Досвід роботи шкільного самоврядування у школах Житомира, сьогодні переймали старшокласники шести шкіл Семенівської ОТГ.
В рамках семінару «Шкільне самоврядування: теорія та практика», який ініціював Житомирський Центр розвитку місцевого самоврядування, створений Програмою «U-IEAD з Європою» та Мінрегіоном України, 30 учнів познайомились із учнівським самоврядуванням Житомирського міського колегіуму, роботою «Виконкому майбутнього» міста Житомира та поспілкувались із командою студентського братства ЖДУ імені Івана Франка.
«Шкільне самоврядування активізовує дітей та дозволяє здобути необхідний для громадської та політичної діяльності досвід. Крім того, підготовка та реалізація проектів, ідей та заходів в рамках учнівської самоорганізації створює базу умінь та навичок дітей, які дозволять стати конкурентними студентами та молодими фахівцями», - наголошує Дмитро Клименко, радник з питань комунікації Житомирського Центру.
Євроклуб, наукове товариство «Краяни», розгалужена система комітетів учнівського самоврядування, батьківські здори у форматі стенд-ап шоу та багато інших цікавих та креативних акцій та заходів проводять колегіанти Житомирського міського колегіуму. Вчителі та учні закладу налагодили системну роботу, яка дозволяє учням бути ініціативними та створює можливості для реалізації ідей.
«Нам ніхто не каже, що робити, ми вільні самі обирати ідеї та форми їх реалізації. І це наша ключова перевага, тому що самоврядування ґрунтується на ініціативності. У науковому клубі ми проводимо велику кількість заходів, але у форматі досліджень. Наприклад вплив медикаментів на природу. Мало провести акцію, що ліки не можна викидати у сміття, ми дослідили цю проблему, і на акції розповіли чому цього робити не можна», - переконував Роман, віце-президент наукового клубу «Краяни», Житомирського міського колегіуму.
Також учні відвідали департамент освіти Житомирської міської ради, де поспілкувались із учасниками проекту «Виконком майбутнього», дорадчого органу при Житомирському міському голові. Проект спрямований на підтримку ініціативних учнів та налагодження співпраці між керівниками громади та дітьми.
«Це дуже цікава форма співпраці між школярами і владою. Ми напряму зможемо говорити із головою ОТГ та іншими фахівцями про ті проблеми, які нас турбують. Я дуже сподіваюсь, що згодом і у нас такий виконком з’явиться», - вважає Максим Ваколюк, учень Іванковецької школи Семенівської ОТГ.
Фахівці департаменту освіти та учасники «Виконкому майбутнього» також детально розповіли про діяльність учнівської молоді міста та провели із школярами заняття для виявлення лідерських якостей та напрацювання алгоритму проведення заходів.
Також у рамках семінару школярам презентували методику роботи Пласту. Захар Маковський та Олександр Шевчук представники Житомирської обласної організації Пласту розповіли дітям про українців, які досягли успіху у кар’єрі будучи активними пластунами та детально роз’яснили методику роботи пластових організацій.
«Неформальна освіта та змістовне дозвілля – це ті переваги, які надає Пласт молоді. Крім того, самоорганізація та ініціативність дозволяє здобувати такий необхідний досвід. Але паралельно – це і велика праця, адже потрібно вийти із зони комфорту», - підсумував Захар Маковський, пластун.
Цей семінар став продовженням системної роботи Житомирського Центру у сфері активізації молоді громад та інституалізації молодіжного руху. Нагадаємо, що у червні у Городницькій ОТГ відбувся молодіжний форум «Можливості молоді у рамках децентралізації».
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 15 від 17 квітня 2024
Читати номер