З 2020 року вчителі початкових класів вивчатимуть методики роботи в інклюзивних класах

З 2020 року вчителі початкових класів вивчатимуть методики роботи в інклюзивних класах

З 2020 року програма підвищення кваліфікації вчителів початкових класів міститиме новий обов’язковий модуль – інклюзивне навчання.

Він має навчити педагогів працювати з дітьми з особливими освітніми потребами (ООП), а також допомогти їм в організації роботи інклюзивного класу. Про це заявила заступник Міністра освіти і науки Любомира Мандзій під час відкриття Форуму «Навчання без перешкод: як зробити українські школи інклюзивними» сьогодні, 22 листопада 2019 року, в Києві.

Під час форуму Любомира Мандзій наголосила, що вирішувати проблеми інклюзії, зокрема розвивати цей напрям, необхідно за допомогою взаємодії та співпраці як на центральному, так і на локальному рівнях.

«Жодна з систем – освіти, охорони здоров’я, соціального захисту – не може діяти лише самостійно. Ми мусимо докласти всіх зусиль, щоб налагодити взаємодію між установами, які приймають рішення на центральному рівні. Переконана, що це стане поштовхом для підтримки інклюзивної освіти на місцях. Без зміни системи, з одним лише бажанням будь-якого міністерства, в нас нічого не вийде. Тож ми працюватимемо над тим, щоб наше партнерство було ефективним», – заявила Любомира Мандзій.

Вона повідомила, що зі свого боку МОН вже працює над змінами і готове розвивати напрям інклюзії надалі. Так, впродовж 2018-2019 років створено мережу з 603 інклюзивно-ресурсних центрів. У найближчих планах – створити ще 96. Таким чином, до кінця 2020 року мережа центрів складатиме майже 700 закладів.

Серед змін за останні 3 роки – закупівля 5 сучасних методик світового рівня, введення надбавки до 20% для вчителів, які працюють в інклюзивних класах, поява посади асистента вчителя в кожному класі, де навчаються діти з особливими освітніми потребами.

«Скажу про ще одну перемогу цього року. В Державному бюджеті на 2020 рік враховано всіх дітей, які почали інклюзивне навчання станом на 5 вересня 2019 року. Це вже не та ситуація, яку ми мали торік. Так само враховано асистентів вчителів та інклюзивні класи», – додала заступник Міністра.

З-поміж цілей МОН на найближчі 5 років – розвиток інклюзії у дитсадках та школах, профорієнтація дітей з ООП, розвиток мережі ІРЦ та оптимізація мережі спеціальних закладів загальної середньої освіти. Також у планах – робота з вчителями.

Форум «Навчання без перешкод: як зробити українські школи інклюзивними» триватиме у Києві 22-23 листопада. Учасники заходу обговорять надання послуг дітям з «груп ризику» та дітям з ООП в контексті реформи освіти в Україні, проблемні питання інклюзивної освіти та способи їх вирішення. Також на форумі презентують міжнародне дослідження доступності освітніх послуг та найкращі кейси з впровадження інклюзивної освіти, раннього втручання та методик роботи з дітьми з ООП.

 

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
16:36 Послуги без черги: де закон гарантує пріоритет людям з інвалідністю 16:25 На щиті повернувся Герой Юрій Щур 15:56 Житомир попрощався з асом української авіації - підполковником Євгенієм Івановим 14:25 Як працювати з пережитою травмою: у Житомирі відбудеться арттерапевтична зустріч для дорослих Від читача 16:22 БРАМА 13:21 На Житомирщині вартість оренди 1-кімнатної квартири у листопаді впала на 10% 12:36 У Житомирі проведуть практичний майстерклас із тілесноорієнтованої терапії — для тих, у кого стрес «оселяється» в тілі 11:37 У Бердичівському і Коростенському районах упродовж доби вогнеборці ліквідували загоряння у зерносушках 11:06 У листопаді на Житомирщині середня вартість однокімнатної квартири на «вторинці» знизилася на 7% 10:17 У Баранівці у відділенні поліції запрацювала система Custody Records 09:44 У Коростені на пожежі вогнеборці виявили тіло чоловіка 09:00 13 грудня: яке сьогодні свято, прикмети і заборони, прогноз погоди у Житомирі
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up