У семи няньок дитя без ока, або Як бардак в обласній раді допомагає робити політику перед виборами

У семи няньок дитя без ока, або Як бардак в обласній раді допомагає робити політику перед виборами
Раїса Гула

Історія про те, як на одній посаді дві жіночки влаштувалися та про те, як центр крові в оренду здавали.

Тільки зовсім ледачий не говорить про косяки виборчої гілки влади, адже восени – чергові вибори, тому перед виборцями, або електоратом, треба мати гарний вигляд. Не всі кандидати в депутати місцевих рад розуміють, як саме, але якомога найгарніше. І тут вже, як кажуть, всі засоби доречні.

Роздутий апарат облради – черговий приклад нахабства та марнотратства

Наше видання останнім часом ретельно досліджує штатні розклади всіх гілок влади, тому неабияке здивування викликало дослідження штатного розкладу Житомирської обласної ради.

Так, у січні 2020 року була призначена на посаду керуючого справами виконавчого апарату обласної ради Раїса Миколаївна Гула. Саме вона з 1997 по 2014 роки працювала начальником головного управління у справах сім’ї, молоді та спорту Житомирської облдержадміністрації, директором департаменту сім’ї, молоді та спорту Житомирської облдержадміністрації. Пішла «добровільно-примусово» з даної посади тільки після Майдану. Найцікавіше, що Раїса Миколаївна народилася 7 жовтня 1955 року. Тобто у жовтні цього року, після досягнення граничного для держслужбовця віку в 65 років, їй доведеться піти з посади. Навіщо було призначати людину, завідомо знаючи, що вона пропрацює дев’ять місяців і піде – невідомо.

Але ще цікавіше стало, коли з’ясувалося, що за чотири роки після чергової реорганізації зі скороченням штатів штати роздувалися знову і знову. З’явилися посади без обов’язків – так звані консультанти. Навіщо такій штат консультантів, коли в кожного депутата є свої помічники, а в кого по декілька – також питання риторичне. Неважлива назва посади – важливий статус посади. А консультант Житомирської обласної ради – це нібито звучить гордо!

Так, у колишній бухгалтерії, а по-новому – в управлінні фінансового забезпечення, бухгалтерського обліку та аудиту, працюють власне бухгалтерами дві особи. Всі інші – консультанти. Що вони роблять – таємниця. Але зарплата неабияка. І замість двох бухгалтерів працює вже вісім осіб.   

Такі ж справи в управлінні юридичної та кадрової роботи. Замість одного юриста та одного кадровика працевлаштовано шість осіб. Але тут ще цікавіше! Справа в тому, що офіційно назва посади очільника даного управління – заступник керуючого справами, начальник управління. Її займає Ірина Савенко. Тобто дві людини одночасно керують справами в обласній раді. Нібито нонсенс! Але якщо подивитися на кількість консультантів та об’єми роботи, яку вони виконують, то розумієш, що плювати хотіли народні обранці на кошти громади. У той час, коли пересічні громадяни області ледь зводять кінці з кінцями, в обласній раді просто захмарні заробітні плати. Тож посади, можна сказати, висмоктуються з пальця.   

При загальній кількості посад згідно зі штатним розкладом виконавчого апарату облради в 63 одиниці розмір заробітної плати значно вищий навіть за відповідні посади в обласній державній адміністрації.

Так, згідно з поданою декларацією, заступник керуючого справами, начальник управління Житомирської облради Ірина Савенко за минулий рік заробила 618402 гривні. Тобто по 51533 гривні заробітної плати щомісяця. Це більше навіть, ніж у деяких заступників голови ради.

Ірина Савенко

При наявності заступника у керуючого справами посада починає дорівнювати посаді заступника голови ради. Також у той самий час в інших областях України апаратом керує керуючий справами, посада якого за статусом нижча від заступника голови, першого заступника голови та голови обласної ради. Таким чином, у Житомирській облраді, на відміну від решти облрад країни, керівник апарату став фактично ще одним заступником голови обласної ради. І це тільки заради роботи протягом дев’яти місяців. А потім на пенсію без альтернативи. Чи можливо взагалі увійти в курс справ за короткий проміжок часу та яка результативність цієї роботи – знову питання риторичне і без відповіді.

З’являються нові управління, приходять чергові консультанти, починають функціонувати відділи, які дублюють роботу державної адміністрації. Тобто виконують функції, які не можуть виконувати за законом. Тож це стовідсоткове дублювання функцій ОДА, що є нелогічним і фінансово необґрунтованим, адже розширення штату виконавчого апарату передбачає збільшення фонду оплати праці, а це – кошти обласного бюджету.

Аналогічний скандал саме з посадою «заступник керуючого справами» вже був у Полтавської облраді у 2012 році, коли також незаконно було прийнято рішення про введення цієї посади до структури виконавчого апарату, через що бюджет зазнав шкоди на 400 тисяч гривень. Про це свого часу повідомлялося у звіті Державної фінансової інспекції. Як зазначено у звіті ДФІ, посада заступника керуючого справами виконавчого апарату була введена відповідно до рішення обласної ради, однак всупереч ст. 14 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування». Тобто ця посада прямо порушує норми діючого законодавства. І це при тому, що її зараз займає нібито юрист за фахом. Можна тільки дивуватися або взагалі вже нічому не дивуватися, спостерігаючи за тим, які рішення приймаються нашими депутатами.

