На сайті Житомирської облради за підписом її голови В.В. Ширми оприлюднене розпорядження щодо скликання тридцять першої сесії обласної ради сьомого скликання 25 червня 2020 року о 10:00 в залі засідань обласної ради.
Які саме рішення будуть прийматися на сесії – питання дуже цікаве. Адже якщо ретельно перевіряти всі проєкти рішень, які також оприлюднені на сайті облради, то можна помітити, що достатня кількість питань стосуватиметься нерухомості, розподілу посад та різноманітного майна. На перший погляд, це звичайні питання будь-якої сесії. Але якщо розібрати більш наполегливо, то серед інших можна помітити проєкт рішення «Про внесення змін у рішення обласної ради від 18.12.2019 № 1728 «Про Програму забезпечення депутатської діяльності, проведення конкурсів та нагород обласної ради на 2020 рік», де планується внести зміни, а саме збільшити витрати на заходи з виконання Програми забезпечення депутатської діяльності, проведення конкурсів та нагород обласної ради на 2020 рік від півтора до двох разів.
Частина проєктів рішень облради, винесених на порядок денний тридцять першої сесії, взагалі не належить до компетенції обласної ради, а має більш політичне підґрунтя. Але ми всі також розуміємо, що незабаром вибори, а депутатам треба якось піаритись.
Досить цікавим також є проєкт рішення «Про внесення змін до обласного бюджету Житомирської області на 2020 рік» стосовно перерозподілу коштів між статтями бюджетних витрат.
Не може не зацікавити проєкт рішення про затвердження розпорядження голови Житомирської обласної ради від 20.03.2020 №204-Г «Про передачу автотранспортного засобу», згідно з яким надається дозвіл на передачу з балансу комунальної установи «Автобаза санітарного транспорту лікувально-профілактичних закладів охорони здоров'я» Житомирської обласної ради на баланс Житомирської обласної ради автотранспортного засобу, а саме легкового автомобіля NISSAN LEAF з держномером АМ0378СК. Також цим розпорядженням надається доручення оформити приймання-передачу автотранспортного засобу згідно з чинним законодавством у місячний термін, а управлінню з документального, комп'ютерного та матеріально-технічного забезпечення діяльності обласної ради виконавчого апарату обласної ради провести перереєстрацію автотранспортного засобу у територіальному сервісному центрі МВС України.
Обласна влада постійно говорить про посилення карантинних заходів. Ми пам’ятаємо, що з введенням карантину та забороною роботи комунального транспорту в Житомирі, а згодом й необхідністю отримання спеціального дозволу на проїзд у міському транспорті дуже гостро постало питання транспортування хворих до центрів гемодіалізу, що було дійсно питанням життя та смерті пацієнтів.
Нагадуємо, що 11 березня Кабмін запровадив карантин в Україні терміном з 12 березня до 3 квітня. Згодом карантин було кілька разів продовжено. Тож рішення про передачу життєво необхідного для медиків транспортного засобу на свою користь голова Житомирської обласної ради приймав вже під час посилення карантинних заходів, коли вся держава активно боролася з недугою і волонтери збирали кошти для допомоги медичним працівникам та лікарням. Може, було б більш раціональним передати автівку саме медикам (наприклад, для підвезення хворих та лікарів для проведення гемодіалізу, коли не працював громадський транспорт в зв’язку зі спалахом інфікування на коронавірус), а не брати в період карантину ще один, шостий, автомобіль для апарату обласної ради? Чи є хоча б крапля людяності в того, хто приймав це рішення?
Можемо нагадати про те, як у соціальних мережах тоді поширювався рух волонтерів щодо підвезення медичних працівників до медзакладів. Варто нагадати також, що поки не було вирішено питання трансферу медиків та хворих до комплексу лікарень у Станишівці, це становило величезну проблему. Медичні працівники не мали можливості дістатися своїх робочих місць. Однак виявилося, що Житомирську обласну раду тоді це взагалі не турбувало, і забрати під час лиха в медиків необхідний транспорт для задоволення власних потреб – це норма.
Також постає питання: навіщо взагалі апарату обласної ради шість автомобілів при одному голові і двох заступниках? Кількість штату всього апарату облради набагато менша, ніж у Житомирській обласній державній адміністрації, де на 1 червня 2020 року налічувалося тільки два авто: Renault Megane та Hyundai Santa Fe – при одному голові ОДА та чотирьох заступниках.
Витрати на утримання авто в Житомирській обласній раді склали за 2019-2020 роки: на придбання бензину марки А-95 – 250720,80 грн, зріджений нафтовий газ – 158974,00 грн. Витрати на ремонт автомобілів у 2018-2020 роках склали загалом майже 106 318 гривень при загальному пробігу авто 227 276 км.
Відповідно в обласній державній адміністрації витрати на придбання мастильних матеріалів у 2019 році становили 170871,90 грн, в тому числі бензин А-95 – 88 807,00 грн, паливо дизельне – 82 064,90 грн. На проведення поточного ремонту службових авто у 2019 році витрачено 167 782 грн.
Постає справедливе питання: чому автопарк обласної ради в підсумку обходиться платникам податків, обласному бюджету значно дорожче, ніж утримання автопарку обласної адміністрації? Також дивує великий обсяг пробігу авто. Причому саме виконавча гілка влади, тобто обласна державна адміністрація повинна за логікою витрачати більше пального та відповідно нести більші витрати, ніж законотворча гілка влади, тобто власне обласна рада. Такий дисонанс, який не має логічного пояснення, свідчить тільки про певні корупційні ризики. Довести це мають відповідні слідчі органи. Але, за законодавчими практиками, створеними на даний час в Україні, притягнути до відповідальності будь-кого з представників колективного органу, тобто в нашому випадку обласної ради, майже неможливо. Залишається сподіватися на сумління депутатів обласної ради. Але ж незабаром вибори, а в такий час сумління в депутатів або спить, або взагалі відсутнє.
Руслан Мороз
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 16 від 24 квітня 2024
Читати номер