«Тепла політична ванна» – початок парламентської кампанії в житомирських онлайн-ЗМІ

«Тепла політична ванна» – початок парламентської кампанії в житомирських онлайн-ЗМІ

Місцевий політикум до кінця не зміг оговтатись від необхідності включитися у виборчий процес влітку. Невизначеність серед кандидатів передалася й ЗМІ, які досі знаходяться в очікуванні жаркої боротьби.

Такі висновки можна зробити за результатами моніторингу ІМІ, яким досліджувалися політичні новини найбільш рейтингових інтернет-видання  Житомирщини: «Журнал Житомира», «Житомир.Інфо», «Житомир.Онлайн», «Фреш ньюз» та «20хвилин.Житомир». Моніторинг проводився з 9.00 3 червня 2019 року. Моніторилися перші 50 новин  кожного сайту. З відібраних таким чином 250 публікацій ми відокремили матеріали про політичні партії та політиків, проаналізувавши джерела інформації та тематику і героїв статей.

 

Політична активність медіа

Допоки досить невелику частку в новинних стрічках житомирських онлайн-ЗМІ займає саме політика. З 250 публікацій лише в 22 або 8,8 %  були наявні згадки про політичні партії та політиків. При цьому були активність інтернет-виданнями була практично однаковою. Найбільше, 6 новин опублікував сайт «Житомир.Інфо». В інтернет-сайтах «Журнал Житомира», «Житомир.Онлайн» та «Фреш ньюз» було розміщено по 5 політичних новин. Лиш один матеріал вийшов у виданні «20хвилин.Житомир».

 

Фігуранти статей

Беззаперечними героями більшості політичних матеріалів були місцеві політики. Про них йшлося в 13 новинах або 59 % від загальної їх кількості. Решту уваги розділили між собою політики всеукраїнського рівня - 6 матеріалів (або 27 %) та політичні партії - 3 матеріали (14 %).

Розірвала новинну стрічку усіх, без виключення, житомирських медіа повідомлення про призначення депутатки обласної ради Олени Галагузи координаторкою партії «Голос». Хто з посиланням на сайт партії, хто з соціальних мереж, але про це написали всі сайти.

Ньоюзмейкером №2 в онлайн-ЗМІ регіону став народний депутат Борислав Розенблат.

Фірма, яка належить його дружині та сестрі, стала переможцем аукціону з продажу комунального готелю і готова його приватизувати за 60 млн грн. Матеріал про Борислава Соломоновича вийшов на 5 сайтах. Додатково рекламний матеріал з відповідною позначкою про організоване Фондом родини Розенблат свято дитинства вийшов на сайті «Житомир.Інфо».


(фото публікації на сайті «Житомир.Інфо»).
На цьому ж сайті вийшов належно промаркований матеріал про організоване святкування для дітей родиною депутатів Кропивницьких – «Свято дитинства від родини Кропивницьких у Житомирі: атракціони, солодощі та безкоштовні розваги». Про арешт відомого на Житомирщині екс-регіонала написала «Житомир.Онлайн» - «В Італії арештували екс-регіонала Володимира Пехова».

З політиків всеукраїнського рівня в онлайн-ЗМІ йшлося головним чином про Президента Володимира Зеленського. Не обійшли увагою і призначення Юлії Мендель на посаду прес-секретарем Президента – «Юлия Мендель — новый пресс-секретарь Зеленского: что о ней известно? (ВИДЕО)». В матеріалі «Презентація проекту «Кадровий резерв України» у Житомирі: для чого він потрібен та хто може долучитися» згадується про політичний проект чинного заступника Міністра економіки Максима Нефьодова.

Соціологічне дослідження з оцінкою симпатій виборці наводить «Журнал Житомира» - «Українці готові провести у Верховну Раду п’ять партій — результати опитування». Події довкола фракції партії Батьківщина стали медіаприводом для публікації «Журнал Житомира» матеріалу «У Житомирській міській раді офіційно розпустили фракцію ВО «Батьківщина». Інтернет-видання «Фреш ньюз» навіть знайшло місце для презентації партії скандально відомого блогера Шарія – «Шарий зарегистрировал новую политсилу — зачем и как туда попасть? (ВИДЕО)».


(фото публікації на сайті «Фреш ньюз»).

 

Достовірність джерел

Позитивним фактом є переважне використання проаналізованими онлайн-ЗМІ офіційних джерел інформації та власної роботи. Так, із 24 проаналізованих джерел в  публікаціях 14 (по сім) припадало саме на них.
Найбільше, 3 та 2 власні новини підготовлено відповідно сайтами "Фреш ньюз" та «Житомир.Інфо». По одній авторській роботі вийшло в «Журнал Житомира», «Житомир.Інфо», «Житомир.Онлайн». З посиланням на офіційні сайти більш всього, по 2 новини, розмістили знову ж таки "Фреш ньюз" та «Житомир.Інфо». Решта сайтів - по одній.

Найменше, по одній публікації, інтернет-ЗМІ підготували на основі інформації з соціальних мереж - "Фреш ньюз" та з посиланням на прес-службу органу влади - «Журнал Житомира». Без зазначення джерел, тобто з сумнівним походженням, вийшло три матеріали: 2 - в «Житомир.Онлайн» та 1 - «Житомир.Інфо».

Детальніше торкаючись замовних, тобто «джинсових», матеріалів слід відзначити, що з 22 публікацій 3 містили ознаки замовності. Зокрема включений в моніторинг матеріал фонду Родини Розенблат «Борислав Розенблат: «Підтримка талановитих дітей та спорту – це важливий внесок у наше майбутнє» на інтернет-порталі «Журнал Житомира»спочатку не містив належного маркування. Коли дослідження провели рекламнна позначка все ж таки з’явилася.
Ще дві новини з ознаками «джинси» опублікував сайт "Фреш ньюз". Матеріал «Шарий зарегистрировал новую политсилу — зачем и как туда попасть? (ВИДЕО)» фактично є прямою рекламою партії блогера, не наводячи інформацію про історію створення та не надаючи читачу необхідних фактів. Публікація «Слуга народа» — как прошёл первый съезд партии и кто идёт в Раду от Зеленского? (ФОТО / ВИДЕО)» містив багато оціночних суджень, з дуже загальною інформацією про висунутих кандидатів і чисельними фото та партійне промо-відео.

З переходом парламентських перегонів в активну фазу з більшою ймовірністю в онлайн-ЗМІ чисельність подібних замовних політичних новин чи новин без зазначення джерел походження зросте. І щоб не попасти на крючок маніпулятивні гачки політтехнологів в найближчі тижні до новинної стрічки сайтів читачу слід буде приглядатися ретельніше.

Тарас Боросовський,
регіональний представник Інституту масової інформації в Житомирській області

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

Новини за темою Новини за темою
Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Житомира за сьогодні

keyboard_arrow_up