Міністр соціальної політики Андрій Рева дав відповіді на найпоширеніші питання з приводу призначення і надання субсидій.
В минулому опалювальному періоді субсидію на оплату житлово - комунальних послуг отримувало майже 6,7 млн сімей, що в 1,3 рази більше ніж в опалювальному періоді 2015/2016 р. (5,2 млн сімей). Крім того, додатково майже 840 тис. сімей у 2016 р. одержувало субсидію на придбання твердого палива і скрапленого газу та оплату житлово-комунальних послуг, яка призначається на календарний рік.
Інформація, необхідна для призначення субсидії, отримується органами соціального захисту населення за запитами від інших установ та організацій: про доходи – від ДФС та ПФУ, про склад зареєстрованих осіб – від місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, про забезпеченість громадян житлово-комунальними послугами та їх вартість – від організацій, що надають послуги.
Наразі завершується робота щодо розрахунку субсидії на опалювальний період без звернення одержувачів з урахуванням нового періоду врахування доходу (за І та ІІ квартали поточного року)..
Станом на 10 листопада цього року здійснено розрахунок субсидії на опалювальний період 2017/2018 р. 97,6 % справ (5 926 тис. домогосподарств).
Після закінчення строку отримання субсидії органи соціального захисту населення самостійно здійснюють розрахунок субсидії на наступний період для домогосподарств, які отримували субсидію у попередньому періоді (крім орендарів житлового приміщення, осіб, яким субсидія була призначена за зареєстрованим місцем перебування, та осіб, які звертаються за субсидією на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива). Для цього структурні підрозділи з питань соціального захисту населення збирають необхідну інформацію без звернення громадян і протягом десяти днів після її отримання приймають рішення про призначення (непризначення) субсидії та інформують про прийняте рішення громадян.
У разі отримання інформації про прострочену понад два місяці заборгованість з оплати послуг, загальна сума якої перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, субсидія на наступний строк не призначається, про що структурний підрозділ з питань соціального захисту населення інформує особу. При цьому існує ряд винятків, за яких субсидія може бути призначена на підставі рішення Комісії.
Положення визначено чіткий перелік підстав для припинення надання субсидії:
за поданням надавачів послуг щодо несплати громадянином, якому призначено субсидію, вартості фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії;
якщо громадянин приховав або свідомо подав недостовірні дані, у тому числі про доходи (не зазначив один із видів доходів) та майновий стан, що вплинули на встановлення права на субсидію, або не повідомив про купівлю товарів або оплату послуг понад 50 тис. гривень;
у разі переїзду сім’ї в іншу місцевість та настання обставин, що унеможливлюють надання субсидії (зокрема смерть одинокої особи), – з місяця, що настає за місяцем, в якому відбулися зміни;
за заявою уповноваженого власника (співвласника) житла – з місяця, що настає за місяцем її подання, якщо інше не обумовлено заявою;
якщо під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором виявлено ознаки порушення норм законодавства щодо призначення субсидії, які вплинули (могли вплинути) на право призначення субсидії або визначення її розміру.
Сума субсидії, перерахованої (виплаченої) надміру внаслідок свідомого подання громадянином документів з недостовірними відомостями або неповідомлення громадянином про зміни, що впливають на право або розмір призначеної субсидії, повертається за вимогою органу, що призначив субсидію, або безпосередньо отримувачем, або шляхом зняття відповідних сум з особових рахунків отримувачів субсидії на підприємствах - виробниках/виконавцях житлово-комунальних послуг.
Підприємствами-надавачами послуг протягом травня-червня цього року здійснено розрахунки суми невикористаних субсидій на оплату електроенергії та природного газу для опалення житла, а також на оплату водопостачання і водовідведення, що не використані отримувачами в опалювальний період внаслідок економного споживання послуг. Станом на 10 листопада 2017 року до держбюджету повернено 8,3 млрд гривень.
При цьому, зекономлені суми субсидії, що в еквіваленті не перевищують 100 куб. метрів природного газу або 150 кВт/год електричної енергії, будуть виплачені отримувачам на підставі їх заяви через пошту або банк. Станом на 10 листопада поточного року з заявами щодо монетизації фактично звернулося 1760,8 тис. домогосподарств на загальну суму понад 1,1 млрд гривень.
Сума виплачених зекономлених коштів субсидії становить 394,1 млн грн, що складає 36% від загальної суми відповідних виплат. Очікується, що виплату буде завершено найближчими днями.
Необхідно підкреслити, що це не одноразова акція Уряду, а системна робота щодо стимулювання та заохочення населення до економного та ощадливого використання енергоресурсів.
«Відповідний механізм монетизації безпосередньо одержувачам частини невикористаної субсидії носить постійний характер і буде застосовано і в наступних роках», – підкреслив Міністр соціальної політики Андрій Рева.
Крім цього, реалізація такого підходу дає можливість напрацювати підходи щодо вирішення в майбутньому питання переходу до повної монетизації відповідного виду державної допомоги.
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 11 від 20 березня 2024
Читати номер