Житомирські «реформатори»: до чого призвела транспортна реформа у місті

Житомирські «реформатори»: до чого призвела транспортна реформа у місті

У 2016 році команда «реформаторів» Житомира разом з їх куратором Сергієм Сухомлиним вирішила запровадити транспортну реформу з метою заощаджень коштів, які йдуть на оплату праці кондукторів. Ця реформа передбачає закупівлю обладнання для Автоматичної Системи Оплати Проїзду (АСОП).

У 2016 році ЖТТУ оголошує тендер на закупівлю такого обладнання. ТОВ «Гексагон-Україна» виставляє свою пропозицію по тендеру. При цьому надає довідку про виконання аналогічного замовлення.

 

Переможцем тендеру стає саме це підприємство. Навіщо перевіряти підприємство, навіщо перевіряти вартість валідаторів на ринку, кошти ж бюджетні.

 

А далі маємо наступне. Довідка, яку надало ТОВ «Гексагон-України», не відповідає дійсності, тому що дане підприємство не виконувало замовлення у Тернополі та Запоріжжі, що легко можна було перевірити за допомогою доступу до Інтернету. У Тернополі виконавцем такого замовлення є ТОВ «Системний зв’язок». Дійсно, юридично ці підприємства нібито не пов’язані, але фактично це – філії одного й того ж власника.

Власники цього підприємства, тобто кінцеві бенефіціари, – громадяни Російської Федерації.

Майже у той самий період часу, коли Луцьк закуповував мобільні валідатори за ціною 6 520 грн за одиницю, ЖТТУ сплачувало близько 13 000 грн.

 

 

Далі під цю реформу відновили КП «Житомиртранспорт», директором якого стає депутат Житомирської міської ради Іван Фурлет. Після цього 24.11.2017 року рішенням виконавчого комітету № 1108 ЖТТУ передає основні складові комплекти до КП «Житомиртранспорт»: програмне забезпечення, серверне обладнання та 175 мобільних валідаторів. Набагато доречніше було б наймати працівників, які працювали в ТТУ, але краще створити фірму-прокладку, та й рішення, погодьтеся, дивне – роз’єднувати комплектуючі складові та передавати на баланс іншого підприємства.

Далі директор КП ЖТТУ оголошує тендер на обслуговування валідаторів, які перебувають на гарантійному терміні відповідно до умов договору, ну і, звісно, перемагає КП «Житомиртранспорт». Тобто ТТУ платить кошти за те, що валідатори підключені до системи АСОП, яку й купило ТТУ, а коли ламається валідатор, його відправляють до «Гексагон-Україна» (Симбол-Сістемс).

У 2018 році підписується два договори через тендерні пропозиції ТТУ: 1-й – договір обслуговування, 2-й – договір комісії, за умовами якого за оплату проїзду через систему АСОП КП «Житомиртранспорт» буде отримувати 5% винагороди, а також за реалізацію електронних квитків або інших карток, за якими пасажир має право на проїзд у транспорті ЖТТУ. Зазначаю, що відповідно до п. 3.1.7 за погодженням з ТТУ КП «Житомиртранспорт» має право реалізувати власні носії ЕК шляхом попередньої реєстрації в АСОП.

Коли й цього стало замало, міська рада виділила 11 млн грн для ТТУ на ще одну закупівлю:

 

Мало того, що комплект досить дивно виглядає, то ми ще й знову купуємо програму АСОП. Навіщо?

Тут вже «Гексагон-Україна» змінило назву на ТОВ «Симбол-Сістемс», і схема пішла розпилювати кошти далі.

Поки бюджетні кошти виділяються, хочеться заробити ще трішечки, а тут вже потрібен калькулятор. Дивно, коли купляється одна й та сама річ, але за різними цінами в одному тендері. Отже, 15,40 грн – це ціна з ПДВ. Множимо на 30 000 шт. – отримуємо 462 000 грн, тепер 15,40 – 20%= 12,32 грн, ось ціна без ПДВ, множимо на 30 000 шт.= 369 600 грн. Потім 16,50 грн. – 20% = 13,2 грн без ПДВ. 13,2х50 000 шт.= 660 000 грн, 660 000 + 369 600 = 1 029 600+20%= 1 235 520 грн. (сума ПДВ 205 920 грн.). Знову щось не так.

