Як діяти покупцю, який випадково розбив чи пошкодив товар у магазині?

Як діяти покупцю, який випадково розбив чи пошкодив товар у магазині?

До Пулинського бюро правової допомоги звернулася Ольга Закревська (ім'я та прізвище змінені з етичних міркувань – прим. автора ).

Жінку цікавило, чи несе вона відповідальність за випадково пошкоджений товар у торговельному закладі. Консультацію у межах проєкту «Я маю право» надали фахівці Пулинського бюро правової допомоги.

Ризик випадкового знищення або випадкового пошкодження товару переходить до покупця з моменту передання йому товару. Тобто коли продукція не передана покупцю, ризик пошкодження лежить на власникові/магазинові, а тому покупець не повинен сплачувати кошти за розбитий/зіпсований товар, оскільки він ще не придбав його (ст. 668 Цивільного кодексу України). 

У випадку коли адміністрація/охорона магазину наполягає на сплаті за такий товар, необхідно вимагати скласти акт про нанесення шкоди та надати факти, які, на думку адміністрації магазину, доводять вину покупця.

Слід підкреслити, що вину покупця, а також те, чи повинен він платити за такий товар, може встановити тільки суд. Тобто покупець повинен пам’ятати – нічого на місці не оплачується, на місці тільки фіксується. Якщо адміністрація магазину відмовляється складати будь-які акти і однаково вимагає сплатити кошти, покупець повинен пам’ятати, що відповідно до ч. 2 ст.17 Закону України «Про захист прав споживачів» забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту. Однак споживачу необхідно довести, що він розбив/зіпсував товар випадково. І у цьому може дуже допомогти як варіант запис із камери відеоспостереження. 

У випадку, коли адміністрація/охорона магазину переходить до більш рішучих дій і взагалі не випускає покупця з приміщення, слід згадати ще й про пункти 1, 4 і 5 статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів», в яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики та агресивної діяльності. 

У випадку, коли після всіх аргументів покупця однаково продовжують примушувати платити за розбитий/пошкоджений товар і відмовляються складати акт та фіксувати ситуацію на місці, він повинен викликати поліцію.

Більше інформації про проєкт « Я МАЮ ПРАВО!» – на сайті pravo.minjust.gov.ua та за номером 0 800 213103 (єдиний контакт-центр надання безоплатної правової допомоги)

 

Новини за темою Читайте також
Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Житомира за сьогодні

17:53 МБФ "Місія в Україну" влаштує благодійний концерт за участю "Ореї" 17:30 В Україні можуть дозволити знімати готівку з карток у касах магазинів та кафе 17:30 У Житомирі розпочався Міжнародний фестиваль «Сонячні кларнети» 17:00 На Житомирщині зібрали рекордний урожай пшениці й ріпаку Від читача 19:01 Як захистити права орендаря? 16:57 Дзвінки на гарячу лінію «15-80» для житомирян – абонентів «Київстар» та «Vodafone» відтепер безкоштовні 16:40 Спливає термін дії посвідчень водія на 2 роки. Що робити? 16:20 З початку року на пожежах в області загинуло 52 людини 16:00 Житель Овруччини знайшов свій мопед у… поліцейському відділку 15:42 Творча зустріч з Ольгою Герасим’юк та Мар’яною Савкою відбудеться у Житомирі 15:21 Експозиції в житомирському проваллі – бути! 15:00 Уряд до кінця 2019 року спрямує понад 150 млн грн на житло для 350 дітей-сиріт та родин учасників бойових дій на Сході 14:55 Свято-Михайлівський кафедральний собор м. Житомира святкуватиме 163 роки від дня заснування 14:41 У Житомирі пройде мітинг до Дня Гідності та Свободи. ПРОГРАМА 14:20 Житомирянка Софія Гаврилюк отримала титул "Міні Топ-Модель 2019 Всесвіт" 14:01 Житомирян запрошують на зустріч із журналісткою та телеведучою Яніною Соколовою 12:40 Влада планує скасувати обов’язковий призов чоловіків до армії 12:18 Готуйте тепле вбрання: синоптики попереджають про похолодання 12:18 На Олевщині перекинувся мікроавтобус: 21-річний житель району загинув 12:15 Увечері в суботу в Житомирі побили і обікрали киянина: чоловіка госпіталізовано
Дивитись ще keyboard_arrow_right
keyboard_arrow_up