Реформаторство чи знущання над житомирянами: як чиновники руйнують транспортну систему міста

Реформаторство чи знущання над житомирянами: як чиновники руйнують транспортну систему міста

Вже не перший тиждень, навіть не місяць житомирська влада обіцяє навести лад з транспортним сполученням району «Бумажки» з центром міста. Але що б не робилося за весь цей час, стає тільки гірше.

Жителі району майже зневірилися в тому, що взагалі щось може змінитися. Не так давно мер Житомира Сергій Сухомлин анонсував проект транспортного сполучення в місті так званими «короткими маршрутами», коли з будь-якого району можна швидко доїхати до місця пересадки та, не сплачуючи додатково за проїзд, за тим же самим квитком пересісти на другий маршрут та дістатися до пункту призначення в максимально стислий термін. Для цього передбачалось виділення коштів на придбання додаткових автобусів. Але в п'ятницю, 16 листопада, стало відомо про намір мерії замість придбання автобусів пустити на «Бумажку» 110-й маршрут.

Щоб хоч якось розібратися в ситуації, ми взяли інтерв'ю у людини, яка безпосередньо займається відстоюванням інтересів громади району Паперової фабрики – голови ГО «Центр розвитку громади та суспільних комунікацій» Олександра Рошка. Під час зустрічі Олександр відкрив свій ноутбук, зайшов на сайт «Дозор-Житомир» і почав досить цікаву розповідь про транспортну епопею:

Відео дня

– Друзі, ми з вами живемо в дивні часи, в час, коли процесами керують горе-реформісти та впроваджують реформи з химерами. А як інакше назвеш ті зміни, які погіршують привабливість у місті та все частіше призводять до погіршення життєво необхідних потреб? Розмова піде про транспортні реформи в місті. У Житомирі є багато громадських організацій, яки повинні відстоювати інтереси громадян. Але самі громадяни вже зневірилися в тому, що щось може змінитися. І небажання громадян відстоювати та говорити про свої потреби відкриває дуже багато корупційних схем. Коли є безкарність, то порушення будуть обов'язково. Що повинна робити влада? Чиновник, який відповідає за транспорт, має відкрити ноутбук та подивитись в системі «Дозор-Житомир», їдуть машини чи ні. Але тоді всі машини повинні буди підключені до цієї системи, про що влада постійно заявляє, але це не завжди виконується. Якщо міська влада проплачує за інформацію на табло на зупинках, то, будь ласка, надавайте цю інформацію. Тоді кожен може знайти в Інтернеті дані по своєму маршруту. Тоді влада буде достатньо прозора. Але «Дозор» не працює. Зі слів Ткачука, це є в записі, буде ходити 12 машин за маршрутом 23. Ми тоді говорили, що це мало, тому що до цього виїжджало 10 машин 27-го маршруту, 10 машин 4-го маршруту та 10 машин 23-го маршруту. В підсумку 20 машин з «Бумажки» забрали. Почали шукати варіанти. Одним з них був запуск маршруту 53-С, що надасть можливість частково вирішити проблему транспорту в цьому районі. Сесія міськради проголосувала за виділення коштів на закупівлю цих автобусів.

Повертаємось до «Дозору». Зараз на маршруті повинно бути 12 машин. Заходимо на «Дозор». Ми бачимо тільки 6 машин. Все, що потрібно міській раді, відкрити «Дозор» (а в договорах повинно бути прописано, щоб інформація обов'язково була на «Дозорі») та застосувати штрафні санкції до перевізника. Ось зараз поряд з нами проїхала 23-я маршрутка, і ми бачимо її на «Дозорі». Все досить прозоро для всіх. Раніше 4-й маршрут починав працювати о 6-й ранку. На сьогодні раніше 7-ї години я не можу виїхати з дому.

Як розповів пан Олександр, таксі до центру міста о цій порі влітає в копієчку.

