Доганою транспорт не поліпшиш. Потрібні зміни!

Доганою транспорт не поліпшиш. Потрібні зміни!

Минулого тижня у Житомирі відбулося чимало подій, на які люди звертали свою увагу. Збори у колективі трамвайно-тролейбусного управління (ТТУ) не викликали цікавості у середовищі житомирян, хоча якраз на цих зборах вирішувалося найболючіше для городян питання – роботи громадського транспорту.

Взагалі серед новин, про які розповідали майже всі житомирські ЗМІ, найпершою новиною вважалася звістка про те, що мер Житомира Сергій Сухомлин «вліпив» догану директору ТТУ Євгену Демчику. І якраз про цю догану говорилося на зборах колективу ТТУ. Оприлюднити текст догани для працівників ТТУ мер Житомира довірив депутатові міськради Владиславу Пучичу, який одночасно є членом наглядової ради цього підприємства. Про догану для їх начальника багато працівників ТТУ чули ще до початку зборів, але під час зборів із вуст Владислава Пучича пролунала офіційна причина такого рішення міського голови. Демчик був покараний за погіршення показників роботи підприємства, яким вже керує півроку. Виявилося, що його звинуватили у тому, що кількість рухомого складу, який виходить на лінії обслуговування пасажирів, зменшилась. Тобто кількість тролейбусів замість обіцяних та потрібних на лініях міста 93-х зменшилась до 85-ти. Ще одна провина, у якій також звинуватили Євгена Демчика, полягає у тому, що за часів його керівництва суттєво впали показники готівкової виручки, яку збирають кондуктори у трамваях та тролейбусах. Називалась цифра – 500 тисяч гривень, які ЖТТУ щомісячно недобирає із пасажирів, яких перевозить.

Ось тут і варто було б розпочати процес з’ясування причин того, чого ТТУ втрачає на показниках грошової (готівкової) виручки півмільйона гривень щомісяця. Взагалі-то місцем такого дослідження питання про те, куди діваються гроші, збори трудового колективу точно бути не можуть. Ну невже хтось думає, що під час зборів, коли у залі гамірно, коли чути крики чи оплески, можна точно встановити, чому до каси підприємства щомісяця не потрапляє 500 тисяч гривень? Однак депутат міськради Влад Пучич доповів зібранню, що факт недобору коштів, так само, як зменшення кількості тролейбусів, які виїздять обслуговувати пасажирів, дуже тривожить керівництво міста. А тому, виходить, догана Євгенові Демчику є закономірною і очікуваною.

Насправді догана давно очікувалася. Цілком очікуваним фактом могло стати навіть звільнення Євгена Демчика, який ледь не на другий день після свого призначення вступив у дуже затяту суперечку із замом Сергія Сухомлина Дмитром Ткачуком. Ткачук разом зі своїми друзями-однопартійцями та соратниками по «боротьбі» Іваном Фурлетом та Владиславом Пучичем вже четвертий рік намагаються втілити у Житомирі реформу транспорту. Її складовими частинами та етапами стали створення окремого комунального підприємства «Житомиртранспорт», директором якого став депутат Житомирської міськради Іван Фурлет. Потім у «кошик» реформаторських заходів було залучено закупівлю валідаторів, які за півроку мали замінити у трамваях та тролейбусах кондукторів. Ще одним реформаторським кроком мало стати поповнення та оновлення тролейбусного парку ТТУ. Хоча реформатори у цьому напрямі вжили деяких змін: замість нових тролейбусів до Житомира прибули 17 нових білоруських автобусів. Таким чином, у складі ЖТТУ з’явився ще один підрозділ – автобусний, що також оголошувалося як реформаторський крок. Щоправда, кроки реформаторів із мерії Житомира весь час зазнавали певних (малих і великих) змін, але про курс на реформи ніхто говорити не переставав. Вершиною реформи транспорту у Житомирі мала стати нова система обліку та оплати пасажирських послуг, запровадження «картки житомирянина» і давно очікувана монетизація пільг для пасажирів, які ними користуються.

