Все про процедуру державної реєстрації шлюбу: що, де, коли і як

Все про процедуру державної реєстрації шлюбу: що, де, коли і як

Докладно про процедуру державної реєстрації шлюбу консультує Головне упраління юстиції у Житомирській області і Міністр юстиції

Доброго дня! Ми з моєю коханою дівчиною хочемо одружитися  якнайшвидше, але проблема в тому, що ми проживаємо в різних містах. Скажіть, що нам робити, куди подати документи  і чи обов’язково для цього чекати місяць?

Володимир Волков

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко

Хто має право вступати в шлюб?

Українське законодавство майже не ставить обмежень для тих, хто бажає поєднати своє життя у шлюбі. Фактично кожна особа, яка досягла 18 років та на момент подачі документів офіційно не є одруженою, може створити сім’ю.

А в окремих випадках, якщо є відповідне рішення суду про надання права на шлюб, створити сім’ю можуть навіть шістнадцятирічні.

Хто проводить цю процедуру?

Одруження або, як правильніше казати з правової точки зору, державна реєстрація шлюбу здійснюється органами державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС).

Яка процедура подачі документів?

Для того, щоб провести державну реєстрацію шлюбу, потрібно звернутися до будь-якого органу ДРАЦС. При цьому, немає жодного значення, де зареєстровані закохані, тобто документи можна подати до будь-якого органу ДРАЦС в будь-якому населеному пункті.

Крім того, заяву про державну реєстрацію шлюбу можна подати в сучасних офісах європейського зразка  «Open Space», які надають послуги у сфері ДРАЦС. За ініціативи Мін’юсту такі офіси працюють по всій Україні.

Які документи потрібні?

Заява за встановленою формою. Якщо ви раніше не були одружені, то достатньо мати з собою лише паспорти. У разі коли один або обидва закоханих є громадянами іншої країни, то окрім паспортного документа іноземця, необхідно подати його переклад українською, засвідчений належним чином, та документи, які підтверджують легальність перебування в Україні.

Якщо заявники або один з них раніше перебували в шлюбі, необхідно також надати документи, які підтверджують припинення попереднього шлюбу або визнання його недійсним. Це може бути свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу чи про визнання шлюбу недійсним, яке набрало законної сили, свідоцтво про смерть одного з подружжя, висновок відділу державної реєстрації актів цивільного стану про анулювання актового запису про шлюб тощо.

Іноземці так само мають надати документи, які підтверджують припинення шлюбу в країні проживання або громадянства. Відповідно до діючих міжнародних норм ці документи  мають бути належним чином засвідчені. Це може бути консульська легалізація або апостиль.

Які ще формальності мають бути дотриманими?

За загальним правилом після подачі заяви про реєстрацію шлюбу майбутньому подружжю надається місячний строк на те, щоб подумати над своїм бажанням стати однією сім’єю.

Єдиною можливістю уникнути нікому непотрібного очікування може бути рішення керівника ДРАЦС скоротити цей строк за умови наявності документів, які дають право на термінове одруження: вагітність, наявність спільних дітей або хвороба, яка становить загрозу для життя.

У випадку, якщо є відомості про наявність перешкод до реєстрації шлюбу, керівник органу ДРАЦС може відкласти реєстрацію шлюбу, але не більш як на три місяці. Рішення про таке відкладення може бути оскаржене до суду.

Чи обов’язково одружуватися у приміщенні ДРАЦСу?  

За загальним правилом шлюб реєструється у приміщенні органу ДРАЦС, проте за заявою наречених реєстрація шлюбу може відбутися за місцем їхнього проживання, надання стаціонарної медичної допомоги або в іншому місці, якщо вони не можуть з поважних причин прибути до органу ДРАЦС.

Ми вирішили  відійти від старих радянських норм та спростити життя українців. Ще у 2016 році Мін’юст запустив пілотний проект «Шлюб за добу». Нині усі охочі можуть одружитися навіть у той самий день, коли були подані документи.

Крім того, перевагами   цього проекту є:

- реєстрація шлюбу в місці, обраному жінкою та чоловіком;

- відсутність необхідності звернення в ДРАЦС;

- залучення до організації реєстрації шлюбу  інших суб'єктів господарювання.

