Транспортна реформа! Е-квиток: коли, навіщо і скільки коштуватиме? Інфографіка

Уже цього місяця електроннні квитки мають надійти у продаж. А от де їх шукати, скільки вони коштуватимуть, куди подінуть кондукторів? Як картка функціонуватиме поза транспортом - дізнавалися "20 хвилин". 

Транспортна реформа! Е-квиток: коли, навіщо і скільки коштуватиме? Інфографіка

Депутати Верховної Ради 17 січня узаконили запровадження електронного квитка у громадському транспорті міст України. Як повідомив заступник житомирського міського голови Дмитро Ткачук, довгоочікувана транспортна реформа незабаром втілиться і в нашому місті.

Впровадження електронного квитка у громадському транспорті Житомира містяни сприймають неоднозначно: хтось вважає цю інновацію актуальною і необхідною, а хтось шукає «підводні камені» і не впевнений у доцільності реформи в Житомирі. Попри все влада переконана – дуже швидко пасажири звикнуть до змін і зможуть оцінити зручність та вигідність транспортних пластикових карток.

Що вже готово і що ще не привезли?
Як розповів нам заступник міського голови Дмитро Ткачук, більша частина необхідного обладнання вже надійшла до Житомира.
«Мобільні термінали, як і планувалося, надійшли в минулому році. Також є й сам програмний продукт, серверне обладнання вже встановлене і пройшло тестування. В принципі, система з мобільними терміналами готова до роботи, – ділиться посадовець. – Далі нам мають ще надійти стаціонарні валідатори, котрі кріпляться на поручень для самообслуговування громадян. Вони були замовлені в грудні й виготовляються в Чехії. Термін поставки близько 90 днів», – уточнив Дмитро Ткачук.
Однак відсутність у Житомирі стаціонарних валідаторів не завадить розпочати впровадження е-квитків у обіг, оскільки на перехідний період у салоні працюватимуть кондуктори, котрі валідуватимуть картки через мобільні термінали й паралельно продаватимуть паперові квитки.
Коли житомиряни зможуть придбати е-квитки?
Перші пробні екземпляри електронних квитків надійшли до Житомира ще 3 січня, чим Дмитро Ткачук похвалився на своїй сторінці у Facebook. У той же час уже замовлена і виготовлена перша партія службових карток для персоналу (для відкриття зміни, сканування) і перші 5 тисяч квитків для громадян, які замінять класичні проїзні.
«Розраховуємо, що у продаж квитки надійдуть у лютому і вже з березня перші пасажири зможуть ними скористатися в транспорті», – прогнозує заступник міського голови.
Де продаватимуться пластикові транспортні картки?
За словами Дмитра Ткачука, першими пунктами продажу будуть стаціонарні пункти продажу проїзних. Далі, з розширенням кількості категорій громадян, які отримуватимуть картки (це, в першу чергу, пільговики) – розраховують, що відкриватимуться додаткові сервісні центри.
«У подальшому ж постане питання щодо поповнення карток. Для цього ми відпрацьовуємо кілька варіантів, – ділиться посадовець. – Звісно, найзручніший варіант – це поповнення через мережу Інтернет або через стаціонарні платіжні термінали іВox. Крім того, ми відпрацьовуємо ще один варіант – розширення мережі стаціонарних пунктів і можливість поповнення у будь-яких тимчасових спорудах через угоди з підприємцями і оснащення їх терміналами», – пояснює Ткачук.
Скільки коштуватимуть е-квитки у Житомирі?
«Взагалі система доволі гнучка і передбачає можливість кількох тарифних планів, – розповідає заступник мера. – Оскільки спочатку ми відштовхуємося від абонентських місячних проїзних квитків, то, відповідно, розраховуємо, що вартість цього квитка залишиться на тому ж рівні. Тобто якщо квиток коштує 140 грн, то і пакет місячного проїзду коштуватиме 140 грн».
Надалі ж влада планує розробити кілька пакетів послуг, які базуватимуться на різній кількості поїздок, унаслідок чого електронні квитки матимуть диференційовану ціну, тобто чим більше поїздок – тим вигідніша ціна.
«Наша мета – зробити так, щоб ті, хто користуються транспортом часто, могли сплачувати за поїздку дешевше. Умовно кажучи, якщо людина купуватиме пакет на 30 поїздок, то ціна однієї буде, припустімо, 3,50 грн. Якщо пакет на 50 поїздок – то це вже буде, скажімо, 3 грн. Якщо ж це разова поїздка, то коштуватиме вона, умовно, 4 грн», – пояснює Дмитро Ткачук.
В ідеалі, коли «охопиться» вся мережа міського транспорту, планують впровадити обрахування поїздки хвилинами, тобто оплата відбуватиметься за час користування транспортом. «Людина заходитиме у транспорт, валідуватиме квиток і протягом півгодини зможе здійснювати пересадки, не сплачуючи за проїзд повторно», – роз’яснює чиновник.
Скільки дадуть часу на «адаптацію»?
У мерії прогнозують, що перехідний період триватиме близько півроку. Протягом цього часу кондуктори прийматимуть оплату як готівкою, так і картками.
«Закон прийнято, але в дію він вступатиме лише за 3 місяці, тож впродовж цього часу не можна буде просто оплачувати проїзд картою без підтвердження паперовим квитком, тобто кондуктор все одно видаватиме квиток. Тому одразу відійти від паперових квитків і кондукторів ми не можемо, оскільки повинен пройти період адаптації для пасажирів», – розповів Дмитро Ткачук
Що робити людям без е-квитка?
Для тих, хто не матиме картки на етапі, коли кондукторів уже не буде в салоні, передбачається варіант придбання і оплати разового паперового квитка або на зупинці, або, як практикують деякі міста, у водія.
«Звісно, кількість таких людей має бути мінімальною, адже якщо більшість людей користуватиметься карткою і кількість таких транзакцій буде обмежена, то ми цілком зможемо обходитися без кондукторів», – переконаний заступник міського голови.
Скільки функцій виконуватиме картка?
У мерії планують, що поступово електронний квиток виконуватиме функцію не лише проїзного, а й буде пов’язаний з карткою житомирянина.
«Чим більше послуг буде на цій картці – тим більшою буде мотивація людей її мати, адже завдяки їй можна буде, наприклад, стати на чергу в поліклініку, – ділиться Дмитро Ткачук. –  Чому транспортна карта як основа? Тому що це – найбільший сегмент. Система дає можливості допрограмувати картку і додати додаткові сервіси. Тому починаємо ми як з транспортної картки, а далі це стане карткою житомирянина, яка отримає згодом додаткові можливості».
Таким чином «щасливі квиточки» незабаром відійдуть в історію, а Житомир долучиться до ряду міст, котрі серед перших наважилися підтримати «електронний експеримент».

