТТУ готове посилити тролейбусний маршрут № 7. Окрім того, вже з понеділка (5 травня – прим. ред.) даний маршрут буде продовжено до зупинки ЗОК».

Як бачимо – «перший пішов». Перевізники наполягали на підвищенні тарифів, нарікаючи на збитковість. Цікаво, чи виправдаються  тепер їхні очікування і чи витримають вони «атаки» пільговиків?

Анастасія Кузьмич

 
Коментарі

Урочисте складання Присяги відбулося 18 травня поблизу адміністративного приміщення Головного управління Нацполіції Житомирщини.

На Житомирщину надійшли ліки проти зміїної отрути.

Кампанія з вільного вибору лікаря у Житомирі впевнено продовжується. Станом на 17 травня підписано 59058 декларацій з лікарями...

У третій четвер травня в рмках святкування Всесвітнього дня виишиванки у Житомирі відбувся «Марш у вишиванках». Участь у...

Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up