Все гарно виглядає під час промов та доповідей, які лунають у кабінетах та залах Житомирської міськради.Так само красиво і по-сучасному виглядають реформатори «від транспорту» і на екранах телевізорів або ж у новинах, які подекуди з’являються на житомирських інтернет-сайтах. Але якщо розпочати процес підбиття підсумків «реформи транспорту», що триває у Житомирі вже 4-й рік, то результати не здаватимуться такими переконливими чи хоча б задовільними. Передусім «реформатори» не можуть визначитися із принциповим переліком заходів, які вони намітили для втілення транспортної реформи. Якщо було вирішено закупити потужний автобусний парк (хоча б 30-40 автобусів) для ТТУ, то треба було це робити, як кажуть, до кінця. Тоді насправді ЖТТУ могло ставати реальним конкурентом для приватних перевізників, які у перспективі могли опинитися у реальній меншості у процесі перевезень пасажирів-житомирян. Окрім того, наявність у складі ТТУ нового автобусного підрозділу давала можливість у часи певної скрути (відсутності електроенергії у мережі) у маневровий спосіб вирішувати питання підвозу людей. Цікаво, що новий начальник ТТУ Є. Демчик швидко зрозумів позитив наявності у складі підприємства нового автобусного підрозділу і налагодив його роботу у сучасному форматі. Міська влада повинна була лише підсилити парк ТТУ новими автобусами, що давало б можливість закрити певні маршрути у нашому місті силами комунальних маршруток. Тоді точно можна було б говорити про збільшення виручки у касах ТТУ. Але вийшло якраз навпаки. Окрім закуплених 17 «МАЗів», ТТУ більше нічого «автобусного» не отримало. Виявилось, керівництво міста вгледіло у діях виробника не зовсім гарні наміри, що проявлялось у комплектації автобусів. Від «МАЗів» житомиряни відмовились, і так вийшло, що сьогодні керівництво міста відмовилося і від поповнення ТТУ додатковими автобусами взагалі. Замість автобусів «реформатори» взяли курс на поповнення парку тролейбусів. Також річ потрібна. Адже у складі Житомирського ТТУ вже сьогодні немає тролейбусів, які можна було б вважати новими. Окрім хіба що тих, які були капітально відремонтовані силами ремонтників ЖТТУ. Тому закупівля нових тролейбусів і далі має бути головним напрямком покращення пасажирського обслуговування у Житомирі. Але все це мусить бути певним чином впорядковане. Усім відомо, що віз не може бути попереду коней, які його тягнуть. Так само й у нашому випадку: не можна запроваджувати реформу із віртуально-онлайновим розрахунком за проїзд у громадському транспорті у той час, коли цей транспорт ледь дихає. У Житомирі тема розмов про валідатори вже всім набила оскомину. Сьогодні вже мало хто пам’ятає про те, що валідатори вже давно мали замінити кондукторів тролейбусів та трамваїв, на оплату праці яких ТТУ щомісяця витрачає 1,3 мільйона гривень. Кондуктори мали зникнути у Житомирі ще до кінця 2017-го року, а чому цього не сталося, пояснювати мали б ідеологи та організатори реформи транспорту у Житомирі. Той же, наприклад, Дмитро Ткачук чи хоча б директор КП «Житомирський транспорт» Іван Фурлет. І перша догана на транспорті мала б бути виголошена не Демчику, а на адресу саме «реформаторів» від влади. Проте досі цього не відбувається, і «реформи» продовжуються. Звісно, у таких умовах найгірше доводиться якраз і знову ж таки колективові ЖТТУ. Адже нових тролейбусів у складі підприємства досі немає (і ніхто не каже, чи будуть вони хоча б у вересні чи жовтні цього року). А тому рівень справного рухомого складу (хоча б на позначці 85-ти тролейбусів) має досягатися наявністю власної ремонтної бази, яку керівництво ТТУ має утримувати у «бойовому» складі. Але ж у Демчика були розрахунки на нові тролейбуси, а не на «консервацію» ремонтної бригади у її колишньому варіанті. Тут, звісно ж, варто було б зауважити, що якщо Демчик поспішає позбутися старих і перевірених ремонтників, він – на грані величезних помилок. Бо ж усім зрозуміло: нові тролейбуси у 2019-му році можуть бути закуплені, але можуть і не бути. При цьому ні Ткачук, ні Фурлет, ні, звісно, депутат Пучич, який так гарно виголошував промови у залі ТТУ, нести жодної відповідальності не будуть. Буде точно так, як у випадку із валідаторами: хотіли досягти економії на зарплаті кондукторів (до 15 млн грн за рік), а вийшло, що вже два роки ТТУ платить і кондукторам, і за валідатори. Ну прямо-таки конфуз, а не реформа! Не кажучи вже про те, що в історії із закупівлею валідаторів також (м`яко кажучи) не все зрозуміло