 

Після зміни керівництва міська рада придумала, яким чином знижувати доходи ТТУ на користь КП «Житомиртранспорт». У кінці 2018 року «Житомиртранспорт» купує у ТОВ «Симбол-Сістемс» 8 000 безконтактних карток на суму 149 952 грн, які в подальшому, ігноруючи умови договору з ТТУ, реєструє в системі АСОП та продає іншим КП через тендерні пропозиції.

 

Наступним кроком буде «картка житомирянина», але якщо у власників ТОВ «Симбол-Сістемс» є доступ до програмного забезпечення, серверу, то про який захист персональних даних може йти мова?

А тепер порахуйте, яка реальна вартість проїзду. Місто витрачає бюджетні кошти та створює непотрібні комунальні підприємства.

Нагадуємо, що минулого року житомирська поліція проводила розслідування про службове підроблення при закупівлі валідаторів для ТТУ. Саме 5 лютого 2018 року Богунський районний суд м. Житомира надав оперуповноваженим департаменту захисту економіки Національної поліції України тимчасовий доступ до документів, які стосуються впровадження автоматизованої системи оплати за проїзд у міському електротранспорті Житомира. Відповідні ухвали опубліковані у Державному реєстрі судових рішень.

Суд тоді дозволив слідчим вилучити документи, які перебувають у володінні Житомирського ТТУ, та документи, які перебувають у ТОВ «Сімбол систем» (раніше – «Гексагон Україна») – компанії, яка впроваджувала у Житомирі систему автоматизованої оплати за проїзд. Оперуповноваженим надали доступ до договорів підряду, актів виконаних робіт, бухгалтерських та інших документів, пов’язаних із господарськими відносинами Житомирського ТТУ та підрядника.

Із матеріалів ухвал відомо, що 12 січня 2018 року до ЄРДР було внесено відомості про досудове розслідування за ознаками правопорушення, передбаченого ч. 1 статті 366 Кримінального кодексу України (службове підроблення). Слідством встановлено, що ТОВ «Гексагон Україна» надало недостовірні відомості Житомирському ТТУ, а саме: не підтвердило наявність у працівників відповідної кваліфікації та вказало, що виконувало такі роботи у Тернополі, хоча насправді їх виконувало ТОВ «Системний зв’язок». До того ж слідчі зазначають, що у грудні 2017 року у ТТУ підписали підряднику, який на той момент вже змінив назву на ТОВ «Сімбол систем», акт частково виконаних робіт з поставки «мобільних валідаторів безконтактної дії», хоча фактично апарати поставлені не були.

Згідно з ухвалою Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 11.09.2018 року у справі №607/17800/18 зазначено: «...при цьому встановлено, що засновниками засновника TOB Сімбол Системс є громадяни Російської Федерації, які, згідно із заявою (...), за якою вказане провадження внесене до ЄРДР, можуть належати до терористичної групи. Згідно з повідомленням TOB Системний зв'язок вказана база даних передавалась для TOB Сімбол Системс у знеособленому вигляді».

Як би не було сумно, але змушені констатувати: транспортна реформа, започаткована і просунута заступником міського голови Дмитром Ткачуком і очільником КП «Житомиртранспорт» Іваном Фурлетом, призвела до руйнації транспортної системи міста і подальшого занепаду ТТУ.

Тимчасово відсторонений від виконання обов`язків начальника ТТУ Євгеній Демчик написав на своїй сторінці у Фейсбук: «У п`ятницю Господарський суд Житомирської області визнав, що КП «Житомиртранспорт» повинно виплатити КП «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління» 450 тисяч гривень боргу і 50 тисяч штрафних санкцій». Можливо, ще не все втрачено?

Руслан Мороз

Новини за темою Читайте також
Коментарі (1)
  • Світлана Безручук

    Мене обурює наявність закуплених за наші гроші валідаторів в трамваї, які просто не працюють вже понад рік.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Житомира за сьогодні

keyboard_arrow_up