Національна небезпека: що роблять проросійські ЗМІ та «1+1» в заборонених російських соцмережах

Пройшло чотири місяці відтоді, як з міркувань національної безпеки, Президент Петро Порошенко своїм указом заблокував в межах України низку російських Інтернет-ресурсів, серед яких опинилася й популярна до недавнього часу соціальна мережа
«ВКонтакте».

Національна небезпека: що роблять проросійські
ЗМІ та «1+1» в заборонених російських соцмережах

Нагадаємо, санкції проти РФ були затверджені рішенням СНБО і введені в дію 15 травня 2017 року указом Президента України.

А минулого тижня (7 вересня) під час виступу в Верховній Раді Президент України Петро Порошенко заявив, що в Україні буде і надалі знижуватися присутність російських соціальних мереж.

«Російські мережі були та залишаються інструментами спецоперацій російських спецслужб в неоголошеній війні проти України. Тому будемо і далі за ними пильно стежити і скорочувати їх присутність», – сказав Петро Порошенко.

Слова Президента підтверджуються статистикою. За даними досліджень Інтернет-асоціації України (ІнАУ), щомісячне охоплення соціальних мереж «ВКонтакте» в Україні скоротилося вдвічі – з 68% у травні до 35% у липні, а за станом на початок вересня показник упав нижче 30%.

«ВКонтакте», за даними за серпень компанії Gemius, все ще залишається в п'ятірці найбільш популярних сайтів з аудиторією 6,4 млн осіб (у Facebook – 10,2 млн), але ось-ось полишить топ-5.

За словами керівника практики Digital Influence агентства SPN Communication Ukraine Даніеля Лур’є, надалі ця тенденція триватиме, незважаючи на те, що більша частина українських користувачів навчилася обходити блокування.

«Хтось змінить комп'ютер, телефон і не схоче знову займатися налаштуваннями обходу блокування. Хтось просто відмовляється від «ВКонтакте», помітивши, що все навколишнє середовище вийшло з російських мереж. Причини будуть різні, але аудиторія продовжить відмовлятись від російських соцмереж», – прогнозує Даніель Лур’є.

З ним погоджується і медіаексперт Олександр Глущенко. «Використання VPN та інших послуг значно знижує швидкість соціальних мереж, тому й інтерес до них помітно знизився», – заявив Глущенко у недавньому коментарі газеті «Вести».

Керівник пабліку «Типовий Київ» у соцмережі «ВКонтакте» Юлія Кіндеєва каже, що за останні кілька місяців істотно знизилася якість аудиторії – люди менш активно реагують на публікації. «Підписники, яких більше цікавлять поточні проблеми, перейшли у Facebook», – констатує вона. А отже, мережа «ВКонтакте» вже випала з тренду.

Як раніше прогнозували експерти, великі українські компанії практично не постраждали від заборони соцмереж. Так, значна частина з них, розуміючи тенденцію зниження зацікавленості цільової аудиторії у «ВКонтакте», просто закрила свої офіційні акаунти в забороненій мережі та продовжила вести сторінки на інших майданчиках.

У їх числі – телеком-оператори «Київстар», Vodafone Україна та Lifecell, мережа гіпермаркетів «Епіцентр», Інтернет-магазин «Розетка» та багато інших. Державні пабліки також припинили активність.

«Великий бізнес нічого не втратив, тому що в основному пабліки в соціальних мережах ведуться більше для іміджу компанії, на відміну від малого та середнього бізнесу, де акцент робиться на прямі продажі через соцмережі», – зазначає керівник проекту «Київське публічне Агентство комунікацій / PR» Інна Ковальчук.

У першу чергу перерозподіл трафіку між соціальними мережами великих компаній збільшився на користь Facebook. Це можна прослідкувати на прикладі компанії Rozetka.ua, у якої раніше була найбільша серед українських компаній група у «ВКонтакте» (понад 824 тис. на момент закриття, 814 тис. – станом на кінець серпня). Так, на момент публікації указу про заборону російських соцмереж близько 45% трафіку з соцмереж на Rozetka.ua припадав на «ВКонтакте», тоді як на Facebook – лише 21,14%. Зараз же співвідношення становить 48,62% і 34,3% на користь Facebook. При цьому сторінка компанії в «ВКонтакте» фактично не активна, на ній час від часу з'являються заклики підписатися на сторінки в інших соцмережах.

