Нововведення міської ради в галузі громадського транспорту вже достатньо жорстко дратують містян.
Ніхто не може зрозуміти, яким чином місцеве законодавство може нівелювати загальнодержавне. Адже, здавалося б, Житомирська міська рада не має повноважень Верховної Ради та не в змозі вимагати щось, що не передбачено українським законодавством. Але виявляється, що місцеві політичні діячі постійно вигадують щось нове, що замість покращення тільки остаточно заплутує житомирян та призводить до незадоволення діями міської влади.
Після тривалого намагання ввести в громадському транспорті валідатори, які наприкінці цієї транспортної епопеї залишилися тільки в комунальному та деякому міському транспорті, а не на всьому транспорті, як обіцялося, житомирська міська влада вирішила ввести картку житомирянина.
Мало того, що крім особистих даних, які не повинні розголошуватися, деякі містяни, отримавши згадану картку та попавши до реєстру отримувачів різного роду субсидій, почали на власні телефони отримувати дивні дзвінки з пропозиціями голосувати за того чи іншого кандидата, – в руках місцевих ділків опинилася «бомба сповільненої дії».
Справа в тому, що крім особистих даних, програмне забезпечення валідаторів, як і самі валідатори, постійно дають збої. Це, звісно, викликає незадоволення в населення. Наприклад, сьогодні проїхали пару разів у громадському транспорті, кошти чомусь не списалися, а через тиждень-два приходить повідомлення про списання, коли вже й згадки немає про те, коли це було.
Так, на сайті «Транспорт Житомира» постійно з’являються повідомлення приблизно наступного змісту: «До уваги жителів міста Житомира, які є активними користувачами комунального транспорту нашого міста, а також активно використовують можливість безготівкового розрахунку за проїзд банківськими картками.
Повідомляємо, що КП "Житомиртранс" в період дії карантинних заходів продовжує проводити планові технічні роботи з обслуговування елементів автоматизованої системи оплати проїзду, а саме – валідаторів, які належать Житомирському трамвайно-тролейбусному управлінню.
У результаті проведення технічних робіт 25.06.2020 р. було встановлено, що з декількох валідаторів інформація протягом останніх декількох місяців не відправлялась на банківський сервер, а тому гроші за проїзд не списувались з банківських карт пасажирів.
Повідомляємо, що 26.06.2020 р. всі дані за фактичні поїздки міським електротранспортом будуть вивантажені в систему та відправлені на банківський сервер, тому можуть виникнути списання з банківських карток».
Переконати пересічного житомирянина, що в нього списуються зараз кошти, про які він і думати давно забув, досить важко. Але ще важче зрозуміти, чому, незважаючи на публічні зауваження та купу судових рішень, КП «Житомиртранспорт» вирішило придбати за бюджетні кошти не дуже якісну техніку. До того ж вже багато писалося і говорилося про те, що захист персональних даних в цьому програмному забезпеченні також дуже низький.
Крім того, що, окрім валідаторів, міська влада вигадала картку житомирянина, вона ще й доручила це зробити комерційному банку, хоч і офіційно державному. Звісно, що комерційна, хоч і державна структура не буде щось робити в таких грандіозних масштабах безкоштовно. «Ощадбанк» спочатку випускав картку житомирянина тільки в якості платіжного засобу, а згодом виявилося, що картка житомирянина може існувати тільки одночасно з певною кількістю грошей на її рахунку. І це не кошти за проїзд!
Така метаморфоза викликала бурхливу реакцію в жителів міста. До нас звернулась група містян з проханням розібратися з цією справою та допомогти відстояти інтереси громади міста перед міською владою. До речі, останнім часом громада міста досить активно відстоює власні права і навіть вже виграла кілька судових справ проти діючої міської влади. Але майже через місяць після виборів до влади прийде нова міська рада та міський голова. Чи не доведеться житомирянам знову боротися за власні права вже з новою владою?
Але повернемось до звернення містян. Група житомирян пише: «Ми дуже обурені тим, що в умовах зубожіння народу, в умовах безробіття людей, в умовах занепаду підприємств, в умовах низьких зарплат і пенсій, в умовах підвищення цін на комунальні послуги депутати, скоріше всього, проголосували за Рішення міської ради від 12.04.2018 року № 992 "Про запровадження картки житомирянина зі змінами та доповненнями", в результаті чого було припинено дію інших документів, у тому числі паспорта громадянина України. При цьому не було оприлюднено "яких саме інших документів"? Нам також незрозуміло, на якій підставі і для чого об'єднали транспортну картку житомирянина з банківською карткою Ощадбанку? Крім цього, в картку житомирянина об'єднали два рахунки, один – Ощадбанківський, а другий транспортний. До того ж вартість виготовлення картки для усіх інших категорій населення встановлюється тарифами банку. Кому потрібно було таке "нововведення"?»
Ми отримали відповідь від міської ради за підписом заступника міського голови О. С. Шевчука, де в пункті 6 стверджується, що наявність карти житомирянина припиняє дію інших документів, у тому числі паспорта громадянина України (!!!).
Тобто, крім купи не зовсім зрозумілих відповідей, міська рада вирішила зробити таку собі акцію і відмінити громадянство України виключно на території Житомира, замінивши паспорт громадянина України на пластикову банківську картку?
Як завжди, Житомирська міська рада не припиняє дивувати тупістю! То чому ці повноваження були залучені в картки житомирянина і на підставі цього скасовується пенсійне посвідчення і громадянство України? Хто і на якій підставі знехтував вказану постанову Кабінету Міністрів?
Складається таке враження, що карта житомирянина – не що інше як комерційний проект Житомирської міської ради та Ощадбанку, які, мабуть, уклали певну угоду між собою. Також постає питання: чи був складений комерційний меморандум між Житомирською міською радою й Ощадбанком?
Крім того, як може пенсіонер похилого віку, у якого немає комп'ютера і який не має можливості отримати інформацію щодо банківського рахунку карти житомирянина, дізнатися це за допомогою банківських сервісів?
Незрозуміло і те, на якій підставі видається карта житомирянина, якщо заздалегідь не визначена кількість безплатних поїздок для пільгових категорій.
Дуже сумніваємося, що керівництво, його заступники та співробітники, депутати місцевої ради мають картки житомирянина і їздять у державному транспорті.
А що робити жителям сіл, які приїжджають у Житомир до своїх родичів? Вони що, вже не українці? Адже таке «нововведення» розділяє людей на своїх і чужих, і це при економічному спаді та занепаді підприємств і життя. У чому їхня вина?
Ми спробували отримати коментарі в юристів, та всі вони запевняють, що відповідь міської ради просто нелогічна та абсурдна. А абсурдний документ юристи коментувати не можуть. Це справа суду. Але що тим часом робити пересічному житомирянину? Кричати від безвиході та чекати на результати наступних виборів? У будь-якому разі перед тим, як поставити «галочку» на виборчому бюлетені, дуже ретельно подумайте, за кого саме ви віддаєте свій голос!
Руслан Мороз
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 15 від 17 квітня 2024
Читати номер
Ігор Мазепа
Dionis Dionisovich
Микола Єрмаков
Валентина Єрьоміна