«Це також порушення різноманітних конвенцій, навіть порушується угода Україна-ЄС про вільне пересування з 6-ї ранку до 23-ї години. Така ж ситуація наступає після 9:30. Дочекатися маршрутку стає також майже неможливо. Маршрутки на лінії перевантажуються людьми. Нам дають розрахунки про витрати з номінального заповнення – це приблизно 26 пасажирів, але вони їдуть практично «запакованими». Я спостерігав, що інколи в маршрутку «запаковується» до сорока людей, що вдвічі більше за номінальне заповнення. Навантаження на водія, незручності для пасажирів, які сваряться через тісноту. Тобто в разі ДТП або якогось іншого випадку машина автоматично перетворюється в «братську труну», – зауважив Олександр Рошко.

За його підрахунками, в мікрорайоні мешкає більше 3 тис. людей. І всім потрібно пересуватися містом: «Якщо брати маршрут 53-С, то він доїжджає до педуніверситету, а дитина навчається, наприклад, в 25-й гімназії, то, щоб дістатися до навчання, їй треба пересідати на тролейбус або другу маршрутку. Це знову гроші, – підкреслює пан Олександр. – На маршруті ми маємо точку величезного пересідання пасажирів – перехрестя вулиць Гагаріна та Великої Бердичівської. Туди з`їжджається досить багато пасажирів з сіл, інших районів, яким також потрібно кудись доїхати. Якщо ми не знаємо, що в нас діється на Гагаріна, то ми не можемо вірно зрозуміти, який в нас пасажиропотік, хто куди їде та які маршрути нам потрібні. За останні роки проводилось три обстеження пасажиропотоків. Перше обстеження проводив наш політех. Тоді на це обстеження віддали 120 тисяч гривень. Неодноразово, коли ми порушували питання про те, щоб Ткачук показав схему обстеження, скільки людей куди в місті їдуть, з'ясувалось, що частина великих пересадочних вузлів в місті залишились поза колом цього обстеження. Тобто повної схеми пасажиропотоків в місті складено не було. Після цього міськрада виділяє кошти на друге обстеження. Його робив вже автодорожній коледж за допомогою студентів. Як це робилось, я можу прокоментувати: приходить машина, запитуємо у водія:

– Де студент?

Він відповідає:

– Захворів!

Приходить друга машина:

– Де студент?

– Захворів!

Те ж саме з третьою машиною. Тільки в четвертій сидить студент. Яка адекватна людина буде щось обґрунтовувати, посилаючись на таке «обстеження»? Коли на виконкомі я підняв папери та все це набуло розголосу, то міськрада робить трете обстеження. Причому це трете обстеження знову робилося вибірково. Тобто я їду в маршрутці, заходить посеред поїздки людина, перераховує пасажирів і виходить. Я підхожу та запитую:

– Що ви робите?

– Обстеження!

– Так згідно з нормативами ви повинні з кінцевої зупинки записувати, скільки та де пасажири виходять, куди вони їдуть, де пересаджуються на інший транспорт!

– Ні, в нас своя методика.

Тобто тричі міська рада виділяла кошти для вивчення пасажиропотоку в місті, але управління транспорту жодного разу не зробило це згідно з нормативами. Таким чином, до цього часу немає транспортної сітки в місті, ніхто не знає, скільки та куди їдуть пасажирів. Але тричі на це виділялись кошти.