Більшість інформаційних ресурсів, телеканалів також проголосили, що припиняють працювати в російських соцмережах і запросили аудиторію «ВКонтакте» перейти, наприклад, до Facebook. У низці пабликів є закріплений пост з інформацією про їхні адреси в інших соцмережах (наприклад, 24 канал, Espreso.tv, «Факти», СТБ, ICTV, «Новий» тощо).

У той же час деякі українські компанії з незрозумілих причин продовжують вести активність у «ВКонтакте» –  це, зокрема, медіа-ресурс проросійського олігарха-втікача Сергія Курченка «Корреспондент.net», телеканал «112» (за непідтвердженою інформацією належить оточенню екс-міністра МВС Віталія Захарченка), а також телеканали олігарха Ігоря Коломойського «1+1», «2+2», програма «ТСН» тощо.

І якщо мотиви проросійських ЗМІ не потребують пояснень, то причина такої пристрасті «патріотичних» телеканалів «1+1» і «2+2» до забороненої російської соцмережі – незрозуміла.

На думку голови Інтернет-асоціації України Олександра Федієнка, помічені в симпатії до «ВКонтакте» телеканали на базі забороненої соцмережі формують пул цільової аудиторії, яку згодом можна буде скеровувати у вигідних для власників медіа цілях, які будуть актуальніми, зокрема, напередодні виборів. І не завжди такі цілі будуть співпадати з вимогами національної безпеки.

«Телеканали, новинні стрічки, блоги є інструментом для соціальних мереж, інструментом для залучення користувачів на свою платформу», – каже Олександр Федієнко.

«1+1» досьогодні у «Вконтакте» присутній. Це може стати ризиком для інтересів інформаційної безпеки країни. Прекрасно відомо, що ФСБ активно використовує цю медиаплатформу для проведення інформаційної війни проти України», – такий коментар надав один зі співробітників СБУ.

У Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення погоджуються: ситуація з телеканалами та медіа загалом, що порушують вимоги законодавства, просто жахлива. Але не в компетенції цього відомства щось змінити.

Натомість голова СБУ Василь Грицак запевнив, що тримає руку на пульсі та володіє інформацією про медіа-групи, які ніяк не можуть позбутися присутності у «ВКонтакте».

«Нам треба задокументувати, а потім показати людям», – наголосив голова спецслужби.

 

Коментарі
17:55 На дорогах області ліквідували понад 122 тис. кв.м ямковості. ПЕРЕЛІК 17:24 Що п'є начальник Служби автомобільних доріг у Житомирській області. ВІДЕО play_circle_filled 17:18 Уже цієї суботи у Житомир на фестиваль EMMA з'їдуться "прокачені" авто 17:00 Житомирська митниця ДФС: обсяг експортно-імпортних операцій склав 609,1 млн. дол. США 16:43 Юлія Єлістратова здобула золото на чемпіонаті України з триатлону 16:20 На Поліссі близько 80 тисяч гектарів лісу уражено короїдом 16:00 Бердичівлянин влаштував у власній оселі нарколабораторію 15:45 Готуватися до опалювального сезону завчасно закликає Держенергонагляд 15:30 У Житомирі два тижні перебуватимуть мощі священомученика Киприяна та мучениці Іустини 15:07 Прокуратура Житомирщини відстояла реальне покарання за одержання хабара: екс-поліцейського засуджено до 5 років позбавлення волі 14:50 Замінити дерева, не встановлювати пам’ятник і не будувати звіроферми: чого хочуть житомиряни 14:35 У Житомирі поліція припинила діяльність базарних «наливайок» 14:10 Житомирщина знаходиться в хабі медичної реформи

15 червня у ході санкціонованного  обшуку поліцейські Житомирського ВП виявили за місцем проживання 30-річного чоловіка прекурсори,...

Щодо підготовки до опалювального сезону 2018-2019 років.

17 червня на автодорозі Київ-Ковель у Лугинському районі відбулося лобове зіткнення  автомобілів ВАЗ-2106 та «Фольксваген...

КП «Житомиртеплокомуненерго» інформує про ремонтні роботи за просить вибачення за незручності.

Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up