Подарунок від влади на Новий рік: ціни на проїзд у житомирських маршрутках зростуть до 10 грн

Подарунок від влади на Новий рік: ціни на проїзд у житомирських маршрутках зростуть до 10 грн
Низькополі маршрутки

Збільшення ціни на проїзд у громадському транспорті житомирянам не уникнути, залишаються лише питання: коли це відбудеться, яка буде ціна та за що ж ми платитимемо більше.

Містян до підвищення готували

Інформація про збільшення ціни на проїзд в електротранспорті з’явилась ще у жовтні. У міській раді сказали, що зростання вартості проїзду не уникнути, і вже почали готувати відповідне рішення.

«Ми бачимо в останній місяць, що у містах, де є електротранспорт, вартість проїзду становить 8, 10, 6 гривень. Більшість міст вже йде на підняття тарифу. Інших варіантів при такій вартості електроенергії в нас не буде», – сказав керівник управління транспорту Костянтин Підпокровний.

У жовтні говорили про орієнтовну дата введення нових тарифів – 1 січня 2022 року. 

Якщо проаналізувати попередні підвищення ціни на проїзд, то очевидно, що якщо буде підвищення ціни на електротранспорт, не уникнути й зростання ціни проїзду в маршрутках. 

Ось і минулого тижня Житомир «загудів» від новини про підвищення проїзду у маршрутних автобусах. Перевізники вимагають встановити ціну на рівні 10 – 14 грн.

Першими були приміські перевізники

Першими ціну на проїзд у жовтні 2021 року підняли приміські перевізники – це автобуси № 115, № 110, № 106.

Жителям підвищення, звичайно, не до вподоби. На маршруті № 115 вартість проїзду до Озерного підняли на три гривні. 

В облдержадміністрації коментували, що вартість на приміських маршрутах зросла на 2-3 гривні.

«Якщо маршрут тут приміський, то в основному він зріс на 2-3 грн, залежно від відстані. Якщо маршрути внутрішньообласні дальнього сполучення, наприклад "Житомир – Олевськ", то проїзд збільшився суттєвіше: там є і 5 гривень, і 6 гривень», – каже головний спеціаліст відділу транспорту і зв'язку облдержадміністрації Марина Андрецуляк.

Також нагадали, що перевізники самостійно формують ціни на приміські та внутрішньообласні маршрути, а державні адміністрації з 2015 року на це не впливають.

Перевізники бідують?

Приватні перевізники, які працюють на маршрутах міста, вимагають підвищення проїзду, оскільки, за їхніми словами, перевезення стали збитковими.

Представник підприємців-перевізників Житомира Аркадій Савіцький розповів журналістам про те, що одна маршрутка щодня приносить збитки у розмірі близько тисячі гривень.

«"ГАЗелі Рути" – вони у нас всі або на метані, або на пропані. Та це вже не транспорт, їх потрібно міняти, але щоб їх замінити, нам треба запустити на повну великі низькополі автобуси. А щоб їх запустити на 100%, треба підвищити тариф. У нас є ці низькополі великі автобуси, але ми не можемо їх випустити: вони не відпрацьовують навіть свою заправку – газ чи дизельне паливо», – каже Аркадій Савіцький.

Отже, кращі автобуси є, але поки ціна не зросте – ніхто на них їздити не буде. Стоять на парковці та радують око – ще новенькі, не поламані…

Проєкт як би є, але він не остаточний

Заступник міського голови Олександр Шевчук сказав, що проєкт підвищення тарифів на 2022-й рік вже розроблений, але це не остаточне рішення і воно буде залежати від громадських слухань.

Згідно з цим проєктом рішення, вартість проїзду має складати 8 гривень у разі розрахунку транспортною карткою та 10 гривень – готівкою. Проте ці суми не є остаточними. Олександр Шевчук говорить, що питання виноситимуть на громадські обговорення, адже тариф можуть збільшити. Тобто про те, що ціна залишиться незмінною, навіть мова не йде; будемо платити більше, тільки наскільки більше – невідомо. 

«Це проєкт рішення виконкому, він пройшов усі регуляторні процедури, але ми можемо його змінювати, тому фактором будуть громадські слухання. Можливо, у жителів Житомира є питання до цих розрахунків. Ми готові зібрати робочу групу і проговорити та показати дійсні витрати на перевезення», – поінформував Олександр Шевчук.

Обговорення все ж будуть, проте…

Поспілкувавшись 14 грудня з Олександром Шевчуком, журналісти «20 хвилин» дізналися, що ціни зростуть і без громадських обговорень.