Анастасія Кузьмич

 

 

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Житомира за сьогодні

16:55 Олександр Усик спробує зібрати всі боксерські нагороди світу 16:20 Понад тисячу нових робочих місць створили на підприємствах Житомирщини у 2018 році 16:18 Після аварії на 127-му кілометрі траси Київ - Чоп в реанімації - двоє дітей. ВІДЕО 16:01 Шість жінок з Житомира отримали нагрудний знак "Мати-героїня" Від читача 13:09 НАТО закликає вивести російські війська з Донбасу 15:44 На Житомирщині 6 закладів охорони здоров’я вже отримали гроші за пацієнтів 15:34 Прокуратура розслідує моторошне ДТП за участю маршрутки 15:18 Незабаром добровольці Житомирщини отримають статус учасників АТО 14:56 Автотроща під Глибочицею: не всі загиблі ідентифіковані + ВІДЕО 14:40 Жителі області можуть подати заяву на виплату невикористаної частини субсидії до 1 вересня 14:17 10 потерпілим у ДТП надають медичну допомогу. Телефони медичних закладів 14:15 На Малинщині лось спричинив ДТП ізагинув 14:02 Вперше для вступу на медичні спеціальності абітурієнти мають подолати поріг 150 балів ЗНО 12:45 Житомирською митницею ДФС видано 2927 сертифікатів форми EUR.1 12:24 Голова ОДА Ігор Гундич оголосив День жалоби 21 липня у зв'язку з загибеллю 10 людей у ДТП під Житомиром 12:10 У ДТП під Житомиром загинули 10 людей. ОНОВЛЮЄТЬСЯ 12:02 Святкування на мільйони: скільки влада витратить на День міста-2018 11:44 Жителя Черняхова, який організував незаконний цех з виготовлення алкогольного фальсифікату, оштрафовано на 55 тис. грн 11:21 Радомишльська ОТГ переймає успішні практики сільського зеленого туризму 11:20 За 5-10 років в Україні зникнуть плацкартні вагони
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up