Хто та як заробляє на дорожній розмітці Житомира

Хто та як заробляє на дорожній розмітці Житомира

За оновленням дорожньої розмітки в місті стоять інтереси приватних структур, які давно засіли на мільйонних бюджетних потоках

З року в рік міський бюджет все більше витрачає на нанесення дорожньої розмітки. Якщо у 2017 році витратили понад 1 млн грн, у 2018 році – 1,6 млн. грн, то на цей рік запланували понад 4,2 млн грн.

На початку роль головного виконавця закріпили за КП «Управління автомобільних шляхів» («УАШ»). Через деякий час змінили пріоритети, залишивши комунальному підприємству лиш незначні оперативні роботи.

- Вони (УАШ, -ред.) самі виступили з такою ініціативою, бо не готові брати на себе навантаження: треба оновлювати техніку, і людей не вистачає, - пояснює заступник Житомирського міського голови Дмитро Ткачук.

Для поточного відновлення розмітки в місті підприємство регулярно закуповує спеціальну фарбу. Без проведення тендеру договори комунальне підприємство укладає з рівненькою ТОВ "Колор С.І.М.". Цьогоріч фірмі мають сплатити 95 тис 100 грн, не зазначаючи в угоді ні вартість, ані характеристик фарби.

Скріншот з договору на закупівлю фарби з "Колор С.І.М."

Та більш важливіше, що "Колор С.І.М." ще у 2016 році включений до «чорного списку» постачальників. Антимонопольний комітет України довів змову підприємства та наклав 639 тис грн. штрафу. Спроби скасувати винесені рішення завершилися остаточним програшом минулого року "Колор С.І.М." у Верховному суді.

Скріншот з рішення № 385-р Антимонопольного комітету

По нанесенню товариством дорожній розмітці ще й порушили декілька кримінальних справ. За свідченням директора ТОВ «Транс Лайн Груп» вигравати «Колор С.І.М.» тендери вдавалось діючи зокрема у змові з посадовцями Служби автомобільних доріг у Житомирській області. Далі, отримуючи бюджетні кошти, «Колор С.І.М.» начебто обготівковувала їх через фіктивні фірми.

Скріншот з cудового рішення

Левову частку замовлень постійно віддали підрядникам з Кропивницького. Улюбленим виконавцем робіт з дорожньої розмітки довгий час було ТОВ "Базел Груп". З 2016 по жовтень 2018 року з фірмою, традиційно без тендеру, уклали 31 угоду на загальну суму 2,7 млн грн.

У 2019 році як розпорядником бюджетних коштів за міською програмою з безпеки руху, КП «УАШ» починає укладати нові угоди. І знову обирають фірму з Кропивницького – ТОВ «Дорактів». Попри різну назву, обидва підприємства знаходяться за однаковою адресою, мають тотожний контактний номер. Власником і керівником у ТОВ «Дорактів» є Роман Кроть, а у ТОВ «Базел Груп» його дружина - Любов Кроть.

Продовжуючи традицію обрання «сімейного тандему», директор КП «УАШ» Олександр Шевчук з квітня по листопад цього року підписує з ТОВ «Дорактів» 29 угод на 1 млн 725,2 тис грн.

Тільки з 3 травня 2019 року по 9 липня 2019 року КП «УАШ» розмістило 15 звітів про укладені договора. Розміщений 16 липня звіт про укладений договір за закупівлею «Дорожнє обладнання» на суму 191,3 тис грн. Водночас, комунальне підприємство в цей самий день, розміщує ще 5 звітів про укладені договори за кодом CPV «Дорожнє обладнання». Загальна сума укладених договорів в один день за одним предметом закупівлі становить 592,2 тис грн.

Замовником визнечено предмет закупівлі за національним класифікатором ДК 021:2015: 34920000-2 — Дорожнє обладнання., Відповідно до статті 1 ЗУ "Про публічні закупівлі", даний предмет закупівлі є товаром. Закупівля товарів загальною очікуваною вартістю, що вища або дорівнює 200 тис грн, повинна здійснюватись через відкриті торги, - констатує експертка з публічних закупівель ГО «Громадський контроль» Ірина Піценко.

Фото: експертка з публічних закупівель ГО «Громадський контроль» Ірина Піценко.

Оскільки  агальна очікувана сума за даним предметом закупівлі у 2019 році складає понад 1,8 млн грн, замовник навмистно ухилився від відкритих торгів і порушив статтю 2 пункт 7 ЗУ "Про публічні закупівлі".

Укладені договори на закупівлі суперечать вимогам чинного законодавства, оскільки сума річних витрат КП «Управління автомобільних шляхів» перевищують встановлений законодавством річний поріг закупівель в розмірі 200 тис грн.

Окрім того під час здійснення моніторинга аналогічних закупівель (UA-2019-01-08-000522-cUA-2019-01-08-000522-cUA-2019-01-09-000534-c) Східний офіс Держаудитслужби підтвердив наявність порушень статті 2 пункту 7 ЗУ “Про публічні закупівлі” - “Встановлено порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі”, - підсумовує Ірина Піценко.

Водночас у договорах КП «УАШ» вказує закупівлю «Дорожнє обладнання»  як «Відновлення дорожньої розмітки (поточний ремонт)». Саме даний аргумент став причиною не виявлення порушень територіальним підрозділом Держаудитслужби у Житомирській області. У відповіді на наш запит аудитори дослідили не предмет закупівлі за відповідним кодом класифікації (CPV), а саме вказаний у договорі предмет, що не зовсім вірно.

