Отримані від ЄБРР кошти дозволили Одесі оновити міський тролейбуйсний парк. Проте залучити європейські кошти це лише частина передумов. Якісні зміни в містах неможливі без сучасних технологій та європейських методик в управлінні
На підїзді до комунального депо в Одесі спочатку не очікуєш нічого особливо. Все як в більшості міст – бокси, в оточенні тролейбусних ліній трамвайних колій. Перед будівлею декілька трамваїв радянського зразка, очікуючих на капітельних ремонт. Учасників прес-туру з усієї України зустрічає керівник підприємства.
Упродовж останніх декілька років власними силами підпримство стало відновлювати рухомий склад. На переконання керівника КП «Одесміськелектротранс» відсутні додаткові переваги з’явилися з започаткуванням тісної співпраці з доступом до європейського фінансування.
«Отримання кредиту на вигідних умовах дало підприємству можливість направити власні кошти та кошти міського бюджету на модернізацію рухомого складу. За останні три роки ми змогли зібрати силами працівників наших вагоноремонтних майстерень 17 вагонів. Створили на базі тролейбусу Skoda перший одеський електробус і значно покращити інфраструктуру вагоноремонтних майстерень. Тобто це комплексний підхід, який дозволяє проводити системні покращення тут і зараз», - зауважив він.
На сьогоднішній день можна вважати місто Одесу одним з лідерів по реалізації проектів Європейського союзу з підтримки розвитку електричного транспорту. Коли на міському рівні було прийнято рішення щодо участі у цьому проекті, дехто не вірив в перспективність цього співробітнитства.
З отриманням коштів від Європейського банку реконструкції та розвитку на вулиці міста щоденно стали виходити закуплені 47 сучасних білоруських тролейбусів «БКМ-321».
Реалізувавши кредитну угоду на придбання тролейбусів, Одеса наразі бере участь у черговому проекті Європейського інвестиційного банку та Європейського банку реконструкції та розвитку. За кошти, які місто запозичує на вкрай вигідних умовах, на першому етапі будуть придбані 37 сучасних трамваїв, в тому числі, 16 багатосекційних; наступні етапи запозичення дозволять оновити рейкове господарство та тягові підстанції.
- Все це дозволить нам реалізувати проект, про який говорять 25-30 років і який за часи свого існування мав дуже різні назви, навіть такі фантастичні, як «одеське метро». Ми маємо на увазі трамвайну трасу «Північ-Південь», зєднуючи густонаселені мікрорайони міста. Саме допомога Євросоюзу допомагає нам здійснювати подібні глобальні проекти, про які п=раніше можгна було илеш мріяти - заявив Сергій Тетюхін.
№ 11 від 20 березня 2024
Читати номер