Як захистити здоров’я та свої права

Як захистити здоров’я та свої права

Щороку з настанням довгоочікуваних спекотних літніх днів, по країні прокочується хвиля харчових отруєнь.

І не останню роль в цьому відіграють роздрібні продавці продуктів харчування, які інколи грішать на продаж простроченої продукції, продаж продукції неналежної якості, порушення умов зберігання, реалізації товару без належної інформації та ін.

Щоб уникнути неприємних наслідків, ЦГЗ підготував для вас кілька рекомендацій, що допоможуть зберегти здоров’я та відстояти  свої права, коли мова йде про відносини з продавцями харчових продуктів. Також ми попросили відповісти на самі розповсюджені запитання виконавчого директора Спілки споживачів України Максима Несміянова.

Звертайте увагу на умови зберігання товару

Харчові продукти, особливо ті, що не призначені для довготривалого зберігання, швидко псуються. Наприклад, пастеризоване і кип'ячене молоко, вершки при температурі +4 +8 С можна зберігати до трьох діб, і трохи довше при температурі від 0 до +6 С. Термін зберігання свіжого м'яса в холодильнику, при температурі + 5 ° + 7 ° - максимум 10 годин, а при 0 ° + 5 ° - не більше доби. Для фаршу та рубленого м'яса цей термін ще коротший. Отже, ви впевнені, що продукт зберігався в умовах та в термін, що вимагається? Перевірте!

Відео дня

Дата закінчення терміну реалізації товару

Уважно дивіться на дату закінчення терміну реалізації товару. Якщо він закінчився, критично підвищується ризик харчового отруєння з причини зростання в продукті популяції бактерій, в тому числі хвороботворних.

Відповідно до Закону України "Про захист прав споживачів", продаж товарів, у яких закінчився термін придатності, заборонено. Якщо такий товар було продано попри вимоги закону, продавець зобов'язаний повернути вам гроші за прострочений товар.

Експерт з захисту прав споживачів Максим Несміянов додав, що відмовити в поверненні або обміні простроченого товару вам не мають права. «А якщо все ж спробують, завжди можна звернутися зі скаргою в Держспоживслужбу, надавши як доказ чек і фото товару,» - додав експерт.

Товар неналежної якості

Згідно зі статтею 9 Закону України "Про захист прав споживачів" покупець може обміняти тільки непродовольчий товар належної якості на аналогічний у відповідного продавця.

Однак споживач на підставі неналежної якості придбаних продуктів має на вибір 2 варіанти дій: повернення товару та його заміна на якісний товар або отримання сплачених за товар грошей. Зазначені права на повернення товару передбачені ч. 8 ст. 8 Закону про захист прав споживачів.

Максим Несміянов звернув увагу на те, що повернути неякісний товар можна навіть якщо ви розкрили упаковку. «Якщо ви виявили прострочення по маркуванню або цвіль на товарі, або неприємний запах - просто приходьте з чеком в супермаркет і вам повернуть гроші. На це спокійно повинні реагувати. Навіть якщо ви відкрили банку і відчули неприємний запах або половину продукту вже з'їли, а потім помітили, що з ним щось не так - ви також можете повернути товар. Рибу зварили, а риба смердюча. Береш пакет з рибою і приносиш їм! » - розповів виконавчий директор  Спілки споживачів України.

Обов'язково перевіряйте та зберігайте чеки

Повернути товар можна за наявності чека протягом 14 днів з дня покупки. Щоправда, деякі продавці можуть самостійно встановлювати більш тривалі терміни.

Керівник Спілки споживачів України також звертає увагу, що покупцеві не завжди зобов'язані видати фіскальний чек. «Це також може бути товарний чек, накладна, квитанція тощо», - розповів Максим Несміянов. «Але будьте уважні - іноді продавці видають не справжні чеки, так би мовити «навчальні», - додав експерт.

Якщо відмовляються повертати гроші

Також фахівець з питань захисту прав споживачів рекомендує не зволікати та викликати поліцію у разі, якщо продавець відмовляє вам у поверненні грошей або обміні товару.

