Маршрутки по 7, тролейбуси по 5: у Житомирі здорожчає проїзд

Маршрутки по 7, тролейбуси по 5: у Житомирі здорожчає проїзд

На сайті міськвиконкому оприлюднено проект рішення міськвиконкому про підняття вартості проїзду в міському транспорті.

Ще в квітні цього року чутки про підняття тарифів на проїзд збентежили місто. Тоді одне з житомирських ЗМІ на сайті навіть оприлюднило скани з цим рішенням. Але тоді такого документа на офіційному сайті міськради не було, і керуюча справами виконавчого комітету міської ради Ольга Пашко заявила, що вона тоді його взагалі не бачила. Тобто питання про інсайдерську інформацію залишалося відкритим. Також, за словами деяких членів виконкому, такий документ міг з'явитися в останню мить. Хотілось би також нагадати, що квітень видався достатньо «урожайним» на різного роду екстрими у вигляді коліс, що відвалювалися під час поїздок у міських маршрутках. Майже всі житомирські ЗМІ тоді обговорювали тему підвищення тарифів, але з часом все стихло.

І ось 14 червня 2019 року на офіційному сайті Житомирської міськради оприлюднено проект рішення виконавчого комітету «Про встановлення вартості проїзду в міському пасажирському транспорті загального користування». Але на той же час це питання не внесено до порядку денного чергового засідання виконкому, яке повинно відбутися 19 червня. За словами деяких членів виконкому, цей проект рішення був просто оприлюднений для того, щоб з ним мали можливість ознайомитися. Адже за діючим законодавством такі документи повинні бути оприлюднені заздалегідь.

У соціальній мережі Facebook з'явився пост заступника міського голови Дмитра Ткачука від 14 травня про те, що «в житомирському комунальному транспорті запущено можливість оплатити за проїзд за допомогою СМС. Житомир став третім містом в Україні, де абоненти всіх трьох мобільних операторів можуть оплачувати поїздки таким чином». Тоді про підвищення тарифів також ніхто не згадував. Але при цьому також ніхто не зрозумів, яким чином буде контролюватися надходження коштів до ЖТТУ. А це вже дуже болюче питання, тому що в оприлюдненому проекті рішення міськвиконкому йдеться про те, що вартість проїзду буде суттєво відрізнятися залежно від способу оплати за нього.

Так, передбачається «встановити вартість проїзду на міських автобусних маршрутах, які працюють у режимі маршрутного таксі та звичайному режимі руху: при оплаті готівкою – в розмірі 7 грн; при оплаті в безготівковій формі – в розмірі 6 грн; у разі відсутності (несправності) в транспортному засобі обладнання автоматизованої системи обліку оплати проїзду – в розмірі 3 грн; учням шкіл та інших загальноосвітніх навчальних закладів – в розмірі 3 грн на час навчального року з 06:00 до 20:00. Встановити вартість проїзду на міському пасажирському електротранспорті: при оплаті готівкою – в розмірі 5 грн; при оплаті в безготівковій формі – в розмірі 4 грн. Встановити вартість проїзду в міському електротранспорті у нічний час в розмірі 10 грн».

Безоплатно зможуть користуватися міським транспортом учасники АТО та члени сімей загиблих учасників АТО; учасники бойових дій та інваліди війни; особи з інвалідністю І та ІІ групи та особи, що супроводжують осіб з інвалідністю І групи; учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС; діти-сироти; діти з інвалідністю та особи, яки їх супроводжують; діти з багатодітних сімей.

Пільгова вартість проїзду складатиме на міських автобусних маршрутах, які працюють у режимі маршрутного таксі та звичайному режимі руху: при оплаті готівкою – в розмірі 3 грн з 10:00 до 16:00; при оплаті карткою житомирянина –  в розмірі 3 грн. На міському пасажирському електротранспорті: при оплаті карткою житомирянина – в розмірі 2 грн; при оплаті іншими формами – в розмірі 3 грн.

