«Вкатаний» мільйон доларів у прибудинковий асфальт

«Вкатаний» мільйон доларів у прибудинковий асфальт

Управління житлового господарства без тендерів укладає договори на поточний та капітальний ремонт прилеглих до будинків доріг. Договори укладають в ручному режимі з наперед визначеними підрядниками, не заощаджуючи жодної копійки бюджетних коштів

Щоб обійти процедуру відкритих торгів, вартість поточного ремонту доріг не повинна перевищувати 200 тис. грн. Для цього управління житлового господарства міста укладає договори по кожній ділянці або будинку окремо, навіть якщо вони знаходяться поряд. Таким чином замовник уникає тендерів, звітуючи вже по факту підписаних з підрядниками угод. Абсолютно кулуарним та непрозорим залишається процес відбору цих підрядників. По факту все залежить від наближеності до міського керівництва та підтримки депутатів, зацікавлених в асфальтуванні доріг по своєму мажоритарному округу. Відремонтовані прибудинкові проїзди та дороги виборцям регулярно підносять чи не найважливішим своїм досягненням, піарячись на бюджетних коштах.

Таким же ж чином розподіляють кошти на капітальний ремонт доріг довкола будинків – закрито, без торгів і без жодних критеріїв для відбору. Ціна цьогорічних ремонтів коливалася від 266 тис. до 1 млн 357 тис. грн. І жодного разу профільне управління відкриті торги не проводило. Від березня по липень управління житлового господарства без тендерів підписало аж 119 договорів на суму 23 млн 429,2 тис. грн.

 

Дорожня вакханалія

Балансоутримувачем усіх доріг в місті визначено КП «УАШ». За вимогами законодавства, на них покладається ведення окремого паспорта кожної дороги, в якому вказуються всі відомості про стан дороги, її параметри, ремонти та обстеження тощо. Наявними у міській раді виявилися паспорти доріг двадцятирічної давності, виготовлені ще в 1995 році, з позначенням фактичного стану на той момент. Ніхто не вносив з того часу жодних змін. Відповідно актуальність даних паспортів – нульова. Оскільки поточні зміни не вносили, практично неможливо прослідкувати, куди спрямовували кошти та якою була ямковість на вулицях міста ще декілька років тому. Звичайно, це надалі сприятиме усталеній практиці повторно ремонтувати ту саму дорогу, при цьому постійно «забуваючи» про інші. Звідси маєте корінь проблеми, коли мешканці десятків вулиць міста, які не є центральними або не подані зацікавленим депутатом, роками чекатимуть своєї черги на ремонт дороги.

Поки що ніхто в міській раді не переймається питанням обліку стану доріг у Житомирі, що наводить на сумні висновки. Ще у 2015 році в міському бюджеті передбачили 4,9 мільйона на ремонт асфальтобетонного покриття прибудинкових територій і 3,5 мільйона на внутрішньоквартальні проїзди. Цьогоріч сума вп’ятеро більша. Але підхід до розподілу та управління міськими фінансами не змінився.

Після капітального ремонту дороги, її знову розбивають, щоб "відкопати" люки. Фото: мережа фейсбук

Управління комунального господарства Житомирської міськради (УКГ) як п’ять років назад, так і зараз розподіляє кошти в ручному режимі, з ще більшим числом підрядників. Більш того, з реформуванням комунальних ВЖРЕПів, практично усі внутрішньоквартальні та прибудинкові території «зависли у повітрі». Окрім проїздів, які сполучають міські дороги та провулки, решта асфальтованих всередині кварталів доріг залишилися без власника і без балансоутримувача. Ліквідовані ВЖРЕПи передали КП «УАШ» інформацію про тротуари, а за асфальтовані прибудинкові території забули.

До того ж, з року в рік зміщується пріоритет з обрання підрядників. Все менше УКГ, як замовник, виділяє коштів на КП «УАШ», і, відповідно, все більше ініціативу перехоплюють сторонні підрядники.

- У порівнянні з минулими роками значно збільшилась кількість коштів на утримання доріг. Тому підприємство орієнтоване, в першу чергу, на першочергові завдання з капітального і поточного ремонту доріг, на які виділяється десятки мільйонів гривень, – повідомила уповноважена особа КП «УАШ» Світлана Кузьменко.