Знову повертаємось до нашої проблеми. Не може прийти приміський автобус у місто, зібрати по маршруту всіх пасажирів та всім розказувати, що він приміський, – зауважує Олександр Рошко. – Якщо місто погоджує 110-й маршрут, то автоматично стає нерентабельним маршрут 53-С. Таким чином, ми можемо припустити, що в подальшому цей маршрут буде знято. А 110-й маршрут буде збирати тих пасажирів, хто може заплатити за проїзд, і на цьому маршруті ростуть доходи. Тоді тролейбус буде вивозити з району тільки пільговиків. Не буде виручки від діяльності тролейбусного маршруту, він також буде скорочений або буде їздити ще менш регулярно. Просто наступить транспортний колапс. Причому міський голова Сергій Сухомлин та його заступник Дмитро Ткачук всім розповідають про те, як вони вирішують цю проблему. Але насправді цю проблему тільки поглиблюють та, здається, роблять це свідомо, або вони просто некомпетентні в цих питаннях. Але при цьому приміські маршрути отримують досить великі прибутки, а міські маршрути зубожіють. Тому перевізникам дуже вигідно мігрувати з міських маршрутів на приміські, але їздити за цим же самим розкладом».

За словами пана Олександра, лобіюють все це, як не дивно, депутати. Він навів приклад з намаганням скоротити 23-й маршрут: «Коли намагалися скоротити 23-й маршрут, то на місце події терміново прибула депутат обласної ради Олена Галагуза та пообіцяла «порешать» це питання. Яким чином? Вона нібито написала на обласну адміністрацію листа з вимогою запустити 23-й маршрут як приміський! Тобто, перевищуючи свої повноваження, обласні депутати намагалися по місту запустити приміські маршрути, які б відразу припинили обслуговування пільгових верств населення. Тобто знову ми говоримо про ріст виручки з таких маршрутів і падіння виручки на міському транспорті. З великими труднощами вдалося зупинити цей безлад.

Вражає небажання профільного заступника зробити щось за правилами. Якщо міська влада мала намір поліпшити транспортне сполучення в місті, то, маючи будь-які інструменти, вивчила б спочатку пасажиропотік у місті. Але три спроби зробити це викликають сумніви в цьому.

У всіх містян є стійке переконання, що некомпетентність заступника міського голови Дмитра Ткачука призводить до того, що в місті масово руйнується міська транспортна мережа, а натомість заводять маршрути приміські. Відсутність комплексного вивчення пасажиропотоку та висока непрофесійна політика в транспортній системі ставить за межу бідності пенсіонерів та малозабезпечені групи населення».

Щоб бути об'єктивними, ми намагалися звернутися за коментарем до Житомирського міського голови Сергія Сухомлина, але у відповідь почули наступне:

– Звертайтесь за роз'ясненнями до Дмитра Ткачука. Він погоджує з областю, що 110-й маршрут в місті буде працювати як міський, а потім за межами міста як приміський. Ми вже все це погоджували з ним, що область підписує з перевізником тільки свою ділянку, а місто – свою.

Дмитро Ткачук також не дуже зрадів нашій появі у власному кабінеті:

– Маршрути, які будуть їздити містом, будуть міськими маршрутами, та всі зобов'язання, які брала міська влада, будуть збережені. Ніякий 110-й маршрут у нас заходити не може. Що стосується кінцевої точки відправлення, то це буде силікатний завод. Про розклади я можу говорити, коли вони будуть затверджені. На сьогоднішній момент я не знаю, що ви там бачили, я розкладу, розробленого управлінням, не бачив. Сьогодні тільки повинна бути затверджена схема маршруту. В четвер буде створена комісія, яка вивчатиме питання з вирішення транспортних проблем району паперової фабрики.

Ось такі сумні справи в Житомирі. Сергій Сухомлин коментує ситуацію по-своєму та відсилає за подробицями до Дмитра Ткачука, і вже тут ми чуємо трішки іншу історію. Складається враження, що влада сама не в повному обсязі розуміє те, про що говорить, та не має одностайного рішення з цього приводу.