Проблема полягає в тому, що на даний час обладнання автоматизованої системи обліку оплати проїзду, тобто валідатори, в наявності тільки в ЖТТУ. Приватні ж перевізники відмовилися від придбання даних пристроїв ще з самого початку. Таким чином, ми зараз спостерігаємо за новим витком спроби змусити всіх перевізників грати за одними правилами, які намагається встановити міськвиконком та профільний заступник міського голови. До цього всі спроби виявилися марними. Також багато питань викликає роль КП «Житомиртранс», яке очолює Іван Фурлет. Саме ця установа збирає гроші за проїзд, а потім, утримуючи свій відсоток, перераховує кошти перевізнику. Але все програмне забезпечення повністю непрозоре. Більш того, взагалі на даний час перевізник не має можливості бути впевненим в тому, що саме та сума коштів, яка йому перерахована, насправді була їм зароблена. Це питання й спричинило насамперед небажання перевізників взагалі встановлювати валідатори в маршрутках міста.  

Ще на початку року голова громадської організації «Центр розвитку громади та суспільних комунікацій», яка займається відстоюванням інтересів містян, Олександр Рошко у коментарі «20 хвилин» зазначав: «Сергій Сухомлин обіцяє вирішити проблему транспорту... Дмитро Ткачук обіцяє... А тим часом обіцяної нової транспортної мережі і пріоритету для комунального транспорту так ніхто і не побачив. Будь-яка проблема не вирішується в міській раді. Є міська рада, яка повинна забезпечити якісне транспортне сполучення. Влада повинна розписати правила, яких всі будуть дотримуватися. Цього немає. Повинно нарешті бути вивчено пасажиропотік з урахуванням не лише тих маршруток, які прописані в місті, і не лише тільки міських, але всіх, які є на вулицях міста».

Може, вказаний проект рішення і є тією спробою розписати правила гри для всіх учасників сфери транспортних перевезень у місті? Згодом дізнаємось. А тим часом у соцмережах з'явилися такі повідомлення: «Житомиряни, може, хто-небудь знає інформацію про те, що з завтрашнього дня проїзд у тролейбусі для пенсіонерів платний?»

Коментар експерта

Нам вдалося отримати коментар від начальника управління транспорту і зв’язку Житомирської міськради Костянтина Підпокровного: «Зараз пенсіонери безкоштовно їдуть тільки в комунальному транспорті. В маршрутках вони платять по 3 гривні. Згідно з проектом рішення, всі пенсіонери будуть платити, при наявності картки житомирянина, по 3 грн в маршрутках та по 2 грн – в комунальному транспорті. Зараз проект рішення тільки оприлюднений, так що це питання буде включено до порядку денного тільки на наступному тижні».

Директор департаменту економічного розвитку Житомирської міської ради Микола Костриця за своїм підписом додав до проекту рішення зауваження, зазначивши коло питань, «без вирішення яких неможливо підтвердити економічну обґрунтованість планових тарифів», хоча підкреслив, що «відповідно до вимог Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства транспорту і зв’язку України від 17.11.2009 N 1175, та Порядку формування тарифів на послуги міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус), затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 25.11.2013 №940, для перегляду розміру тарифу існують відповідні підстави».

Основні тези зауважень наступні:

«У розрахунках планового тарифу приватними перевізниками не враховано дані обстеження пасажиропотоку, проведеного управлінням транспорту і зв’язку міської ради у 2017 році. Заробітна плата водіїв, закладена до планової калькуляції тарифу приватними суб’єктами господарювання, не досягає рівня мінімальної заробітної плати. Лише КП «ЖТТУ» повністю врахувало вимоги галузевої угоди при формуванні заробітної плати для працівників (враховуючи нічні, святкові та інші соціальні гарантії). За 10 місяців 2018 року, згідно з даними GPS пристроїв, виявлено неповне виконання рейсів. Тобто перевізники неповною мірою здійснюють перевезення пасажирів за графіками руху, які зазначені в паспортах маршрутів, однак у розрахунках тарифів закладено витрати на споживання паливно-мастильних матеріалів, амортизацію транспортного засобу, ТО і ПР, заробітну плату водія згідно зі 100 % виконання графіків руху. У більшості розрахункових матеріалів витрати на технічне обслуговування і поточний ремонт не здійснено або здійснено всупереч до вимог Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженого наказом Міністерства транспорту і зв’язку України від 17.11.2009 N 1175, та Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, затвердженого наказом Мінтрансу від 30.03.98 № 102. Не усі перевізники розрахували необхідні витрати на оновлення шин, акумуляторних батарей, не підтвердили або не врахували у розрахунках накладні витрати (загальновиробничі та адміністративні)».

