Транспортні конфлікти в Житомирі не вщухають. Містяни продовжують скаржитися на те, що в маршрутках валідатори працюють через раз, а в деяких їх немає взагалі.
Ми пильно спостерігаємо за ситуацією з транспортними нововведеннями, тому після появи нових скарг на транспорт одразу «штурмуємо» міську владу, аби отримати конструктивні пояснення.
Інколи через свою неуважність житомиряни допускаються помилок і починають конфлікти з водіями та кондукторами, проте це без сенсу. Ми розберемо декілька найпопулярніших конфліктних ситуацій в транспорті міста, розкажемо, куди звертатися та чим себе захистити.
Конфлікти в тролейбусах та трамваях трапляються часто. Працюючих валідаторів там дійсно – не густо. Якщо один працюватиме – то це вже буде свято. Проте у проєкті рішення міської ради вказано пунктом 2: «Встановити вартість проїзду на міських автобусних маршрутах, які працюють у режимі маршрутного таксі та звичайному режимі руху у разі відсутності (несправності) в транспортному засобі обладнання автоматизованої системи обліку оплати проїзду, в розмірі 3 грн, з дати зазначеної у п.1.1 рішення».
Отже, ті, хто натрапив на непрацюючий валідатор у тролейбусі чи трамваї, повинен все одно платити 5 гривень, проте чому кондуктори не пояснюють цього пасажирам, а замість цього починають конфлікти, не зрозуміло. Висновок: робота з працівниками ТТУ – не виконана. Коли ми описували цю ситуацію заступнику міського голови Сергію Шевчуку, нам не пояснили, що це розповсюджується лише на маршрутки та автобуси. Про це нам адекватно та якісно розказали на гарячій лінії управління транспорту за телефоном: 47-07-09.
Найкращий варіант оплати проїзду безготівково – транспортна карта. Саме це ми почули від заступника міського голови Олександра Шевчука. За його словами, оплата банківською картою для валідатора не підходить, адже можуть бути затримки по оплаті, банківську карту треба довго тримати біля валідатора, а деякі житомиряни, мовляв, дурять водіїв, прикладаючи карту, на якій баланс – нуль.
А ось транспортна карта коштує всього 20 гривень, тому краще купити її та оплачувати без проблем.
І владу міста, певно, не хвилює, що спочатку зазначали як перевагу транспортних нововведень оплату безготівково, і серед варіантів оплати вказали банківську карту, що було і дешевше, і зручніше. Опісля житомиряни стояли черги в банку, аби замінити свою карту на ту саму – з чіпом. Питання: заради чого? Тепер оплата банківською картою стала незручна, отож купуйте транспортну карту за 20 гривень, якщо не хочете чути звинувачення, що у вас немає коштів на карті, а валідатор «рабочій», або тримати карту довго і нудно, бо програмне забезпечення валідаторів не таке сучасне та функціональне, що вже через два тижні роботи – «здулося».
І ось вона, найулюбленіша тема – квитки. Поки влада міста все ще вирішує, нащо нам валідатори (адже для деяких валідатор дорівнює терміналу), житомиряни продовжують скаржитися на те, що не отримують свій квиток. Отже, вартість проїзду підняли до 7 гривень – чому? Бо з’являться валідатори! З’явилися? А сенс – де? Квиток отримують тільки ті, хто оплатив безготівково, а ось готівкові пасажири отримують шматочок відривного паперу або взагалі – нічого. Якщо ви готівковий пасажир, то розраховувати вам варто, хіба що, на незадоволене обличчя водія, коли ви просите свій квиток.
Ми вже наголошували, що валідатор встановлюють для обліку реального пасажиропотоку, і про це ж пишуть у самому проєкті рішення, називаючи валідатор «обладнання автоматизованої системи обліку оплати проїзду», проте його функції використовують лише як термінал. Виходячи з цього, ви маєте повне-повнісіньке право отримати свій квиток. В наших маршрутках все через раз: і робота валідаторів, і видача квитків. Інколи пощастить – при оплаті готівкою дадуть квиток з валідатора, а інколи не дадуть нічого. Водій маршрутки – не кондуктор, кажуть вони, проте гроші брати – бере, а квиток не дає. То може, нехай і гроші не бере, якщо не кондуктор?
Будьте уважні та обережні. У разі, якщо міські маршрутки та автобуси без валідатора або він вимкнений чи не працює – платіть 3 гривні, адже ви маєте право на це, згідно проєкту рішення.
Звинувачують, що у вас немає грошей на карті? Покажіть водію рахунок на карті.
А ось питання тролейбусів та трамваїв нас дуже зацікавило… Валідатори там уже були встановлені, половина з них не працює, тобто по факту, комунальний транспорт працює у тому ж режимі, що і раніше, тоді питання – чим обґрунтоване підняття вартості проїзду в тролейбусах та трамваях? Далі буде…
Читайте по темі: "Як житомирський ПП «Шеріфф» обдурив пасажирів, прикриваючись міськрадою"
"У Житомирі подорожчав проїзд: де і скільки платити та як зекономити"
"Житомирські школярі зможуть їздити в транспорті за 3 гривні без обмежень у часі"
Лера Наумова
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 13 від 3 квітня 2024
Читати номер
Алла Щавлинська
Alex reply Алла Щавлинська
Мова про транспортну карту.
Точки продажу та поповнення - за посиланням: http://transport.zt.ua/pasazhyram/tochky-prodazhu
Ludmila Marchuk
Ирина Кожар
Ирина Кожар reply Ирина Кожар
Viktor Kychuk reply Ирина Кожар
Viktor Kychuk reply Ирина Кожар
Марина Стадник