Змова на ремонті за 3,4 мільярда дороги Київ-Чоп

Змова на ремонті за 3,4 мільярда дороги Київ-Чоп

Найбільші дорожні компанії узгодили свої дії між собою та організатором торгів. Обслуговуватиме державну дорогу ПП «Автомагістраль», наперед зібравши для перемоги документи.

В Україні планують реалізувати державно-приватне партнерство на 6 ділянках доріг. В перелік представлених потенційним інвесторам доріг включили повністю реконструйовану за державні кошти до Євро-2012 ділянку міжнародної траси Київ-Житомир-Рівне (М-06). У кінці року з’явилася урядова постанова про затвердження плати за проїзд концесійними дорогами.


Згодом урядовці почали виправдовуватися, що це ще в планах і проїзд поки залишатиметься безкоштовним. Доки не проведуть конкурс і не збудують за кошти інвестори дорогу. Але підготовка до передачі їх в концесію вже активно триває.

Мегазакупівля
Одночасно з оголошеними намірами, 22 січня 2021 року Служба автомобільних доріг (САД) у Житомирській області оприлюднила плани провести наймасштабнішу за всю  історію закупівлю. Йдеться про належне утримання заявленої урядом частини дороги Київ-Житомир-Рівне в рамках тендеру «Послуги з обслуговування наземних видів транспорту (Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Житомирської області)» на 2021-223 роки вартістю понад 3 млрд 400 млн грн.


До переліку включили 151 послугу - укріплення узбіч сумішшю щебеню і асфальтогрануляту при товщині шару 10 см, ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття з розламування старого покриття, зрізання напливів асфальтобетонного покриття, заміна дорожніх знаків, прибирання сміття на узбіччях, в смузі відводу, на укосах та розділювальній смузі, розкидання снігових валів, ремонт пошкодженої штукатурки мостів та труб, вирізання кущів, скошування трави тощо.

Свої заявки на тендер подали троє підрядників: ПП «Автомагістраль», ТОВ «Автомагістраль-Південь» та ТОВ «Спец Комплект Постач».


Перший учасник, ПП «Автомагістраль», прописаний в селі Синяк Київській області. Основний вид діяльності підприємства зі статутним капіталом  у 14 млн грн є будівництво доріг і автострад. Власником фірми є ексочільник у 2005-2007 роках Служби автомобільних доріг Микола Скоростецький. Основними підряди ПП «Автомагістраль» отримує в Київській та Житомирській областях.

 «Автомагістраль-Південь» зі статутним капіталом 40 тис грн записана на одеситів Олега Наливанного і Валерія Короткова. Однак у публічному просторі фірму представляє Микола Тимофеєв, член правління Національної асоціації дорожників України. Тимофеєв спростовує, що «Автомагістраль-Південь» може контролюватись оточенням мера Одеси Геннадія Труханова, говорячи про «групу бізнесменів, які стояли біля витоків її створення 15 років тому». За інформацією сайту «Наші гроші», реальним власником «Автомагістралі-Південь» може бути широковідомий у вузьких колах авторитетний бізнесмен Олександр Жуков. Це колишній тесть Романа Абрамовича та один з найвпливовіших представників угруповання, що контролює Одесу через мера Геннадія Труханова.

50% ТОВ «Спец Комплект Постач» належить Надії Кравс, тещі генерального координатора турецької групи компаній «Онур» в Україні Емре Караахметоглу. Його тесть – Петро Кравс, значиться директором ТОВ «Агросетон», яке входить до турецької  групи компаній «Онур». Ще 50% «Спец Комплект Постачу» належить Сергію Дяченко, який керує ТОВ на посаді директора.

Загальну суму закупівель розділили на три лоти: лот 1 – протяжністю 419,8 км; лот 2 – протяжністю 967,6 км; лот 3 – протяжністю 239,7 км. у Всі учасники взяли участь у першому та третьому лоті. За другий лот змагалися двоє з них: ТОВ «Автомагістраль-Південь» і ПП «Автомагістраль».

Загалом конкуренція не обмежилася б цими представниками «дорожнього картелю» якби не включений у тендерну документацію пункт. Йдеться про кваліфікаційний критерій для учасників вказана «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю». Щоб її виконати у поданій на тендер фінансовій звітності з кодом 2000 «Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)» має бути не меншою ніж 50% від суми очікуваної вартості відповідного лоту.