Підсумовуючи тези зауважень, можна казати про недостовірність обґрунтування тарифів перевізниками. Таке обґрунтування змогло надати тільки ЖТТУ. Але практика та досвід роботи підказує, що навіть за наявності зауважень та будь-яких вказівок усунути недоліки рішення про прийняття тарифів на проїзд буде рано або пізно прийнято.

 

Руслан Мороз

Коментарі (13)
  • Елена Стефанская

    Як на мене,  то єдина категорія громадян,  які мають право безкоштовного проїзду -це діти,  які навчаються і ще не можуть заробляти гроші. Пільговий,  але оплатний, проїзд - для пенсіонерів - вони це заслужили.  Всі інші категорії громадян отримують прибуток у вигляді зарплат,  пенсій та компенсацій і мають сплачувати проїзд.  Тоді не треба буде піднімати тарифи. А то список пільговіків великий і платити нікому...
  • luda

    Єдиний позитив - передбачено пільги в т. ч. для учнів шкіл, як у комунальному транспорті, так і маршрутках. А ось у м. Малині учні завжди платили і платять 100 відсотків вартості проїзду в маршрутках і мерія в цьому питанні не похитна. Навіть звернення губернатора області п. Гундича до малинської мерії вирішити це питання  не допомогло. Малинські очільники кажуть: "Немає чим платити - нехай діти ходять пішки". Тим більше є такі райони, звідки до найближчої школи по 3 - 5 км і велика частина шляху пролягає дорогою через ліс, якою їздить міський транспорт.
  • Вика

    Щоб підняти ціну на 7грн в маршрутках і 5грн в тролейбусах хай поміняють транспорт. А то на ходу колеса відлітають.
  • Лиля Григорчук

    Переходим на велосипеды!
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Житомира за сьогодні

17:55 На Житомирщині знайшли і знешкодили міну і снаряд 17:30 Директорка бібліотеки відшкодувала понад 26 тис грн, привласнених з місцевого бюджету 17:03 25 медичних закладів Житомирщини вже готові до нового етапу реформи 16:40 Житомирське "Полісся" обіграло хмельниччан у товариському матчі Від читача 12:25 Нова платформа EDI Network 2.0 - 1000 документів за 10 секунд 16:20 На Житомирщині у день голосування правопорядок забезпечуватимуть близько 1800 поліцейських і нацгвардійців 16:00 Малин, Червоне, Коростишів, Глибочиця і Городське – переможці конкурсу «Малі міста-великі враження» 15:41 Житомирянину, який намагався за одну тисячу грн відкупитися у патрульних за нетверезе водіння, повідомлено про підозру у скоєнні злочину 15:34 Кандидат у нардепи Ігор Герасименко – Герой України – на службі у топ-корупціонерів?! 15:24 У Житомирі розшукують рідних жінки, яка втратила пам'ять 15:21 Названо переможців турніру TETERIV OPEN 2019 15:00 У Житомирі міжнародні спостерігачі місії ENEMO зустрілись з керівництвом поліції 14:40 Рятувальники області перевіряють стан дотримання правил пожежної безпеки в місцях збирання та зберігання врожаю 14:20 Запрацювала насосна станція, яка обслуговує водою будинки в центральній частині міста 14:02 “Доступні ліки” в дії: жителі Житомирщини отримали більше 164 тисяч електронних рецептів 13:15 Спокушені грошима політиків: як пишуть про вибори житомирські онлайн-ЗМІ 12:22 На сайті МОН опубліковано рейтинг вступників 12:00 Погодні гойдалки: до нас знову наближається спека 11:56 У Житомирі через коротке замикання горів будинок на трьох господарів 11:48 У Житомирі стартував польовий етап дослідження STEPS
Дивитись ще keyboard_arrow_right
keyboard_arrow_up