Депутати обласної ради намагаються поділити між собою посади керівників комунальних підприємств

Депутати обласної ради намагаються поділити між собою посади керівників комунальних підприємств

Голова обласної організації партії «За майбутнє» Віктор Развадовський запропонував голові Житомирської облради призначити керівниками низки комунальних підприємств депутатів своєї фракції.

В опублікованому 2 квітня зверненні депутат Житомирської обласної ради Віктор Развадовський просить голову обласної ради Володимира Федоренка від імені фракції погодити призначення трьох депутатів фракції «За майбутнє». З власних джерел ми дізналися, що раніше на погоджувальній раді прийняли негласне рішення про розподіл сфер впливу і кожна з фракцій закріпила за собою певні комунальні підприємства з можливістю розставити своїх людей.

Фактично подібні домовленості в стінах Житомирської обласної ради ставлять жирну крапку на публічному призначенні на посади та повністю дискредитують виборність і змагальність під час проведення конкурсу, перетворюючи його у суцільний фарс. По суті, це й відбувається останнім часом, коли конкурси на посади керівників закладів та підприємств проводять під конкретну людину, відхиляючи інших кандидатів чи визнаючи такими, що не відбулися, задля повторного, «правильного», їхнього проведення.

Допоки необхідне призначення не відбулося, на певні смачні посади можна поставити людину в статусі виконуючого обов’язки. При цьому перебувати в такому статусі керівник може місяцями і роками, а обласна рада узаконює подібну тимчасовість, навмисно не оголошуючи конкурс на вакантну посаду керівника чи затягуючи призначення.

При цьому, згідно з проведеним у 2019 році дослідженням, майже 80% призначених посадовців не змогли підтвердити рівень зазначеної в дипломах фахової освіти, що свідчить про низькі знання і професійну непридатність багатьох з них. Що ж говорити, коли мова йде про призначення на посаду виконуючим обов’язки за відсутності чітких вимог до освіти, знання сфери діяльності підприємства і відсутності достатнього досвіду!

Так, у листі фракція «За майбутнє» пропонує призначити керівником КНП «Обласний медичний центр спортивної медицини» голову постійної комісії з гуманітарних питань, депутата обласної ради Олександра Савченка. При цьому колишній міліціонер ніколи не був пов'язаний з медициною. Окрім роботи на посаді першого заступника голови Київської ОДА у 2017 р. та голови Волинської ОДА у 2018-2019 рр., Олександр Савченко з 2012 по 2014 рік працював помічником-консультантом народного депутата України Віктора Развадовського. Ще раніше – заступником міністра МВС, коли однопартієць та голова фракції Развадовський керував департаментом транспортної міліції МВС.

На сайті Житомирської обласної ради зазначено, що генерал міліції у відставці Олександр Савченко закінчив Кіровоградський інститут сільськогосподарського машинобудування та Академію МВС України. Але ж сільське господарство та правоохоронна діяльність надто далекі від навіть базових основ медицини.

Керівником іншого комунального підприємства, КП «ЕКО-СЕРВІС», фракція пропонує призначити Олександра Чорноморця, на сьогодні – радника голови Житомирської обласної ради. Підприємство було створено обласною радою у 2017 році, і основними напрямами його роботи було збирання та утилізація відходів виробництва, зокрема пульпи, на спеціальних полігонах. У минулому скликанні обласної ради Олександр Чорноморець, будучи депутатом від партії «Опозиційний блок», займав посаду радника тодішнього очільника Житомирської обласної ради Володимира Ширми. Освіта і цього кандидата далека від промисловості та корисних копалин: він – учитель.

Ще одного депутата фракції «За майбутнє», Андрія Ковальова, адвоката та директора ТОВ «Юридичне підприємство «Тріумф», пропонують призначити керівником обласного бюро судово-медичної експертизи. Маючи диплом Міжрегіональної академії управління персоналом, знову ж до медицини він не має жодного стосунку.

Ми спробували отримати коментар від голови Житомирської обласної ради, але пресслужба облради пояснила, що подібні коментарі можна отримати тільки після офіційного письмового звернення, оскільки мова йде про офіційний документ. 

«На це питання пишіть інформаційний запит, бо це – офіційний документ, і ми не можемо їх розголошувати. Але якщо ви напишете запит, то ми надамо вам відповідь. 

Запропоновано – це не означає призначити. Кожна фракція може подавати, будь-хто може. Ви можете від редакції подати лист-звернення. Подання не означає призначення», – зазначили у пресслужбі Житомирської обласної ради. 

У департаменті охорони здоров’я Житомирської ОДА нам повідомили, що вони не мають жодного стосунку до призначення керівників комунальних підприємств, а працюють з тими, кого призначає обласна рада.

Ми зателефонували до начальника обласного бюро судово-медичної експертизи Житомирської обласної ради Віталія Зозулі та отримали короткий коментар.

- Зараз питання знято з розгляду самим депутатом Развадовським. Коли вони перечитали законодавчі акти, то переконалися, що неможливо призначати у медичні заклади керівників без медичної освіти. Отже, зараз питання закрито, – повідомив чинний керівник Віталій Зозуля.

Призначення на керівні посади підприємств, що належать до об'єктів комунальної власності, відбувається відповідно до рішення Житомирської обласної ради від  21.12.2017 року за № 900 зі змінами «Положення про порядок управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області». У пунктах 5.1 та 5.2 зазначені умови призначення на вказанні посади, а також відсутній граничний строк перебування на керівній посаді в статусі виконуючого обов’язки.

Водночас у листі Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація об’єднаних територіальних громад» зазначено: «Враховуючи викладене вище, можна стверджувати, що призначення працівника тимчасово виконуючим обов’язки керівника комунального підприємства можливе. Але у будь-якому разі строк розгляду питання вищим органом управління про призначення керівником та про укладення трудового договору з працівником, тимчасово виконуючим обов’язки за вакантною посадою, або призначення на таку вакантну посаду іншої особи не повинен перевищувати одного місяця».

 До речі, поки готувався цей матеріал, стало відомо, що новим керівником Тетерівського дитячого будинку-інтернату Житомирської обласної ради призначили Володимира Мазяра. Розпорядження про це призначення, а також про звільнення попереднього керівника Олександра Поліщука голова облради Володимир Федоренко підписав 2 квітня, оприлюднили їх на офіційному сайті вдень 5 квітня.

«Призначити Мазяра Володимира Станіславовича виконуючим обов’язки директора Тетерівського дитячого будинку-інтернату Житомирської обласної ради тимчасово, з 5 квітня 2021 року до призначення керівника обласною радою. Підстава: заява Мазяра В. С. від 29.03.2021», – йдеться у документі. Отже, практика призначення виконуючих обов’язки замість проведення конкурсів фактично підтверджується. 

Ще одним, але вже непрямим свідченням цього є друге проведення конкурсу на заміщення посади директора Житомирського обласного літературного музею Житомирської обласної ради 8 квітня 2021 року. Нагадаємо, що перший конкурс закінчився безрезультатно. Також викликає здивування, що до нової конкурсної комісії розпорядженням № 33 від 29.03.2021 року голови Житомирської обласної ради В. Федоренко було включено депутатку облради Ірину Дячук (займає посаду директора музею космонавтики), яка минулого разу відмовилася голосувати за будь-якого кандидата, наголосивши про наявний конфлікт інтересів. Також до конкурсної комісії включено директора департаменту культури, молоді та спорту ОДА Максима Обшту, який минулого разу взагалі був відсутній під час засідання комісії.

Руслан Мороз

Хочете отримувати новини першими – приєднуйтеся до нас у соцмережах

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up