Згідно наказу Мінекономіки 17.03.2016 № 454 комунальне підприємство у предметі закупівлі повинне зазначати не «Дорожнє обладнання», а «Поточний ремонт», чого воно не зробило. Виходячи з цього, переконана експертка, підрозділ Держаудитслужби у своїй відповіді мало б вказати, що замовник порушив вимоги даного наказу і належно відреагувати.

Окрему увагу привертає повністю халатність в роботі комунального підприємства та марнотратство десятків тисяч гривень з міського бюджету. Показовим є прикладом нанесення дорожньої розмітки на майдані Соборному. Зі зміною правил дорожнього руху, у 2017 році з нанесенням нової дорожньої розмітки КП «УАШ» впоралося власними силами.

Майдану Соборний, липень 29017 року.Фото: сайт Житомирськоїх міської ради

В 2019 році до виконання робіт підключили згадане вище ТОВ «Дорактів» з Кропивницького. З підрядником 2 травня, без проведення тендеру, уклали угоду на 67 тис 14 грн. Не пізніше ніж за 50 днів на майдані Соборному розмітка мала бути відновлена.

Дотягнувши до 1 липня, підрядник нарешті виконує роботи. А вже наступного дня Управління капітального будівництва підписує договір на капітальний ремонт вул. Перемоги від майдану Соборного. З «Дорактів» 4 липня КП «УАШ» укладає ще один договір на 11,8 тис грн з відновлення дорожньої розмітки майдану Соборного.

І після цього увесь шар асфальту зрізають та стелять новий. Кошти з бюджету за розмітку, якої вже немає, по обом договорам КП «УАШ» сплачує у повному розмірі.

Майдану Соборний, липень 29017 року.Фото: сайт Житомирськоїх міської ради

Згодом, за обраною у березні 2019 року концепцією реконструкції майдану Соборного вирішили нанести нову дорожню розмітку. Довго не отримуючи погодження патрульної служби, міськрада на 13 листопада анонсує обмеження руху у зв’язку з проведенням ремонтних робіт. Кільцеву розмітку зробили жовтим кольором та назвали її тимчасовою.


Фото з камер спостереження майдану Соборного 14 листопада. Фото сайт міськради

Натомість договір про виконання робіт підписали постфактум – аж 29 листопада. Все тому ж виконавцю,  ТОВ «Дорактів», в черговий раз заплатять з міського бюджету  53,8 тис. грн.

Звертаючись до КП «УАШ», ми отримали відповідь, що комунальне підприємство діє в рамках чинного законодавства.

  • Ми виконуємо закон про публічні закупівлі, розміщуємо інформацію на сайті і жодних порушень немає, - відповідає юристконсульт підприємства Тетяна Кордас.

У планах міськради в наступному році провести реконструкцію майданів Соборного та Перемоги. Згідно концепції знову зніматимуть асфальтне покриття, де восени наносили розмітку.

- Найближчі пів року точно ніхто не буде нічого проводити, буде зимовий період і якраз розмітка буде до весни. Усі наступні рішення відповідно будуть вирішуватися навесні, - пояснив Дмитро Ткачук.

Тобто витративши за півроку на кількаразове нанесення розмітки 132,7 тис грн на одному майдані Соборному, міська рада та КП «УАШ» планує повторити те саме в наступному році! Звідси не дивно, що з кожним роком потреба в грошах зростає, а більшість доріг в місті як були з ледь помітною розміткою, так і надалі такими ж залишаються.

От тільки за власника ТОВ «Дорактів» можна безперечно порадіти. Завдячуючи міськраді та керівництву КП «Управління автомобільних шляхів» їх надовго забезпечили замовленнями без зайвих конкурентів, оплачених з наших з Вами податків.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
16:53 У Коростишеві у чоловіка вилучили "джентльментський набір" - нелегальний пістолет та коноплі 16:34 Будьте відповідальними! На Житомирщині - рекорд за кількістю нових випадків захворювання на COVID-19 16:00 Увага! Тимчасова зміна руху транспорту! 15:39 На автодорозі Бердичів-Шепетівка поліцейські зупинили автомобіль з коноплею Від читача 16:08 Батько-депутат заплатив 429 000 грн аліментів!!! Стягнення заборгованості зі сплати аліментів залишається пріоритетним в роботі органів державної виконавчої служби Хмельницької області. 15:17 На Хорошівському кар’єрі чоловіка насмерть привалило камінним блоком 15:00 Як покращити безпеку громадян? 14:41 У Чуднові через несправний димар згорів будинок 14:41 На Михайлівській у Житомирі - Медовий Спас і ярмарок меду. Фоторепортаж 14:19 На Чуднівщині під час будівництва водопровідної мережі підрядники "наварили" півмільйона гривень бюджетних коштів 14:00 Літо повертається: наступний тиждень принесе +30 градусів і вище 12:41 Ту-104-м – подарунок Житомиру від маршала Скорикова 12:20 Учнів житомирської гімназії №23 переводять на навчання до університету «Україна»: батьки вимагають підвіз дітей до закладу 12:00 Госпітальна рада пропонує включити до переліку опорних лікарень ще 3 заклади охорони здоров’я області 11:41 Упродовж доби вогнеборці області тричі гасили суху траву в різних районах Житомирщини 11:19 14 серпня – Медовий або Перший Спас – Маковія: традиції, прикмети та головні заборони 11:18 У Бердичеві водійка в'їхала у стовп: постраждали четверо людей, в тому числі і діти 11:01 Поліція закрила ще один замаскований гральний заклад - у Попільні 10:53 У Житомирі на вул. Жуйка смертельна ДТП: під колесами "Опеля" загинув велосипедист 10:40 Підозрюваному у наданні хабара обрано запобіжний захід у виді домашнього арешту
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up