За її словами, на поточний ремонт підприємство надає річну гарантію. Хоча управління в договорах з усіма підрядниками закладає 6-місячний термін, коли виявлені дефекти мають усуватися коштом виконавця. Жодним іншим чином, аніж підписаним договором, зобов’язати приватну структуру відремонтувати асфальтне покриття неможливо. На поточний ремонт гарантія законодавством взагалі не передбачена. Інша справа – капітальний ремонт доріг, де термін експлуатації асфальтного покриття має бути не менше 3-х років. Однак таких ремонтів вкрай мало – як завжди, в бюджеті коштів не вистачає.

 

Кому дістаються бюджетні мільйони

Звідси й виходить, що із закладених більш ніж 23,4 мільйона лише третина використана саме на капітальний ремонт асфальтного покриття довкола будинків. Головна стаття витрат – «поточка», розділена на 111 договорів.

 Беззаперечним лідером із освоєння підрядів є сім’я Петросянів. Як напряму, так і через засновані підприємства, більшість договорів управління житлового господарства укладені саме з ними. З одним лише Едгаром Петросяном підписали 31 угоду. Здається, денне навчання на стоматологічному факультеті Національного університету ім. Богомольця та одночасне укладання асфальту на міських дорогах – речі несумісні. Зовсім ні, – скаже вам управління Житомирської міськради і з легкістю довірить 22-річному студенту на 4 млн 455 тис. 160 грн підрядів.

Зі студентом Едгаром Петросяном міськрада підписала 31 угоду на 4 млн 445 тис грн

Батько Едгара – Онік Петросян – через засноване ним ПП «Онік Стронг Вей» укладає з містом тільки 5 угод на 194,2 тис. грн. Стільки ж угод підписують з Петросяном Амбарцумом, але вже на 1 млн 383,8 тис. грн. Йому ж довіряють виконати за 982 тис. грн капітальний ремонт прибудинкової території на вул. Івана Мазепи, 79.

Ще два капітальні ремонти дістаються ПП «Будавтошлях» Самвела Петросяна. За 1 млн 277 тис. грн відремонтують проїзди довкола будинку за адресою: Покровська, 94. За 1 млн 231 тис. грн капітальний ремонт асфальту прибудинкової території виконають по вул. Отаманів Соколовських 3, 7. Вагану Петросяну належить ТОВ «Асфальт-Сіті». Товариство засноване у лютому 2020 року з мінімальним внеском у 5 тис. грн. Без досвіду виконання будь-яких робіт, без власної техніки та, скоріш за все, офіційно працевлаштованих працівників, з ТОВ «Асфальт-Сіті» через місяць після створення укладають договори. В один день підписують 4 угоди на ремонт асфальту довкола розташованих поряд будинків по вул. Грушевського, 27 та 31, вул. Хлібній, 28 і Небесної Сотні, 52. Вартість робіт оцінили відповідно у 187,2 та 192 тис. грн, 72 і 153,6 тис. грн. УЖГ Житомирської міської ради підписує договори навіть з сусідами по квартирі Петросянів. Таким є Овік Григорян, який вказує в договорі однаковий з Едгаром Петросяном контактний номер телефону. З ним в один день управління підписало 6 угод на 994,8 тис. грн. Сумарно склавши всі підряди, цьогоріч з сім’єю Петросянів та їхніми фірмами місто уклало договорів на рекордну суму в понад 11 млн 785,7 тис. грн. Чимало договорів підписали з ТОВ «Житомир-трансбуд» Олександра Талька. До заснування фірми він очолював ПРаТ «ШБУ-19», співвласником якого є колишній заступник міського голови Житомира Олександр Фещенко. Наразі з новим товариством Олександра Талька укладено 15 договорів на більш ніж 2 млн 158 тис. грн. Ексдиректор КП «УАШ» Володимир Гаврилюк разом з колишніми працівниками і головною бухгалтеркою ВЖРЕП № 5 також відкрили свою фірму. Їхнє ТОВ «Шляхбуд-5» за 1 млн 121 тис. грн капітально ремонтує асфальтне покриття прибудинкової території будинку по вул. Небесної Сотні, 108/56-а. Ще майже на 1 млн грн вони виконають поточні ремонти довкола шести будинків в районі Крошні.

Рейтинг виконавців з асфальтування прибудинкових проїздів та провулків у Житомирі

З двома підприємцями, Олексієм Мазурком та Павлом Шкуропінським, управління підписало договорів відповідно на 1 млн 357 тис. і 2 млн 195 тис. грн.

Серед новачків знаходимо і ТОВ «Герм Укра», очолюване Олександром Благоднюком. Він присутній і в засновниках громадського формування «Муніципальна варта».

