Все про процедуру державної реєстрації шлюбу: що, де, коли і як

Все про процедуру державної реєстрації шлюбу: що, де, коли і як

Докладно про процедуру державної реєстрації шлюбу консультує Головне упраління юстиції у Житомирській області і Міністр юстиції

Доброго дня! Ми з моєю коханою дівчиною хочемо одружитися  якнайшвидше, але проблема в тому, що ми проживаємо в різних містах. Скажіть, що нам робити, куди подати документи  і чи обов’язково для цього чекати місяць?

Володимир Волков

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко

Відео дня

Хто має право вступати в шлюб?

Українське законодавство майже не ставить обмежень для тих, хто бажає поєднати своє життя у шлюбі. Фактично кожна особа, яка досягла 18 років та на момент подачі документів офіційно не є одруженою, може створити сім’ю.

А в окремих випадках, якщо є відповідне рішення суду про надання права на шлюб, створити сім’ю можуть навіть шістнадцятирічні.

Хто проводить цю процедуру?

Одруження або, як правильніше казати з правової точки зору, державна реєстрація шлюбу здійснюється органами державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС).

Яка процедура подачі документів?

Для того, щоб провести державну реєстрацію шлюбу, потрібно звернутися до будь-якого органу ДРАЦС. При цьому, немає жодного значення, де зареєстровані закохані, тобто документи можна подати до будь-якого органу ДРАЦС в будь-якому населеному пункті.

Крім того, заяву про державну реєстрацію шлюбу можна подати в сучасних офісах європейського зразка  «Open Space», які надають послуги у сфері ДРАЦС. За ініціативи Мін’юсту такі офіси працюють по всій Україні.

Які документи потрібні?

Заява за встановленою формою. Якщо ви раніше не були одружені, то достатньо мати з собою лише паспорти. У разі коли один або обидва закоханих є громадянами іншої країни, то окрім паспортного документа іноземця, необхідно подати його переклад українською, засвідчений належним чином, та документи, які підтверджують легальність перебування в Україні.

Якщо заявники або один з них раніше перебували в шлюбі, необхідно також надати документи, які підтверджують припинення попереднього шлюбу або визнання його недійсним. Це може бути свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу чи про визнання шлюбу недійсним, яке набрало законної сили, свідоцтво про смерть одного з подружжя, висновок відділу державної реєстрації актів цивільного стану про анулювання актового запису про шлюб тощо.

Іноземці так само мають надати документи, які підтверджують припинення шлюбу в країні проживання або громадянства. Відповідно до діючих міжнародних норм ці документи  мають бути належним чином засвідчені. Це може бути консульська легалізація або апостиль.

Які ще формальності мають бути дотриманими?

За загальним правилом після подачі заяви про реєстрацію шлюбу майбутньому подружжю надається місячний строк на те, щоб подумати над своїм бажанням стати однією сім’єю.

Єдиною можливістю уникнути нікому непотрібного очікування може бути рішення керівника ДРАЦС скоротити цей строк за умови наявності документів, які дають право на термінове одруження: вагітність, наявність спільних дітей або хвороба, яка становить загрозу для життя.

У випадку, якщо є відомості про наявність перешкод до реєстрації шлюбу, керівник органу ДРАЦС може відкласти реєстрацію шлюбу, але не більш як на три місяці. Рішення про таке відкладення може бути оскаржене до суду.

Чи обов’язково одружуватися у приміщенні ДРАЦСу?  

За загальним правилом шлюб реєструється у приміщенні органу ДРАЦС, проте за заявою наречених реєстрація шлюбу може відбутися за місцем їхнього проживання, надання стаціонарної медичної допомоги або в іншому місці, якщо вони не можуть з поважних причин прибути до органу ДРАЦС.

Ми вирішили  відійти від старих радянських норм та спростити життя українців. Ще у 2016 році Мін’юст запустив пілотний проект «Шлюб за добу». Нині усі охочі можуть одружитися навіть у той самий день, коли були подані документи.

Крім того, перевагами   цього проекту є:

- реєстрація шлюбу в місці, обраному жінкою та чоловіком;

- відсутність необхідності звернення в ДРАЦС;

- залучення до організації реєстрації шлюбу  інших суб'єктів господарювання.

З моменту запуску в рамках пілотного проекту станом на кінець грудня 2018 року було проведено 52 445 реєстрацій шлюбів.

Як скористатися цією послугою?

Щоб зареєструвати шлюб за прощеною процедурою в рамках проекту Міністерства юстиції «Шлюб за добу», необхідно звернутися до одного з  організаторів у вашому місті.

Після цього закоханим залишиться зробити лише кілька простих кроків. Перший – обрати організатора. Другий – обрати бажану дату та час. Третій – пред’явити паспорти та за необхідності інші документи. Четвертий – підписати відповідний договір. І п’ятий крок – з’явитися в обраний час та місце і одружитись.

Де можна скористатися послугою «Шлюб за добу»?

Одружитися за добу можна за адресами, зазначеними на сайті Міністерства юстиції України –www.minjust.gov.ua.    

На Житомирщині державна реєстрація «Шлюбу за добу» доступна за такими адресами:

м. Житомир, вул. Мала Бердичівська, 16-а, тел. (093) 2555303, (096) 5038229;

м. Коростень, вул. Грушевського, 3, тел. (067) 7727634, (04142) 43347;

м. Радомишль, вул. Плетенецька, 15, тел. (097) 6221730;

м. Бердичів, вул. Руська, 4, тел. 067-9312337;

м. Новоград-Волинський, вул. Шевченка, 6, тел. 067-9312337. 

Кохайтеся, а про документи подбає Мін’юст!

До речі, українці за бажанням зможуть вдруге провести церемонію одруження. Подробиці тут.

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
17:51 Яких груп крові бракує в лікарнях Житомирщини цього тижня 17:00 Власники незаконно збудованих павільйонів знесли споруди та звільнили комунальну землю – рішення суду виконано в повному обсязі 16:40 На річці Случ екоінспектори виявили 250 метрів незаконних знарядь лову photo_camera 16:19 Україна повернула додому ще 205 воїнів! Від читача 15:40 Нові шахрайські схеми. 16:00 Центр життєстійкості допомагає жителям Житомирської громади відновлюватися після втрат і травм 15:40 В житомирській музичній школі відкрили унікальну експозиційну залу photo_camera 15:21 Онлайн-мапа безбар’єрності Житомирської громади — інструмент доступності 15:20 37-річний житель Романівської громади забрав прапор та квіти з могили захисника 15:15 Житомир попрощався із Захисником - Олегом Щіпанським 15:00 Поет і журналіст Василь Головецький запрошує на творчий звіт «Тихо люблю життя!» 14:40 6 травня - Всесвітній день боротьби з астмою 14:20 Жителя Луганщини засуджено до 14 років позбавлення волі за державну зраду 14:00 Як передати право користування авто в кілька кліків 13:04 У Городниці на Звягельщині впав і тяжко травмувався керманич електровелосипеда 12:41 Перевірте запрошення! Вже 14 травня стартує основна сесія НМТ 12:18 7 травня за деякими адресами в Житомирі не буде води - перелік 12:00 Alesia M презентувала новий сингл «Відчиняй» – пісню про любов без замків play_circle_filled 11:40 Поширював «злодійські» традиції, пограбував та вимагав гроші у пораненого захисника: 42-річному рецидивісту повідомлено про підозру photo_camera 11:20 Помер наш земляк, видатний письменник-шістдесятник Валерій Шевчук
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up