Експерти Асоціації постачальників торговельних мереж проаналізували зростання вартості алкоголю в цінах від виробників, тобто оптових цін.
Як зросли ціни на алкоголь та безалкогольні напої за п’ять років, підрахував генеральний директор Української асоціації торговельних мереж Олексій Дорошенко.
Зростання оптових цін завжди буде нижче за підняття роздрібних цін за рахунок того, що на кожній стадії, від виробника до постачальника, а потім до торгівлі, платиться ПДВ, а кожен із цього ланцюга ставить свій заробіток у відсотках до відпускної ціни.
Алкоголь
Горілка. У лютому 2014 року коштувала оптом приблизно 17,7 грн за літр, а за п’ять років ціна зросла до 53,8 грн. Зростання відбулось у 3 рази.
Пиво. У 2014 році оптова ціна складала приблизно 5,6 грн за літр, а в 2019 р – уже 13,9 грн. Зростання в 2,5 рази.
Етиловий спирт не менше 80%. У лютому 2014 року літр виробники відпускали по 13,2 грн, а у лютому 2019 р – по 28,2 грн. Ціна зросла в 2,1 рази.
Бренді. У лютому 2014 року – 55,5 грн літр, а зараз уже 111,3 грн. Ціна зросла в 2 рази.
Соки і мінеральна вода
Мінеральна газована вода в лютому 2014 року – 1,4 грн за літр, а за п’ять років – 4,6 грн. Ціна зросла в 3,3 рази.
Мінеральна негазована вода. У лютому 2014 року літр оптом продавався по 1,5 грн, а за п’ять років – по 4 грн. Ціна зросла в 2,7 рази.
Сік томатний. У 2014 р вартість від виробника складала приблизно 5 грн за літр, а у 2019 р – 14,3грн. Зростання в 2,8 рази.
Сік яблучний у 2014 році обходився в 8,2 грн за літр, а за п’ять років – у 20,6 грн. Подорожчання в 2,5 рази.
Ще раз підкреслю, що на полицях магазинів та на ринках зростання вартості було більш суттєвим, але статистика не дає відкритих даних по цих позиціях, тому подорожчання можемо рахувати лише по оптовим цінам. Лише в грудні 2017 року були відкриті дані щодо алкогольних напоїв, але п’ятирічної цінової історії щодо них не має.
Для порівняння роздрібна ціна картоплі за п’ять років зросла в 1,5 рази, свинини – у 2,5 рази, молока – у 3,1 рази, пшеничний хліб – у 4 рази.
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 11 від 20 березня 2024
Читати номер