«Якщо вони відмовляються повертати гроші - викликаєте поліцію, щоб відбулась фіксація цього моменту, згідно ст 227 КК " Випуск або реалізація недоброякісної продукції ", де вказано про штрафи. Але простіше зробити дзвінок на гарячу лінію мережі, викликати адміністратора і розповісти про проблему» - додав він.

Якщо питання не вирішилося, то звертайтеся до контролюючого органу. «Пишіть скаргу, паралельно просіть перевірити весь магазин на порушення санітарних норм. Ці контролюючі органи все одно зроблять припис на повернення грошей вам »- рекомендує Максим.

Чи можна брати товар в руки

Брати товар в руки в магазинах покупці можуть безперешкодно, тому що, згідно зі статтею 700 ЦК України, до укладення договору купівлі-продажу покупець може оглянути товар, настояти на перевірці властивостей товару або презентації використання товару в його присутності. Але тільки в тому випадку, якщо сам товар не виключає таку можливість і це не суперечить правилам роздрібної торгівлі.

Як правило, в супермаркетах товари знаходяться в межах доступності для покупця і ви можете вивчити його склад і всю інформацію, представлену на упаковці. Але в деяких невеликих магазинах товари розташовані на вітрині або полицях, і продавці іноді обмежують доступ покупця до продуктів заявляючи, що «товар в руки не дають». Це є порушенням ваших прав і ви маєте право наполягати на поданні вам товару.

Отже, що варто робити, щоб не нашкодити здоров'ю, гаманцю та відстояти свої права?

По-перше, варто бути уважним та досконало вивчити товар та всю інформацію на етикетці ще перед придбанням. Якщо ж прикрість все ж сталась і ви придбали товар прострочений або неякісний, пам’ятайте, що це не ваша вина, а порушення ваших прав з боку продавця продукції. Тому відстоюйте свої права!

ЦГЗ МОЗ України

Хочете отримувати новини першими – приєднуйтеся до нас у соцмережах

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
14:00 Віталій Бунечко - про результати засідання Штабу з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації в селі Березина 13:50 Акріс Агро (група AST) організувала безкоштовні медичні огляди для пайовиків у с. Кочерів на Житомирщині (Новини компаній) 12:40 Рух ЧЕСНО запрошує ветеранів Житомирщини реєструватися на безкоштовне навчання з лідерства 12:20 Ліси на Житомирщині й Київщині потрапили в зону ураження під час великої нічної атаки 728 ворожих дронів по Україні Від читача 09:17 Які пільги мають військові та учасники бойових дій з Житомирщини: повний гайд від юристів 12:08 Для жителів Озерного, чиї домівки постраждали внаслідок ворожого удару, працюватиме комісія по обстеженню майна 12:00 Сприяла незаконному в’їзду 10 громадян Ірану до України – справу стосовно екстрадованої житомирянки з Німеччини передано до суду 11:40 Лише за добу вогнеборці ліквідували 8 пожеж сухої трави photo_camera 11:20 Тривожна кнопка, що рятує: вже понад 19 397 закладів освіти в Україні — під захистом 11:00 Добірка можливостей для ветеранів, ветеранок і їхніх родин 10:40 У Коростені пенсіонерка втратила 165 тисяч гривень через шахрайську схему «донька в біді» 10:20 Ув’язнений колонії виманив у довірливих громадян понад 90 000 гривень, обіцяючи вирішити неіснуючі проблеми родичів photo_camera 10:00 Оперативна інформація станом на 08:00 09.06.2025 щодо російського вторгнення 09:40 Росія завдала масованого ракетно-дронового удару по Україні: Житомир теж був під атакою 09:20 У Житомирському районі під час ворожої атаки виникли пожежі, в будинках пошкоджені вікна photo_camera 09:00 9 липня: все про цей день, яке свято, прикмети, традиції і погода у Житомирі 17:55 Надзвичайники закликають дотримуватись правил безпеки поблизу водойм 17:33 80-річний звягелянин загинув на залізничних коліях біля Бердичева 17:05 Екоінспектори обстежили пошкоджені дерева біля «Прозорого офісу» у Житомирі 16:41 Рятувальники ДСНС відновлюють село Березина Житомирського району після вибуху photo_camera
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up