Зважаючи, що оголошений перший тендер у грудні 2020 року розбили на два лоти, сума доходу учасника мала становити щонайменше 1 млрд 26,8 млн грн на 1-й лот, а на 2-ий – 672,4 млн грн. Такі об’єми дорожніх робіт виконує лише декілька компаній в Україні.

Але 22 січня 2021 року попередню закупівлю Служба автомобільних доріг у Житомирській області скасовувала, оголосивши в цей же день нову. Але цього разу кількість лотів збільшили до 3-ох. При цьому загальну вартість тендеру залишилася незмінною, що призвело до зменшення суми кожного з лотів. І разом з ними й необхідного порогу для «входу» в тендер. Тепер дохід учасника мав становити від 403 млн для 1-ого лоту до 672 і 625 млн для 2-ого і 3-ого лотів.
Заглянувши в подані ТОВ «Спец Комплект Постач» фінансовий звіт бачимо, що це й стало перешкодою для товариства взяти участь в усіх лотах. Виходячи з отриманого нею 580 млн грн доходу, подалося на два з трьох лоти.

Дохід ТОВ «Автомагістраль-Південь» з легкістю дозволив подати заявку на усі лоти. ПП «Автомагістраль» з доходом у 838 млн також вклалася у виділений «ліміт». Однак якщо б торги провели за попередніми умовами, де він мав бути понад мільярд гривень, подані підприємством документи довелося б відхилити. У свою чергу це б призвело до скасування визнання торгів такими, що не відбулися.
Звідси робимо припущення, що завдячуючи внесеним Службою автомобільних доріг змінам в новій закупівлі ПП «Автомагістраль» взяла участь в торгах.

У підсумку перемога в усіх лотах з найнижчою ціновою пропозицією дісталася саме ПП «Автомагістраль». Отримавши від підприємця довідки, 14 квітня з ним підписали три угоди. Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення протяжністю 1627 км обійдуться у понад 2,7 млрд грн.

 

Тендерна змова
За декілька днів до підписання угод, 8 квітня з’явилося звернення громадської організації про наявність порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі. «Центр суспільно-політичних досліджень та громадських ініціатив «Статум» просить розпочати моніторинг та перевірити законність дій посадових осіб Служби автомобільних доріг Житомирської області до вимог законодавства про закупівлі. Під час моніторингу закупівлі активісти виявили цілий ряд порушень.

В управлінні Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області нам повідомили, що попри відкриту публікацію зауважень моніторинг даної закупівлі не проводили. Причиною називають відсутність законних підстав.

- Дане повідомлення в електронному кабінеті ми не бачимо і, за законом, воно є не належною підставою. Має бути офіційне звернення на нашу адресу від фізичною чи юридичною особи. Тоді ми розпочинаємо  моніторинг і перевіряємо наскільки описані в ньому факти знаходять підтвердження, - вказав у коментарі начальник відділу контролю у сфері закупівель Вячеслав Довгалюк

Допоки аудитори не розпочали свій моніторинг ми самостійно взялися за аналіз вказаних громадською організацією порушень. І маємо сказати, що деякі з поданих документів вказують не просто на порушення, а на потенційну тендерну змову.

Так ТОВ «Автомагістраль-Південь» і ПП «Автомагістраль», являючись прямими конкурентами, орендують необхідні для виконання дорожніх ремонтів бази в одних і тих самих власників. У наданих «Автомагістраль-Південь» таких більша частина.

Окрім цього тексти гарантійних листів написані як під копірку. Хоча з іншої сторони особливої творчості тут і не потрібно. Та й власникам баз все одно від кого вони у підсумку отримають кошти.

Проте є ще одна важлива деталь: гарантійні листи для ПП «Автомагістраль» на оренду необхідних баз надані до появи повідомлення про закупівлю. Служба автомобільних доріг Житомирської області оголосила торги 22 січня 2021 року, коли переможець торгів вже отримав необхідні документи.


