Депутати облради підтримали громадськість області і проголосували за те, щоб звернутися до вищих органів щодо звільнення голови САД області Геннадія Савченка. А причин більше, ніж досить.
У четвер, 26 липня, під час 17-ї сесії Житомирської обласної ради сьомого скликання мав виступити зі звітом очільник Служби автомобільних доріг Житомирської області Геннадій Савченко. Питання: «Інформація Служби автомобільних доріг у Житомирській області про хід виконання дорожніх робіт» знаходимо у переліку питань, що були винесені для розгляду на сесії і розміщені на офіційному сайті Житомирської обласної ради. Крім того, про те, що керівник САД області має відзвітуватися про виконання робіт на дорогах області, повідомлялося 31 травня під час 16-ї сесії облради. Погодьтесь, часу підготуватися було більш ніж вдосталь.
Проте Геннадій Савченко 26 липня на сесію не з'явився. Стало відомо, що він пішов на 5 днів у відпустку. Інакше як спланованою акцією такі дії не назвеш.
Жителі області, обурені станом доріг, неодноразово влаштовували акції протесту під адмінбудівлею САД. Їхні вимоги зводились до таких пунктів:
звільнити з займаної посади за незадовільні результати роботи начальника Служби автомобільних доріг в Житомирській області Савченка Геннадія Васильовича,
ініціювати створення робочої групи з залученням працівників правоохоронних органів стосовно розслідування діяльності САД у Житомирській області за останні 2 роки,
створити системні мобільні вагові комплекси, які будуть запобігати пошкодженню дорожнього полотна перевантаженим транспортом.
У зверненні депутатів Житомирської обласної ради до Міністерства інфраструктури України та до Державного агентства автомобільних доріг України сказано, що вони вкрай стурбовані ситуацією в області стосовно неналежного проведення ремонтних робіт на автомобільних дорогах загального користування державного значення.
«Ситуація із проведенням ремонтних робіт на дорогах державного значення, таких як М-21 Виступовичі – Житомир – Могилів-Подільський (через м. Вінницю), Н-03 Житомир – Чернівці, Н-02/М-06/ – Кременець – Біла Церква – Ржищів – Канів – Софіївка, Р-18 Житомир – Попільня – Сквира – Володарка – Ставище, Р-49 Васьковичі – Шепетівка, усіх територіальних дорогах є критичною, ліквідація ямковості не завершена, роботи із поточного середнього ремонту не розпочаті», – йдеться у зверненні депутатів облради.
І хоч Геннадій Савченко особисто не поінформував депутатів про хід виконання дорожніх робіт в області, його звіт розміщений на сайті облради і датований 10 липня поточного року.
«Враховуючи стан доріг державного значення, які майже всі потребують капітального ремонту, заходи по забезпеченню проїзду виконувалися виключно за рахунок експлуатаційного утримання», – зазначає Геннадій Савченко у своєму звіті, а потім перелічує дороги, які мають ямковість і скільки м кв. ліквідовано. Частина з вказаних очільником САД доріг потребує не тільки ліквідації ямковості, а й ремонту суцільних ділянок, а відповідно, і фінансування. «Загальний дефіцит коштів з експлуатаційного утримання становить 179,3 млн грн», – повідомляє Геннадій Савченко у своєму звіті. Крім того, керівник САД запевняє, що по 6 ділянках автодороги «Житомир –Чернівці» розкриття пропозицій відбулося 9 липня цього року, договори підряду планується укласти до кінця липня, а виконати роботи - у період серпень – жовтень.
Однією з причин, чому депутати облради проголосували за направлення звернення щодо звільнення начальника САД Житомирщини, є й те, що область, якщо не вжити термінових заходів, може втратити 300 млн грн на ремонт дороги «Житомир – Чернівці» у рамках митного експерименту.
«Також слід зазначити, що у 2018 році заплановано проведення поточного середнього ремонту окремих ділянок автомобільної дороги Н-03 Житомир – Чернівці, на яке передбачено фінансування у сумі понад 30000, тис. грн. Станом на сьогодні (26 липня 2018 р. – Ред.) договори на вищезгадані роботи по а/д Н-03 Житомир – Чернівці не укладені, що може призвести до перерозподілу фінансового ресурсу, передбаченого для проведення поточного середнього ремонту автомобільних доріг державного значення Житомирської області до інших областей, в яких вже укладені договори з підрядниками», – зазначається у тексті звернення.
Після закінчення сесії голова облради Володимир Ширма розповів журналістам про подальші кроки у вирішенні цього питання. «Ми прийняли звернення, зараз його опрацюють. Голові облради дається 5 днів на те, щоб його підписати. Я його підпишу і направлю на Службу доріг на Київ. Як уже зреагує відповідний центральний орган, ми не можемо цього передбачити. Але я думаю, що це дуже серйозний сигнал для них і для Служби доріг. Я дуже переживав, коли дороги передавали на обласну державну адміністрацію, яка не мала ні апарату, ні управління, нічого. Але на місцеві дороги, які передані зараз, проводяться тендери, ремонтуються дороги, і ми маємо можливість це контролювати. Але коли начальник Служби автомобільних доріг не реагує на обласну раду, коли ми проголосували про це на попередній сесії, і він знав про це», – наголосив Володимир Ширма.
Голова Житомирської облдержадміністрації Ігор Гундич теж прокоментував ситуацію, яка склалася: «Відверто кажучи, немає про що звітувати. Тендери на ремонти доріг, на які держава виділила кошти, не проведені на сьогоднішній день, ямкові ремонти на важливих для нас артеріях (М-21 Могилів-Подільський – Вінниця – Житомир – Виступовичі, Р-18 плюс Н-02 – Н-03) ямкові ремонти сьогодні повністю не проведені і не завершені. Зрозуміло, що це викликає масу обурення не тільки в залі, а й серед населення області. Я думаю, що тому, що не було що сказати депутатам, керівник Служби автомобільних доріг вирішив піти у відпустку».
Крім того, губернатор зазначив, що хотів би, щоб на цій посаді працював хтось з мешканців області: «Чесно кажучи, мені варяги на такій відповідальній посаді вже набридли. Для області хотілося б мати не варяга, а людину свою, яка живе на території області, яка кожного дня цими дорогами їздить, яка вболіває за це».
Чи дослухаються вищі органи влади до думки голови облдержадміністрації, облади, а також громадськості області – побачимо згодом. А поки будемо їздити тими дорогами, які є, час від часу згадуючи дорожників «незлим тихим словом».
Ольга Сідлецька
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 15 від 17 квітня 2024
Читати номер