Протягом останнього часу в Житомирі не вщухають «транспортні питання» – то приватні перевізники бунтують, то збираються запускати електробуси... На черзі – питання щодо функціонування трамваїв.
Проблему трамваїв у Житомирі озвучив міський голова Сергій Сухомлин під час брифінгу 20 квітня. За його словами, оскільки житомирським трамваям уже понад 100 років, то вирішувати їхню долю мають городяни, а не депутати.
«Депутати не повинні брати на себе таку відповідальність, – вважає мер. – Ми маємо просто дати альтернативу цьому транспорту, а житомиряни повинні самі вирішити – потрібен нам трамвай або не потрібен. Якщо вирішать, що треба залишити трамвай – значить, потрібно залишити».
Разом з тим продовження функціонування трамваїв у місті обійдеться бюджету в десятки мільйонів доларів, оскільки необхідно проводити ремонт дорожнього покриття і заміни колій.
«Для того щоб привести цей маршрут до ладу і не виділяти щороку гроші на ремонт дороги, нам необхідна сума на повну перекладку трамвайних шляхів», – пояснює Сергій Сухомлин. За його словами, Львів зараз проводить такі роботи коштом Європейського банку реконструкції та розвитку. Кілометр обходиться в 1 млн 200 тис. євро. Найдешевша вартість робіт, яку житомирська влада знайшла по Україні – 750 тисяч доларів\км у виконанні дніпропетровської компанії.
«У нас 15 або 17 кілометрів загальна протяжність трамвайного шляху. Приблизно 15 мільйонів доларів нам треба витратити з міського бюджету тільки на перекладку цього маршруту, – підраховує міський голова. – Ще кілька мільйонів нам треба буде витратити на самі трамваї, які коштують близько мільйона євро. І це вже не кажучи про західноєвропейські трамваї, які коштують по два або три мільйони євро кожен. Це проект вартістю більше 20 мільйонів доларів. Що можна купити за 20 мільйонів доларів, напевно, не мені вам пояснювати. Можна підрахувати кількість електробусів, автобусів тощо», – ділиться Сергій Сухомлин.
Разом з тим 20 квітня на позачерговій сесії міськради депутати розглянули питання щодо внесення змін до програми розвитку міського електротранспорту на 2016-18 роки. Згідно з цією програмою на поточний рік передбачено виділити 62 млн грн на придбання 20 низькополих автобусів. Ще 80 автобусів збираються придбати в наступному, 2018 році.
За словами міського голови, очікувати на поставку 20 комунальних автобусів можна вже восени 2017 року. Нові автобуси, в першу чергу, мають забезпечити зв’язок з усіма мікрорайонами міста, у яких немає доступу до комунального транспорту.
Анастасія Кузьмич
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 11 від 20 березня 2024
Читати номер