Консультує Міністр юстиції

Консультує Міністр юстиції

Права споживачів у разі придбання товару неналежної якості

Шановний пане Міністр! Ми купили бойлер, бо вже з квітня немає гарячої води і вмикати її ніхто не збирається. Кілька днів тому він потік. Чи маємо ми право на заміну його на новий чи мені повернуть гроші?

Лілія Онуфрик

 

На що має право покупець у разі придбання товару неналежної якості?

Покупець має право вимагати пропорційного зменшення ціни або безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк, або відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Товар неналежної якості може підлягати обміну протягом гарантійного строку, який зазначається в документах, котрі додаються до продукції.

У разі виявлення недоліків товару протягом встановленого гарантійного терміну з вини виробника покупець має право:

Відео дня
  • розірвати угоду і повернути кошти, які були витрачені на покупку,

  • замінити товар на такий самий, або аналогічний, якщо є в наявності у продавця.

Наявність недоліків або факт фальсифікації підтверджується висновком експертизи, яка повинна бути організована продавцем у 3-денний строк з дня одержання від споживача письмової згоди на цю дію.

Експертиза проводиться за рахунок продавця. Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли внаслідок порушення споживачем встановлених правил використання, зберігання чи транспортування, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов'язаний відшкодувати продавцю витрати на проведення експертизи.

Як довго чекати на заміну товару?

  • За наявності товару – негайно;

  • У разі перевірки якості товару – 14 денний термін;

  • У разі відсутності товару – 2 місячний строк з моменту подання заяви.

Скільки може тривати усунення недоліків товару?

Недоліки товару, пред'явлені споживачем, повинні бути усунуті протягом 14 днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.

Чи маю я право отримати у користування інший прилад на час ремонту?

На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації).

За кожний день затримки виконання вимоги споживача сплачується неустойка у розмірі 1 % вартості товару.

При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлено гарантійні строки, гарантійний строк на новий комплектуючий виріб і складову частину вираховуються з дня видачі споживачеві товару після ремонту.

Які документи треба мати при собі?

Розрахунковий документ з позначкою про дату продажу товару, гарантійні зобов'язання, зміст договору з виконавцем робіт (послуг), опис виявлених недоліків, висунуті вимоги (прохання) з документальним підтвердженням факту їх отримання продавцем (виконавцем), отримані заявником відповіді, висновки тощо.

Куди звертатися, якщо продавець порушує права?

Якщо ви хочете уникнути судового розгляду, то до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів у відповідному регіоні. Контакти територіальних органів можна знайти за посиланням http://www.consumer.gov.ua/ContentPages/Kontakti_Terorganiv/139/

У випадку порушення продавцем прав споживача останній має право звернутися до уповноваженого органу з усним, електронним або письмовим зверненням (скаргою).

До письмового звернення (скарги) додаються наступні документи:

  1. копія звернення до суб'єкта господарювання (продавець);

  2. копія документу, який засвідчує факт придбання товару;

  3. копія технічного паспорта з позначкою про дату продажу;

  4. інші документи, які стосуються розгляду звернення.

У які строки буде розглянуто таке звернення?

У термін не більше 1 місяця від дня їх надходження.

Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, продавець встановлює необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється подавачу.

При цьому загальний термін вирішення питань не може перевищувати 45 днів.

Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

Чи можу я звернутися до суду?

Споживач для захисту своїх прав має право звернутися до суду за місцем проживання, місцем заподіяння шкоди чи виконання договору.

До позовної заяви додаються докази, що обґрунтовують позовні вимоги, тобто відмову покупця обміняти товар, зокрема:

  1. копія звернення до продавця;

  2. висновок експертизи про невідповідність товару встановленим вимогам якості;

  3. копія документу, який засвідчує факт придбання товару;

  4. копія технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу;

  5. інші документи, які стосуються розгляду звернення.

Суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної  шкоди.

Скільки це коштуватиме?

Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, які пов'язані з порушенням їх прав (частина 3 статті 22 Закону України "Про захист прав споживачів").

Які строки розгляду питання судом?

Цивільна справа в порядку позовного провадження розглядається судом протягом розумного строку, але не більше 2 місяців з дня відкриття провадження у справі.

Куди звертатися, щоб отримати детальну консультацію?

Головне управління Держпродспоживслужби у Житомирській області за адресою: м. Житомир, вул. Гагаріна, 55, тел.: (0412) 34-24-31

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
17:51 Ветерани та ветеранки можуть отримати знижки на квартплату та плату за комунальні послуги й опалення будинків 17:20 Джеря та Кайдаші повертаються? 17:00 Настає сезон кліщів: як вберегти себе 16:40 Екоінспекція оштрафувала підприємців за знищення газонів у гідропарку Від читача 12:56 У Житомирі відкрили набір на безоплатний курс із вивчення правил дорожнього руху — як долучитися? 16:19 #ПрозороТаПідзвітно: Від початку війни у Житомирській області відновлено 3255 об’єктів 16:00 Смерть у сміттєвому контейнері: у Житомирі чоловік загинув під пресом сміттєзбиральної машини photo_camera 15:40 У Житомирі пройшов перший день чесько-українського театрального фестивалю play_circle_filled photo_camera 15:20 МОН презентує проєкт нового закону «Про професійну освіту» 15:00 Уночі на Новому бульварі компанія молодиків поламала сакури і магнолії 14:39 У Житомирі спільне чаркування завершилося вбивством 14:21 Бердичівлянин втратив 29 тисяч гривень, скориставшись сервісом з пошуку попутників 14:00 З 1 квітня діти загиблих добровольців отримують державну соціальну допомогу в підвищених розмірах 12:40 У Коростишівській лікарні відкрили клініко-діагностичну лабораторію 12:20 На Звягельщині в ході побутової сварки 20-річний чоловік до смерті побив 41-річного односельця 12:00 У найближчі дні в Житомирі збережеться дощова і прохолодна погода 11:40 На півтори тисячі оштрафовано чоловіка, який спалював деревину в районі Соколовського кар’єру 11:20 Арештований товар на майже 800 тис. грн передано ЗСУ 11:00 У Житомирській області чотири заклади охорони здоров’я надають медичну допомогу при гострому інфаркті міокарда 10:39 Гуманітарний Хаб "Житомир" відправляє медичну допомогу на Сумщину
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up