Але зарплати стрімко зростаючого штату апарату облради – не єдина нічим не виправдана «годівниця» з бюджету. Чиновники з сьогоднішньої каденції винаходять й інші можливості «підгодуватися» з бюджетного «корита» області.

Купа незрозумілих агенцій з будь-чого також значно спустошують кишені обласного бюджету. Різного роду дуальні освіти та інші забаганки депутатів за наш рахунок взагалі змушують мати сумніви в адекватності депутатського корпусу.

Основні витрати цих кишенькових агенцій спрямовані на поліпшення власного добробуту чиновників.

Стосовно чергового скандалу з нібито приватизацією обласного центру крові, то не все так однозначно, як має вигляд на перший погляд та представлено певними депутатами. Зараз керівництво Житомирської обласної ради намагається вийти сухим з води після провального голосування за списки з переліками типів об’єктів оренди. Це рішення повинно було бути прийнято сесією обласної ради 25 червня 2020 року, адже набув чинності Закон України № 157-IX від 03.10.2019 року «Про оренду державного та комунального майна» та Постанова КМУ від 03.06.2020 року за № 483, де чітко прописані правила надання оренди комунального майна обласної ради.

Саме тому на розгляд сесії був винесений проєкт рішення тридцять першої сесії VII скликання «Про затвердження Переліків першого та другого типу об’єктів оренди комунальної власності», в якому знову акцентувалася увага на відповідності рішень Житомирської обласної ради до статей 43, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про оренду державного та комунального майна».

Але незважаючи на вимоги законодавства, голова облради Володимир Ширма та його профільний заступник з майнових питань Максим Вілівчук, разом з двома «керівницями справами» Раїсою Гулою та  Іриною Савенко, не змогли вчасно підготувати його до сесії.

Ось і виявилося, що у семи няньок дитя без ока. А в обласній раді як був бардак, так і залишився. Адже займатися справами нема коли – вибори йдуть!

P.S. Повертаючись до сесії облради 25 червня 2020 року, хотілось би нагадати про долю автівки, яку керівництво облради «віджало» в медиків під час карантину. Депутати не затвердили рішення голови облради № 204-Г від 20.03.2020 року про передачу авто. Тобто, за логікою, автомобіль треба повернути. Але, як говориться, однією дупою на двох авто не прокотитися. Тому, незважаючи на отриману відповідь, що рішення щодо автомобілю NISSAN, держномер АМ0378СК не прийняте, нам все ж хотилося б дізнатися про подальшу долю цього чудового автомобіля.

Наша редакція продовжує ретельно стежити за тим, що відбувається у всіх гілках влади. Так що далі буде...

Руслан Мороз

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
17:55 Поліцейські вилучили з обійстя жительки Романівщини майже 3 сотні рослин снодійного маку 17:30 У Коростишівському районі під час обшуку виявлено понад 36 м куб. деревини невідомого походження 17:00 На Житомирщині за позовом прокуратури припинено незаконне користування водним об’єктом вартістю 69 млн грн 16:38 Призначення пенсії автоматично. Чи це реально та просто? Від читача 16:08 Батько-депутат заплатив 429 000 грн аліментів!!! Стягнення заборгованості зі сплати аліментів залишається пріоритетним в роботі органів державної виконавчої служби Хмельницької області. 16:20 У Житомирі відбувся тренінг для родин загиблих учасників АТО Житомирської області 16:00 Трохи жорсткої статистики про українців під час пандемії: вимираємо, втрачаємо роботу і гладшаємо 15:40 76-річна житомирянка віддала шахраям 10 тис. грн за нібито виграш в акції 15:20 В Житомирській ОДА нагородили талановиту молодь. Фоторепортаж photo_camera 15:00 17-річний житомирянин, якого розшукували рідні і поліція, повернувся додому 14:39 В ОДА обговорили шляхи співпраці Житомирської області з Бельгією 14:20 У Житомирі проведуть ІІ футбольний турнір пам'яті Дмитра Рудя 14:00 На Житомирщині двох депутатів селищної ради за одержання хабара на суму 80 тис. грн засуджено до позбавлення волі на 7 та 8 років 12:40 За минулу добу на дорогах області загорілися два автомобілі 12:20 Ярмарок меду на Михайлівській у Житомирі - уже завтра 12:01 В Україні замінять паперові паспорти 11:39 Владиславу Кривобочеку  призначено стипендію імені Героїв Небесної Сотні 11:22 Сьогодні регіони України буть розподілені на нові карантинні зони 11:13 У Бердичеві поліція з’ясовує обставини загибелі чоловіка на підприємстві 11:01 Сьогодні 13 серпня – День в історії
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up