«Готуйте гроші - ваш син потрапив у ДТП, поліцію чи медичний заклад» - останнім часом подібні телефонні дзвінки надходять жителям Житомирської області. Про те, як не стати жертвою шахраїв, розповіли у поліції Житомирщини.
Протягом 2016 року більше 1,5 тис. жителів області стали жертвами шахрайства. З початку року до Єдиного реєстру досудових розслідувань уже внесено інформацію про 250 фактів шахрайств.
Як повідомив заступник начальника ГУНП області Артем Лисогор, шахраї вигадують різні історії про те, як люди потрапляють у халепу. Телефонують сім`ям і пропонують відкупити їхніх рідних від прикростей, навіть інколи видають себе за родича, якому терміново потрібна допомога.
«Зловмисники телефонують на міський або мобільний телефон, і, представившись співробітниками правоохоронних органів або родичами, повідомляють житомирянам про подію або трагедію, яка сталася з їх рідними і близькими людьми. Вводячи в оману, зловмисники не дають громадянам часу для оцінки отриманої інформації. Люди перебуваючи в стані афекту, не перевіряють отриману інформацію і перераховують великі суми грошових коштів на розрахункові рахунки шахраїв», - сказав він.
На сьогодні поліція має в розробці декілька груп осіб, які вчиняють дані злочини на території Житомирської області.
За словами Артема Лисогора, найчастіше жертвами шахраїв стають літні люди. «Вони довірливі, не звикли весь час бути напоготові і, головне, набагато менше знають про сучасні способи шахрайства. За допомогою інтернету зловмисники збирають і аналізують інформацію про майбутню жертву і його близьких родичів. Найпростіший спосіб дізнатися про людину і його друзів - соціальні мережі. З відкритих джерел шахраї можуть почерпнути достатньо інформації, щоб досягти своєї головної мети - шокувати жертву, змусити її повірити в широкі можливості, хто телефонує».
Жертвою шахраїв стала житомирянка Таїсія Іванівна – вчителька із 46-річним стажем, яка віддала свої заощадження. Уночі вона отримала телефонний дзвінок, де повідомили, що її син потрапив у ДТП і що потрібна велика сума коштів, аби йому допомогти. Жінка була упевнена, що розмовляла зі своїм сином. За коштами під’їхав молодий чоловік і забрав 4 тис. дол. І лише на наступний день, коли зателефонував її син, вона зрозуміла, що це було шахрайство.
Відповідно до чинного законодавства, злочинці мають відшкодовувати матеріальні збитки, завдані шахрайством.
Також свою історію розповіла, пенсіонерка Зоя Федорівна, яку ошукали на 130 доларів. Завдяки старанням поліції шахраїв було затримано.
Поліція неодноразово зверталася до жителів області з проханням не реагувати на подібні дзвінки, не вірити інформації незнайомців. Упродовж лютого уже зареєстровано 21 шахрайство за дзвінками від нібито банківських працівників, 15 – псевдоповідомлень, що син потрапив у ДТП, 12 – від купівлі-продажу через Інтернет тощо.
Артем Лисогор, наголосив, що найбільш дієвий метод боротьби з шахраями – тверезо оцінювати ситуацію та ігнорувати їхні вимоги. Також він пояснив, що притягнути шахрая до відповідальності, довівши його провину в суді, дуже складно.
Шановні громадяни! Якщо Вам телефонують незнайомці, не панікуйте, не впадайте у відчай, а головне - не шукайте гроші. Перш за все зателефонуйте своїм рідним та близьким (про яких йшла мова) і дізнайтеся, де вони в даний час знаходяться. Одразу телефонуйте до поліції за номером 102 і повідомте про цю подію.
Юлія Довбня
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 11 від 20 березня 2024
Читати номер