«Є процедура щодо проведення громадських слухань, і я думаю, це буде січень – лютий, не раніше. Ми оприлюднили рішення виконавчого комітету щодо підняття вартості проїзду, а щодо другого підняття, якщо це не буде раптово, ми вже проведемо слухання.

На сьогодні ми бачимо витрати комунального підприємства, нашого автобусного парку, приватного перевізника – вартість проїзду не відповідає навіть половині витрат, які несуть перевізники комунальні та приватні.

Попередньо ми плануємо з 10 січня підвищити ціни. Також є другий етап. Яка вартість буде на цьому етапі, ми визначимось пізніше. Рішення оприлюднене, проте воно ще не прийнято», – розповів Олександр Шевчук.

Заступник міського голови розповів, що міська влада постійно контролює роботу транспорту у місті.

«Є у нас гаряча лінія КП "Житомиртранспорт" та диспетчер, який щоденно моніторить, як працює GPS-навігація, видимість в системі маршрутних транспортних засобів. Також в управлінні транспорту і зв’язку є працівник, який відповідає за роботу приватних перевізників», – сказав Шевчук.

В яких умовах їздять житомиряни

Дощ у салоні, хамство водіїв, відкриті на ходу двері – таким не здивуєш пасажирів житомирських маршруток.

Згадується момент, коли ти, оплачуючи проїзд у «сараї на колесах», вимагаєш квиток, а водій протягує тобі цілий рулон чи пачку квитків: «На, бери!». Або коли ці рулони чи пачки валяються, як сміття, на кінцевих зупинках. Бо водії ігнорують правила пасажирських перевезень.

3 листопада житомирянка Людмила Гаєвська написала: «Хочу передати "привіт" перевізнику маршруту № 44 ПП "ПАТП-2007". Мало того, що потрапили у ДТП, ніхто навіть не поцікавився здоров‘ям пасажирів. 

Пасажирів пересадили в іншу маршрутку № 44. Водій сказав платити знову або вертатись до тієї маршрутки і брати талон! Ви що, водії! Ви між собою розібратися не можете?!».

Житомиряни висловилися

Житомирян обурює невідповідність ціни за проїзд тим умовам, що надають перевізники.

«Потрібно, щоб усі без винятку платили за проїзд у громадському транспорті. Ті, кому держава надає пільги, мають отримувати компенсації на власний банківський рахунок. Тоді і 5 грн вистачить за проїзд при 100% сплаті усіма пасажирами», – коментує Владимир Матковский.

«Ооо, можна платить з тих 1000 грн, що за вакцинацію прийдуть. На карту єПідтримка», – придумав цікаве рішення Avid Show.

«Сильно обґрунтований тариф, розбіг від 10 до 14 грн. 14,50 грн – це вже надприбутки по перевезенню повітря у салонах», – говорить Володимир Муравський.

«А на Корбутівку увечері тільки 126-й, в якому немає валідатора...» – жаліється Светлана Криворучко.

«Майже всі маршрутки у Житомирі з жахливими умовами, і водії хами», – говорить Нина Стрельченко. 

«А де ж форми водіїв та все інше, яке має бути за умовами?» – цікавиться Татьяна Захарчук.

Соцмережею Facebook вже ширяться картинки, де житомиряни фантазують, який вигляд матимуть маршрутки по 14 грн.

Хочуть житомиряни чи ні, а тарифи на проїзд у громадському транспорті Житомира підвищать. Тільки от, схоже, виконання зобов`язань з боку перевізників міська влада як не контролювала, так і не збирається цього роботи. І їздити нам з вами у цих «сарайчиках на колесах» ще невідомо скільки. 

Анна Сергієнко

Читайте також:

Житомирські перевізники вимагають підвищити вартість проїзду у міських маршрутках.

Транспортна криза через здорожчання газу, або Чи варто готуватися до підняття вартості проїзду?

Хочете отримувати новини першими – приєднуйтеся до нас у соцмережах

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі (14)
  • Ирина Куринная

    Жах
  • Alexandr Akinshin

    Почему город не может закупить автобусы и стать монополистом. Все будет в бюджет идти
  • Valentina Radetskaya

    Рука руку моет, одни утверждают, другие поднимают тариф на проезд, при этом отстегивая "благодетелям" за услугу, при этом себя не обделив, а послушные пассажиры никуда не денутся, ведь ехать же все равно, надо. А то, что эта вонючая и грязная "собачья будка", об этом чиновники не знают, у них личный, вой транспорт, а на случай проверки, у них имеется запасной вариант, который стоит на приколе.
  • Елена Щипанская

    8 это не маршрутка это песня сам пью сам гуляю сам стелются сам лягаю  когда хочу тогда и езжу на выходных меня нет вообще я бухаю

keyboard_arrow_up