Бетон падає на голови, а щілини такого розміру, що може влізти рука: у Житомирі на аварійному мосту обмежили рух вантажівок

Бетон падає на голови, а щілини такого розміру, що може влізти рука: у Житомирі на аварійному мосту обмежили рух вантажівок

У Житомирі заборонили рух вантажівок через Київський міст. 

На мосту встановили відповідний знак, а водіїв закликають заїжджати у місто через вулицю Параджанова. 

Дане рішення 19 жовтня ухвалили на засіданні міської комісії з безпеки дорожнього руху. Міст дійсно тріщить по швах. Арматура поіржавіла, бетонні опори з прольотами падають на тротуар. А на проїжджій частині дірки розміром з долоню. 

Деякі експерти-будівельники стверджують, що міст вже давно віджив своє і є реальна загроза, що він просто завалиться. Тому його потрібно негайно закривати та проводити капітальний ремонт. 

Ситуація з мостом на сьогодні

На сьогодні на мосту обмежили рух вантажного транспорту. Тобто вантажний транспорт, який рухається через Житомир, має відповідну товарно-транспортну накладну і має здійснити розвантаження товару в межах міста, не може проїжджати через міст. Рекомендована схема об’їзду – через вулицю Параджанова, після того на вулицю Східну чи Корольова, де вантажний рух не заборонений.

Також варто зазначити, що у зв’язку з ремонтними роботами, що проводяться на об’їзній, у Житомирі збільшилась кількість вантажного транспорту. Про це зазначають й у місцевому управлінні патрульної поліції та наголошують, що транзит фур через місто заборонено, проте це не стосується кількох вулиць.

На водіїв вантажних автомобілів, яким кортить скоротити шлях через місто, порушивши правила дорожнього руху, складають протоколи. Сума штрафу на сьогодні –  255 гривень.

У міської влади немає коштів

Міст на вулиці Київській звели ще у 50-х роках минулого століття, а востаннє його ремонтували 50 років тому. Про необхідність реконструкції говорять вже років 10, але міська влада ніяк не може зібратися і виділити кошти. 

У міській владі кажуть, що оглядають міст двічі на рік і щоразу ситуація стає дедалі загрозливішою. 

У 2018 році змогли розробити проєкт у київському інституті «Укртиппроект», який передбачає реконструкцію цього мосту. Але коштів на реалізацію цього проєкту у місцевому бюджеті немає. Стверджують, що просять допомоги в області та столиці, але поки що безрезультатно. Як бачимо, все закінчується на обговоренні, далі руки не доходять. Звична справа для нашого міста.

Ми зв’язалися із заступником Житомирського міського голови Сергієм Кондратюком для коментаря з приводу стану мосту та майбутньої реконструкції. Пан Сергій був не в захваті від наших запитань, м’яко кажучи. 

«Дивні питання ви ставите, скажу чесно. Неодноразово вже це питання порушували, розповідали і вам, і вашим колегам про цей міст. Бюджет 2021 року ще навіть не розглядався, про що ми можемо зараз говорити. Мені складно будь-що говорити з приводу мосту. Як тільки буде розглянутий бюджет 2021 року, ми вам все розповімо», – сказав Сергій Кондратюк.

Дивно, що декілька місяців тому одному з житомирських видань Кондратюк і суму ремонту назвав, і розповів, які саме ремонтні роботи плануються проводитись: 

«Передбачається і збільшення смуг, і збільшення навантаження на міст. Таким чином ми збільшимо пасажиропотік, проходження транспортних засобів. Взагалі сама вартість такого мосту в цінах 2018 року складає 188 мільйонів гривень», – коментує ситуацію з Київським мостом пан Сергій одному з житомирських ЗМІ.

Також заступник міського голови стверджує, що міст не перебуває в аварійному стані: «Міст не вважається аварійним, він просто потребує капітального ремонту».

Містить загрозу в терористичному плані

Нагадаємо, що влітку цього року Служба безпеки України в Житомирській області зверталась до мера нашого міста з приводу аварійності мосту на Київській, який пролягає над залізничними коліями. Це сталося після того, як міська комісія з безпеки дорожнього руху відмовилась обмежити рух фур по Київському шляхопроводу.

«Стан споруди підвищує її уразливість до терактів та диверсій», – зазначає у листі СБУ.

Також у листі СБУ міститься чітке обґрунтування незадовільного стану Київського мосту у Житомирі. Зазначається, що дана споруда експлуатується з 1957 року, а востаннє капітально ремонтувалась у 1977 році. Крім того, існуючий стан мосту підвищує його уразливість в терористичному та диверсійному плані.

Лист від 20 серпня 2020 року, підписаний начальником управління СБУ в області Сергієм Лисаком, 2 вересня опублікував на своїй сторінці у Facebook член міської комісії з безпеки дорожнього руху Роман Кравчук.

«На міську комісію з безпеки дорожнього руху, яка раніше відмовилась обмежувати рух фур по Київському шляхопроводу, винесли звернення вже управління Служби безпеки України Житомирської області до міського голови Житомира Сергія Сухомлина з формулюванням «щодо усунення передумов до подій в автодорожній сфері», –  написав Роман Кравчук.

У листі СБУ міститься чітке обґрунтування незадовільного стану Київського мосту у Житомирі:

- в місцях об'єднання балок поперек мосту діафрагмами відсутній захисний шар бетону, оголена і поржавіла арматура діафрагм і закладні деталі, на двох крайніх балках з боку сторін шляхопроводу оголена і поржавіла робоча арматура, захисний шар бетону зруйнований;

- в прольоті N3-4 похилі тріщини в опорній зоні крайніх балок (крайня права смуга в напрямку м. Житомира, по якій рухаються вантажні автомобілі);

- поперечні тріщини в асфальтобетоні над опорами шляхопроводу свідчать про руйнування деформаційних швів;

- гідроізоляція проїжджої частини шляхопроводу відсутня (зруйнована за час експлуатації), внаслідок чого вода проникає на опори і поступово їх руйнує;

- залізобетонні плити, що з’єднують балки з крайніми балками проїжджої частини, на 70% непридатні для подальшої експлуатації (тріщини, розломи, вилужування бетону). При цьому навантаження на шляхопровід щороку зростає, в тому числі через будівництво поблизу ТРЦ «Епіцентр».

«Враховуючи викладене, неконтрольована виснажлива експлуатація штучної споруди без проведення необхідних робіт з капітального ремонту може призвести до її руйнування, припинення транспортного сполучення та настання інших тяжких наслідків. 

Крім того, існуючий стан споруди підвищує її уразливість в терористичному та диверсійному плані», – йдеться у листі СБУ, в якому радять вжити заходи реагування, зокрема, звернутися до департаменту регіонального розвитку Житомирської ОДА щодо фінансування необхідного обсягу робіт. 

Марія Кравчук

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up