З моменту запуску в рамках пілотного проекту станом на кінець грудня 2018 року було проведено 52 445 реєстрацій шлюбів.

Як скористатися цією послугою?

Щоб зареєструвати шлюб за прощеною процедурою в рамках проекту Міністерства юстиції «Шлюб за добу», необхідно звернутися до одного з  організаторів у вашому місті.

Після цього закоханим залишиться зробити лише кілька простих кроків. Перший – обрати організатора. Другий – обрати бажану дату та час. Третій – пред’явити паспорти та за необхідності інші документи. Четвертий – підписати відповідний договір. І п’ятий крок – з’явитися в обраний час та місце і одружитись.

Де можна скористатися послугою «Шлюб за добу»?

Одружитися за добу можна за адресами, зазначеними на сайті Міністерства юстиції України –www.minjust.gov.ua.    

На Житомирщині державна реєстрація «Шлюбу за добу» доступна за такими адресами:

м. Житомир, вул. Мала Бердичівська, 16-а, тел. (093) 2555303, (096) 5038229;

м. Коростень, вул. Грушевського, 3, тел. (067) 7727634, (04142) 43347;

м. Радомишль, вул. Плетенецька, 15, тел. (097) 6221730;

м. Бердичів, вул. Руська, 4, тел. 067-9312337;

м. Новоград-Волинський, вул. Шевченка, 6, тел. 067-9312337. 

Кохайтеся, а про документи подбає Мін’юст!

До речі, українці за бажанням зможуть вдруге провести церемонію одруження. Подробиці тут.

0
0
0
0
Сьогодні у Житомирі Сьогодні у Житомирі
Від криміналу до культури: млявий прогрес житомирських медіа Від криміналу до культури: млявий прогрес житомирських медіа
«Дерибан» на будівництві житомирських амбулаторій «Дерибан» на будівництві житомирських амбулаторій Газове підприємство обходить заборони АМКУ Газове підприємство обходить заборони АМКУ На Житомирщини з’являться відкриті дані про комунальне майно На Житомирщини з’являться відкриті дані про комунальне майно У Житомирі ГЕС знищує екосистему на річці Тетерів. ВІДЕО У Житомирі ГЕС знищує екосистему на річці Тетерів. ВІДЕО
Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Житомира за сьогодні

17:55 На сесії міськради виділили кошти на продовження ремонту тротуарів 17:30 Норвезькі благодійники передали автомобіль для Центру екстреної допомоги у Житомирі 17:00 Депутати міськради змінили порядок розгляду електронних петицій 16:40 Педпрацівникам ДНЗ Житомира встановлено надбавку 15 % Від читача 18:45 Як за 2 місяці заробити більше ніж за рік в Україні! Правда про заробітки, яку не розкаже ніхто! 16:20 "Bus of geroes" знову відвідає Францію 16:00 Музичній школі № 4 м. Житомира присвоїли ім'я Лесі Українки 15:40 Ціна на ліки з початку року зросла менше, ніж вартість одягу або послуг ЖКГ 15:19 На шляху Житомир - Чернівці вже влаштовано майже 3,5 тис. тонн асфальтобетону 15:05 Нардеп від Житомирщини Сергій Пашинський вже "засіває гречкою" свій виборчий округ 15:02 Прокуратура Житомирщини спільно з податківцями  викрила незаконну діяльність з розповсюдження фальсифікованого алкоголю 14:39 Депутати обласної ради 23 травня зберуться на чергову сесію 14:19 У Баранівці чаркування закінчилося ножовим пораненням 14:01 Чи потребує аліментів повнолітня дитина, що навчається 12:40 Президент України призначив трьох суддів на Житомирщині 12:20 На сесії міської ради затвердили Статут міської територіальної громади 12:13 В Житомирі закінчуються роботи з благоустрою для експозиції підземелля навпроти автодорожнього коледжу 12:01 Увага! До закінчення кампанії декларування залишилось 5 робочих днів 11:37 На Житомирщині на ЗНО-2019 зареєструвалося майже 12 тис. абітурієнтів 11:25 Житомирян запрошують на кастинг для зйомок у серіалі «Слов’яни»
Дивитись ще keyboard_arrow_right
keyboard_arrow_up