Зокрема під гарантійним листом стоїть підпис керівниці ТОВ «ТД Шляхзалізобетон» Наталії Толочко. У телефонній розмові вона відмовилася надавати коментар стосовно наданого ТОВ «Автомагістраль» листа та документів, оскільки дане питання вирішувалося власником підприємства, який наразі, за її словами, перебуває за кордоном.
Зв'язатися з іншим надавачем гарантійного листа не вдалося. Обидва контактні телефони коростенського ТОВ «Євро» не відповідали. Директор ТОВ «Гранд 2020» Олександр Семенко підтвердив, що надіслав гарантійний лист за надісланою ПП «Автомагістраль» формою, де вказувалася протяжність та перелік доріг.
На додачу ПП «Автомагістраль» подала гарантійний лист про передачу в оренду підприємницею Наталією Ващенко бази під Житомиром, виданий їхньому конкуренту - ТОВ «Автомагістраль-Південь»!
 

- Нам зателефонував представник з Хмельницького ШБУ 56. Позаминулого року вони орендували у нас територію під стоянку, запитали чи можемо ми надати гарантійний лист. Спочатку надіслали один лист, потім їх бухгалтер попросив внести зміни, - говорить Наталія Ващенко.
Про спілкування з представниками «Автомагістралі» чи «Автомагістраль-Південь» підприємниця не пам’ятає. І невідомо яким чином документ, гарантійний лист про надання виробничої бази під Житомиром, адресований одному учаснику, опинився в руках іншого, який не погребував подати його на розгляд тендерному комітету.

Члени тендерного комітету Служби автомобільних доріг Житомирської області, за наявності сфальшованого документа, замість відхилення усіх поданих ПП «Автомагістраль» переможцем, хоча зобов’язані були відхилити пропозицію підприємства. І зробити це трьох лотах, оскільки усюди використані ті самі документи.
І запитанням про причини закриття очей на явні порушення ми звернулися безпосередньо до замовника. Проте обіцяної відповіді від Служби автомобільних доріг Житомирської області на момент виходу публікації не отримали. З коментарем від ПП «Автомагістраль» така ж ситуація.
Оприлюднені в статті факти мають стати приводом для реакції, в першу чергу, від  Укравтодору і центральних органів влади. В цьому ми розраховуємо і на підтримку наших читачів, яким через подібні змови змушені будуть добиратися тими самими, але вже платними дорогами.

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
12:00 В Україні збільшується кількість телемедичних консультацій 12:00 Психологічна підтримка для людей, які зазнали страждань внаслідок війни 11:42 В області продовжують знаходити снаряди часів Другої світової війни 11:20 Рятувальники тричі надавали допомогу мешканцям підтоплених домогосподарств приватного сектору photo_camera Від читача 18:18 Присвоєння звання ГЕРОЯ УКРАЇНИ посмертно Бондаренко Ігорю Вікторовичу 11:00 25-26 квітня пил з Сахари ще залишатиметься в атмосфері над Україною 10:40 У передсвяткові і святкові дні у Житомирі збільшать кількість рейсів на Корбутівське кладовище 10:20 У Житомирі проходить кінофорум спілки молодих кінокритиків України 10:00 Замість біткоїнів - спустошення гаманця: у Бердичеві поліцейські розслідують шахрайство 09:42 Понад тисячу осіб склали втрати росіян за добу 09:20 Оперативна інформація станом на 06.00 25 квітня 2024 року щодо російського вторгнення 09:00 25 квітня: все про цей день, яке свято, іменини і погода у Житомирі 17:53 Як держава планує залучити фахівців з інвалідністю до ринку праці? 17:50 Чи загрожує Житомирщині підтоплення? Розповідають гідрологи 17:00 єЧерга для автобусів: на пунктах пропуску з Молдовою кожен автобус зможе обрати час перетину кордону 16:40 Якщо про депутатів, то тут – дисципліна, а якщо про громадськість, то тут… 16:20 У Станишівській громаді зупинили нетверезу водійку: вона запропонувала патрульним хабар 10 тисяч photo_camera 16:17 Не поширюйте фейки: відео нібито з Житомира, як військовий "закопує" ухилянта - російська пропаганда 16:07 У Попільні в гаражі виявлено арсенал зброї: власника підозрюють у резонансному вбивсті чоловіка в Житомирі photo_camera 16:00 У Львові відбувся підсумковий форум «LED Push: Підтримка місцевих економік»
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up