В мережі Фейсбук з'явився коментар мешканця «Бумажки» Дмитра Антонця:

– Повідомлення від мешканця району Паперова фабрика: тільки що від Демчика. Через рішення влади на користь приватних перевізників ТТУ несе збитки, хоча вони й скоротили їх з 270 тис. до 70 тис. грн. Але сьогодні 53-С за півдня заробив аж 70 грн, а заправка +1000. Тобто влада гробить комунальний транспорт – заставляє працювати на економічно невигідних і не потрібних громадянам маршрутах. ТТУ згодні на наш варіант: з силікатного до «Золотого руна» через Житній ринок. Крім того, їм взагалі не дають маршрути, і робочі автобуси, які могли б приносити кошти в бюджет, простоюють без роботи і заробітку. Завтра на 10.00 виконком, в четвер – транспортна комісія. Необхідно, щоб прийшли на них якомога більше наших людей з нашими вимогами. Є ще один варіант – перекрити дорогу на Вінницю на Музикалці, але я проти такого. Але якщо влада не хоче нас слухати – прийдеться.

P.S. Не встигли ми відправити матеріал до друку, як вже в місті з'явився автобус с цікавим номером 110/4. На табличці було вказано, що він рухається за маршрутом «Паперова фабрика – Соколовський масив». Яким чином поява на вулицях міста нового автобусу відповідає словам міського голови Сергія Сухомлина та його заступника Дмитра Ткачука, якщо вони разом ще вчора заявляли, що навіть не бачили розкладів та ще ждуть погодження. Тобто просто говорили неправду, не звертаючи уваги на те, що у журналіста був включений диктофон. Ми зв'язалися з деякими жителями району паперової  фабрики, і всі вони в один голос сказали, що водії відмовляються брати пільговиків. Тобто і тут був обман. Далі без коментарів...

Руслан Мороз

 

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі (5)
  • Роман Виталивич

    В статі майже все правильно написано .сами создали проблему сами і вирішили але зробили вже краще для ПАНА САВІЦКОГО а не для людей
  • Олег Бабский

    А как было все нормально при коммунистах Автобусы парк. Водители поссменно Контроль. Расписание. Одна цена. А нынешнее демократы: двоешники. Развалили все. А сами создать не могут НИФИГА

    Сергій Ткаченко reply Олег Бабский

    При совку за ті джинси що на вас вже-б посадили теж мені нормально при комуняках.

    Татьяна Кушнир reply Олег Бабский

    Олег Бабский да, тільки в совку подорож будь куди-це була ціла проблема. А зараз інші проблеми, нажаль , у всі часи про людей мало думають.
  • Tanya Vakhovskaya

    Що цікаво , 110 не відстежується Дозором взагалі !!!
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
12:20 Податківці Житомирщини розповіли, хто звільняється від сплати мінімального податкового зобов`язання 11:09 Пухнастики шукають господарів: оголошення станом на 20 квітня 09:51 Сьогодні у Романівській громаді відбудеться благодійний мотопробіг 09:00 Температурні гойдалки і заморозки у повітрі - прогноз погоди на сьогодні Від читача 13:56 На платформі Мегого вийшов короткометражний фільм Віталія Кікотя «Сумні портрети». 17:45 Как стулья на работе влияют на спину: важность правильной поддержки (Новини компаній) 17:00 З початку року патрульні зафіксували 8857 порушень водіями швидкісного режиму 16:40 В Україні почастішали випадки укусів кліщів: як вберегтися 16:20 У Житомирі бухгалтерка лікарні нараховувала собі більшу зарплату за рахунок інших працівників 16:00 Увага! В Україні очікуються сильні пориви вітру! 15:39 У Радомишлі затримали грабіжника, який вирвав з рук 80-річної бабусі сумку 15:20 На Житомирщині зменшилася кількість виявлених онкохворих з початковими стадіями захворювання 15:00 Як отримати державну допомогу при народженні дитини? ІНФОГРАФІКА 14:40 У Житомирі вночі та вранці 20 квітня сильні заморозки у повітрі! 14:21 Лікарня, що повірила у реформу, матиме ще й наглядову раду 14:00 Військовим передали чергову партію допомоги від Житомира 13:00 Житомир в Instagram: весняний вайб play_circle_filled
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up