Їзда по колу: чого очікувати житомирським водіям від нового закону?

Їзда по колу: чого очікувати житомирським водіям від нового закону?

Зміни до Закону України «Про дорожній рух» щодо пріоритетності транспортних засобів, які рухаються по колу, ще не набрали чинності, а Житомир уже почав готуватися до інновацій.

 

Згідно з рішенням, ухваленим Верховною Радою на пленарному засіданні 4 квітня, правила проїзду через кругові перехрестя зміняться. Тепер перевага в русі на перехрестях, де організовано круговий рух, надається транспортним засобам, які вже рухаються по колу.

У центрі Житомира на майдані Соборному організація дорожнього руху зміниться вже до кінця поточного року.

Як пояснив заступник мера Дмитро Ткачук, житомиряни звикли проїздити центральну площу міста, керуючись так званим правилом «правої руки», коли перевага у русі надається тому, хто знаходиться праворуч. Що ж стосується немісцевих водіїв, то вони часто не встигають зорієнтуватись, і це призводить до ДТП.

Наразі триває процес виготовлення проектно-кошторисної документації й уже незабаром на сесію виноситиметься питання щодо виділення коштів на проведення цих будівельно-монтажних робіт. У рамках реалізації законопроекту на майдані Соборному оновлять розмітку, мають з’явитися відповідні знаки, табло, острівці безпеки.

Однак не всі переконані, що подібні зміни – на краще для житомирян.

«Єдина крана в Європі, де коло головне – це Данія. В усіх інших країнах (та й у нас у деяких регіонах) якщо коло головне – висить знак», – пояснює заступник директора автошколи «Меблевик» Євген Ярмолюк.

Викладач зізнається, що не є прихильником того, щоб коло завжди було головне. На думку заступника директора автошколи, все залежить від ділянки дороги, а питання «головного кола» вирішується дорожнім знаком. В умовах Житомира це не є необхідно, бо у нас на коло заїжджають з вулиць, де великий транспортний потік, що тепер призведе до заторів.

«Що стосується аварійності, то думаю – це, навпаки, тільки негативно впливатиме, тому що поки коло їде – всі стоять, будуть нервувати, намагатись «проскочити» чи ще щось. Особисто я не бачу якихось суттєвих змін у кращий бік».

Не бачить сенсу викладач і в острівцях безпеки.

«Думаю, це просто відмивання грошей, – зізнається заступник директора автошколи. – Принаймні, це моя особиста думка. По-перше, сама проектна документація коштує дорого. По-друге, це будівництво. Ми вже бачили, чим закінчилися ремонти тротуарів. Це все можна зробити набагато дешевше: нанести нормальну розмітку, поставити світлофори... Все це можна зробити без цього перекривання і будування незрозуміло чого», – переконаний Євген Ярмолюк.

У четвер, 27 квітня, у міськраді збираються обговорити організацію дорожнього руху на майдані Соборному (з урахуванням вело інфраструктури) під час засідання робочої групи.

То ж чи дійсно настільки є необхідними усі ці зміни? І чи допоможуть нові правила знизити аварійність у самому «серці» Житомира? Думаємо, побачити й оцінити це зможемо вже незабаром. Ну а поки що водіям й далі слід проїжджати кругове перехрестя на майдані Соборному, керуючись старими правилами дорожнього руху. Про зміни міськрада обіцяє поінформувати заздалегідь.

 

 
0
0
0
0
Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up