Муніципальна варта на сьогоднішній день - це громадське формування, яке створене за ініціативи міської ради, – переконував член штабу громадського формування «Муніципальна варта» Олександр Федосюк.

Благоднюк разом з Федосюком спільно заснували ГО «Краб». Виступи під час сесій і регулярна критика Олександра Федосюка в сторону міського голови з недавнього часу припинилися. В той же час з ТОВ «Герм Укра» підписують 5 угод на ремонт доріг. Разом товариству мають сплатити більш ніж 792 тис. грн, включно з 192 тис. 180 грн за ремонт асфальту довкола будинку по проспекту Незалежності, 29-а, де поряд з’явилася скандальна АЗС «Ю.ПІ. ДЖІ».
В обранні досить вузького кола підрядників начальник УКГ Житомирської міської ради Ігор Задорожний не бачить нічого поганого.

 – Цьогоріч ми відбирали виконавців, виходячи з досвіду роботи з ними у попередні роки. Вони надавали нам інформацію про свої можливості виконати певний об’єм робіт. Ми дивилися, наскільки вони впораються, і приймали рішення укладати договори, – переконує керівник управління. –Орієнтовна вартість 1 кв. метру поточного ремонту асфальту - в межах 400 гривень і, виходячи з цього, ми оцінюємо, скільки необхідно коштів в конкретному випадку, – додає посадовець.

Керівник УКГ Житомирської міської ради Ігор Задорожний. Фото: сайт міськради

Водночас зізнається, що управління свідомо не використовує процедуру відкритих торгів. Пояснює це великим обсягом робіт з підготовки торгів та більшою тривалістю процедури публічних торгів.

Звичайно, якщо б торги були публічними, вартість робіт могла б бути нижчою. Але ви ж знаєте, що є підрядники, які навмисно занижують ціну, а потім доводиться стикатися з невиконанням зобов’язань з їхньої сторони. Все це час. А для нас важливо, щоб роботи виконувалися якісно і без затримок, – пояснює Ігор Задорожний.

Зі вступом в силу 19 квітня змін у закупівельне законодавство управління перестало підписувати угоди на допорогові суми. Тепер це можна робити виключно, якщо сума не перевищуватиме 50 тис. грн. Зважаючи на стан асфальту довкола більшості будинків в місті, виконати роботи за такі кошти практично неможливо. І УКГ змушене буде проводити відкриті торги. Хочеться вірити, що це дозволить нарешті заощаджувати кошти громади, поклавши край щорічним закритим кулуарним домовленостям.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
12:21 На вимогу Екоінспекції в Житомирі впорядковано територію на схилі річки Лісна біля Сосновського мосту 12:00 Чемпіони України з футзалу U-15 (2009 р.н.) photo_camera 11:40 Як отримати "Пакунок малюка" 11:19 У Житомирі відкрили Почесне Консульство Естонії. ВІДЕО play_circle_filled Від читача 15:28 У Житомирі гештальт-терапевтка та волонтерка Ксенія Лавріна проведе тренінг про те, як спілкуватися з військовими 11:00 Підвищення пенсій з 1 квітня: кого стосуватиметься 10:38 43-річний житомирянин, у якого стріляли вчора на Польовій, помер у лікарні 10:20 «Незламні постаті Житомира»: стартував ґрантовий проєкт для молоді 10:00 Готівкою у громадському транспорті Житомира можна буде розраховуватися до 1 червня 09:41 Майже до 440 тисяч осіб зросли загальні втрати росіян в живій силі 09:20 Оперативна інформація станом на 06.00 28 березня 2024 року щодо російського вторгнення 09:00 28 березня: яке сьогодні свято, прикмети, традиції і погода у Житомирі 17:57 Які послуги реабілітації безкоштовно надаються ветеранам та ветеранкам? 17:22 З 1 квітня завезти гуманітарну допомогу буде можливо лише з використанням онлайн-системи 17:01 Три заклади охорони здоров’я Житомирської області надають послуги раннього втручання 16:37 За незаконну порубку сосен жителі Малинщини мають сплатити нанесені збитки - близько 120 тис грн 16:20 До уваги рибалок! З 1 квітня стартує нерестова заборона на вилов водних біоресурсів 16:18 Чоловік і жінка з Волицької громади вбили свого знайомого і закопали у себе на подвір’ї 16:00 Березень на Замковій горі. Фоторепортаж photo_camera 15:41 У Житомирі розпочалася 57-а сесія «Школи місцевого самоврядування» photo_camera
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up