Після тривалого скандалу, акцій протесту та звернень до суду влада не змогла відстояти інтереси громадян. З 12 січня планується відкриття скандальної АЗС UPG на проспекті Незалежності, 29.
Перший робочий день в Житомирській обласній адміністрації задався не дуже святково. Він почався з візиту протестувальників з прилеглих будинків до будівництва АЗС UPG на проспекті Незалежності, 29 до очільника області Віталія Бунечка.
Міськрада та Сергій Сухомлин вирішили не втручатися в події, переклавши таким чином відповідальність за свої недолугі дії на інших та розписавшись в власному безсиллі щось вирішувати в місті.
Депутати також майже повністю проігнорували дані події. А забудовник та власник АЗС UPG на проспекті Незалежності, 29 тим часом відправив до Києва документи про готовність комплексу та наміри відкриття АЗС з 12 січня цього року.
Таким чином, майже всі державні установи визнали порушення, з якими проводилося будівництво АЗС UPG на проспекті Незалежності, 29, але при цьому також підтвердили, що в законний спосіб не можуть вирішити цю проблему. Основною причиною, на думку мешканців, є відсутність бажання міського голови Сергія Сухомлина та чиновників і депутатів міськради вирішувати цю проблему. Міськрада делегувала таки повноваження адвокатам, яких запросили самі мешканці прилеглих будинків. Також з’ясувалося, що крім небажання втручатися в події, чиновники міськради не зовсім орієнтуються в діючому законодавстві України, де зазначається, що місцеві органи влади повинні відстоювати інтереси громади.
На даний час майже всі контролюючі органи, в тому числи ДАБІ та Держгеокадастр, визнали порушення, з якими будується АЗС UPG. Прокуратура та СБУ пообіцяли провести перевірки наданих фактів. Але всі також визнали, що зараз в законний спосіб у влади немає можливості припинити будівництво, крім судового рішення. А тут всіх чекала несподіванка. Суди поперемінно приймають різні рішення, відміняючи рішення один одного і заборони органів місцевої влади. Ситуація зараз знаходиться в глухому куті. А власник UPG готується до відкриття свого закладу.
Нагадуємо, що ще в 6 грудня 2019 року, державна архітектурно-будівельна інспекція -«ДАБІ», завершила перевірку з будівництва АЗС «UPG», виявивши безліч проблем. Перелік помилок і порушень при будівництві цієї АЗС займає 33 сторінки - але, незважаючи на офіційну вимогу ДАБІ негайно припинити будівництво, «UPG» продовжує будувати АЗС.
Листа з приписом було направлено на адресу забудовника до міста Коростень, але звідці надійшло СМС-повідомлення, що адресат відмовився отримати рекомендованого листа.
Тому з 19:00 24 грудня зневірені жителі знову перекрили проспект Незалежності в Житомирі. У момент акцій протесту стався шокуючий випадок - броньований мікроавтобус охорони «UPG» в'їхав у натовп з протестувальниками, і протягнув одного з них на капоті більше 30 метрів. Потерпілий - його звуть Віктор, госпіталізований, попередньо у нього кілька переломів, на місці працювала слідчо-оперативна група. Було розпочато кримінальне провадження за цим фактом.
Також 26 грудня 2019 року були проведені громадські слухання щодо будівництва. Внаслідок того, що нікого з зацікавлених сторін, крім самих мешканців будинків на проспекті Незалежності, не було на даних слуханнях, все пройшло досить швидко. Зареєструвалися в залі 143 особи, ще 98 подали в письмовому вигляді заяву про своє бачення стосовно будівництва та просили врахувати її під час голосування за їх особистій відсутності через находження в цей час на робочому місті. Всі присутні проголосували одностайно проти будівництва автозаправної станції та звернулися особисто та через депутатів до керівництва країни з цього питання.
В соціальних мережах тим часом з’явилися коментарі щодо доцільності розміщення на проспекті Незалежності такої кількості АЗС.
Так один з дописувачів зазначає:
«Питання законності будівництва і реакцію міської влади теж не обумовлюю. На першому фото проспект Незалежності з відмітками діючих АЗС. Їх 10 (9 вже працюють + 1 Marshall, яка ось-ось запрацює). Протяжність проспекту Незалежності - 3,7 км. Грубо кажучи - кожні 400 метрів у нас АЗС. Питання: яка гостра необхідність в будівництві ще однієї, 11-ої за рахунком? Там буде паливо дешевше на 20%? Ні. Це буде щось ексклюзивне? Ні. Може власник UPG підписав меморандум з міською владою, в якому задекларував, що 1 копійка з кожного проданого літра йде на розвиток інфраструктури міста? Теж ні. Тоді в чому така гостра необхідність будівництва об'єкта підвищеної небезпеки поблизу житлових будинків? (див. друге фото - як горіла АЗС Яркон в травні цього року). Здорового логічного пояснення не побачив в діях забудовника, крім безмірного бажання отримання прибутку, похерив при цьому всі норми, норми моралі та норми закону».
Руслан Мороз
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 15 від 17 квітня 2024
Читати номер
еколог
пожежу та інші випадки на конях і ослах
фітіль
Oleg Boichuk
Адриана Адри