Що ж далі? Догана на адресу Євгена Демчика – це ніщо порівняно з тими завданнями, які й надалі стоять перед реформаторами транспорту у Житомирі. Реформа, якщо образно казати, поки що відчутно буксує. І точно – не з вини керівництва ЖТТУ. У Демчика, звісно, завдань – хоч греблю гати! Але реформи, які він намагається впровадити, мають суто внутрішній характер. Хоча і з тим, що робиться всередині поки що потужного трудового колективу, варто також все з`ясувати. І з`ясовувати все це треба не на зборах і навіть не на сесіях міської ради. Спочатку варто все ж таки з`ясувати, куди рухається у Житомирі так звана «реформа на транспорті», і чесно все визнати. Чи буде оновлення парку тролейбусів, чи варто розпрощатися із бригадами ремонтників, як і кого насамперед треба скорочувати із числа працівників ТТУ. Ці і багато інших питань мають бути темою для скрупульозного вивчення і ухвали певних принципових рішень. І таке вивчення мають провести не випадкові люди, яких волею виборів «занесло» у крісла керівників транспортною галуззю міста Житомира, а  команда фахівців, які мають досвід і певний, належний у таких випадках авторитет. І все це має статися якнайшвидше. Інакше доганами та звільненнями – не обійтися!

Микола Корзун

 

Новини за темою Читайте також
Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Житомира за сьогодні

09:21 Де у Житомирі не буде води 09:12 Курс валют на 19 листопада: НБУ опустив курс долара та євро 09:04 Туман і дрібний дощ: погода у Житомирі 19 листопада 17:53 МБФ "Місія в Україну" влаштує благодійний концерт за участю "Ореї" Від читача 18:07 Методика «агресивного поглинання» РФ 17:30 В Україні можуть дозволити знімати готівку з карток у касах магазинів та кафе 17:30 У Житомирі розпочався Міжнародний фестиваль «Сонячні кларнети» 17:00 На Житомирщині зібрали рекордний урожай пшениці й ріпаку 16:57 Дзвінки на гарячу лінію «15-80» для житомирян – абонентів «Київстар» та «Vodafone» відтепер безкоштовні 16:40 Спливає термін дії посвідчень водія на 2 роки. Що робити? 16:20 З початку року на пожежах в області загинуло 52 людини 16:00 Житель Овруччини знайшов свій мопед у… поліцейському відділку 15:42 Творча зустріч з Ольгою Герасим’юк та Мар’яною Савкою відбудеться у Житомирі 15:21 Експозиції в житомирському проваллі – бути! 15:00 Уряд до кінця 2019 року спрямує понад 150 млн грн на житло для 350 дітей-сиріт та родин учасників бойових дій на Сході 14:55 Свято-Михайлівський кафедральний собор м. Житомира святкуватиме 163 роки від дня заснування 14:41 У Житомирі пройде мітинг до Дня Гідності та Свободи. ПРОГРАМА 14:20 Житомирянка Софія Гаврилюк отримала титул "Міні Топ-Модель 2019 Всесвіт" 14:01 Житомирян запрошують на зустріч із журналісткою та телеведучою Яніною Соколовою 12:40 Влада планує скасувати обов’язковий призов чоловіків до армії
Дивитись ще keyboard_arrow_right
keyboard_arrow_up