Проблеми теплопостачання, або Чому так буває: до стіни – тепло, а всередині – холод?

Проблеми теплопостачання, або Чому так буває: до стіни – тепло, а всередині – холод?

Майже місяць минув з тих пір, як у Житомирі стартував черговий опалювальний сезон. Нинішня осінь виявилася досить теплою, і комунальникам, так само, як і мешканцям багатоквартирних будинків, однозначно пощастило: про опалення у квартирах житомирян почали говорити аж 28 жовтня 2019-го року.

Здавалося б, за цей час і комунальники, і балансоутримувачі будинків змогли підготуватися до старту опалювального сезону якнайкращим чином. Одразу скажемо: якнайкраще – не вийшло. Дивно, але вже другий рік поспіль прогалини і прорахунки на старті опалювального сезону фіксуються у мікрорайоні, куди вкладені фантастично великі кошти, призначені для модернізації і теплопостачання і, звісно ж, умов життя мешканців будинків. Йдеться про низку будинків у мікрорайоні «Хмільники», або, зрозумілою для житомирян мовою – у мікрорайоні Маликова. Якщо минулого року мешканці цього мікрорайону дочекалися тепла після завершення ремонтних робіт аж у листопаді 2018-го, коли на вулиці вирував холод, то нинішнього року черговий етап ремонтів та оновлень тепломережі було завершено задовго до настання морозів. Здавалося б, сумні минулорічні уроки було враховано.

Відсутність тепла у квартирах – не брехня, а прикра реальність

Але насправді виявилося, що це не так. Опалювальний сезон у мікрорайоні Маликова розпочався синхронно із початком опалення у всьому Житомирі. Однак саме звідси, від мешканців будинків, оснащених індивідуальними тепловими пунктами та новими лініями теплотраси, нарікань було найбільше. По суті тривожні сигнали, дзвінки, заяви та звернення на адресу комунальників від мешканців мікрорайону Маликова надходять безперервним потоком вже три тижні. Майже щодня у мережі Фейсбук, де мешканці мікрорайону створили для спілкування між собою окрему сторінку, можна побачити, прочитати і навіть відчути, як і де, за якими конкретними адресами, люди страждають від холоду в оселях. Варто відзначити активну роботу депутатів Житомирської міської ради, які уважно і достатньо оперативно реагують на звернення своїх виборців щодо відсутності тепла у домівках. Тетяна Онопрієнко та Ігор Скоропад ледь не щодня зустрічаються зі своїми виборцями і переадресовують їх нарікання та скарги до керівників КП «Житомиртеплокомуненерго». Зауважимо, що персонал комунальних служб справді намагається налагодити та відрегулювати процес надходження тепла до будинків вищезгаданого мікрорайону. І, тим не менше, сигнали про холод у батареях, про те, що навіть у кімнати однієї квартири тепло надходить із дивними перепадами і перервами, продовжують надходити  до диспетчерів котельні, на адресу «гарячої лінії» і, звісно ж, до депутатів Житомирської міської ради. Особливо рясніє зверненнями від сусідів-виборців телефон Тетяни Онопрієнко, яка змушена ледь не щодня стукати у двері чиновників, керівників міста, але найпершим чином – звертатись до виконавця послуги із теплопостачання. Так, керівникам КП «Житомиртеплокомуненерго» особливо дістається за прогалини у теплопостачанні будинків саме від депутата з мікрорайону Маликова. Дійшло до того, що директор КП «Житомиртеплокомуненерго» Дмитро Рогожин назвав інформацію про відсутність тепла у будинках мікрорайону Маликова… брехнею. За його словами, лише у двох будинках мікрорайону мешканці мали проблеми із теплопостачанням. Ну а решта мешканців мікрорайону Маликова проблем із обігріву своїх квартир начебто й не мають. І якраз із таким твердженням про «окремі недоліки» у процесі теплопостачання мешканці будинків мікрорайону Маликова категорично не згодні. 25-го листопада 2019-го року ціла представницька делегація від жителів найбільш постраждалого мікрорайону Житомира прийшла до кабінету заступника житомирського міського голови Сергія Кондратюка. Учасниками зібрання, яке тривало майже півтори години, були і теплопостачальники, і балансоутримувачі житлового фонду – керівники «Домкому» та ЖБК-2. Звісно ж, на зібранні були присутніми депутати міськради Тетяна Онопрієнко та Ігор Скоропад. Наголосимо і уточнимо: у кабінеті заступника мера зібралися мешканці 11-ти будинків бульвару Польського та вулиць Маликова і Клосовського.

На що скаржаться люди? Або хто винуватий і що робити?

Якщо коротко і лаконічно – на відсутність тепла у помешканнях. Якщо детальніше, то якраз у ході зустрічі у кабінеті С. Кондратюка 25 листопада 2019-го року пролунало калейдоскопічно багато скарг і нарікань щодо перебоїв із надходженням тепла до помешкань будинків мікрорайону. На нараді їх було більше десяти, але насправді тривожні сигнали про перебої із теплопостачанням надходять від більшої кількості помешкань. Чому так сталося, що оновлені тепломагістралі, а також встановлені у майже півсотні будинків індивідуальні теплові пункти (ІТП) не можуть забезпечити нормального теплозабезпечення у квартирах і навпаки – приносять страждання і призводять до зливи нарікань з боку людей? Мешканці мікрорайону Маликова вже майже два роки не лише чують розмови про модернізацію тепломагістралей та встановлення сучасного обладнання для покращення теплозабезпечення їх будинків, але й реально бачать, як влітку й восени ці ремонти та оснащення проходять, як-то кажуть, у реальному житті. Але приходить пора початку опалювального сезону, і вже другий рік поспіль люди мають купу клопотів та проблем. По-перше, мешканці проблемних будинків із мікрорайону Маликова ледь не в один голос кажуть про те, що персонал житлово-експлуатаційних організацій працює по-своєму і за своїми правилами, а представники «Житомиртеплокомуненерго» – за своїми. Хтозна, чиї правила чи норми кращі та досконаліші, однак від такої неузгодженості страждають мешканці «холодних» осель. Те, що упродовж трьох тижнів від старту опалювального сезону тепло в домівках жителів мікрорайону Маликова карколомно швидко з’являлось, а потім зникало до чергового «спалаху», пояснити зрозумілими аргументами під час наради у мерії 25 листопада 2019-го року так ніхто і не зміг. Представники «Житомиртеплокомуненерго» кажуть, що теплоносій від котельні до стіни житлового будинку справно надходить, а вже там, всередині, відбуваються дивні, а насправді – ганебні речі. Тепло кудись зникає, дівається, а якщо з’являється, то несподівано і епізодично. Представники «Домкому» та ЖБК-2, які опікуються мережами всередині житлових будинків, також розводять руками: мовляв, робимо, що можемо і що у наших силах. Про індивідуальні теплові пункти (ІТП), які мали відігравати у процесі тепломодернізації будинків мікрорайону Маликова ледь не ключову роль, говорять мало і неохоче. Відчувається, що процес встановлення і особливо – налаштування роботи ІТП потребує особливої уваги. Вже сьогодні очевидно, що повноцінна робота ІТП, які мають забезпечити гарантоване і якісне теплопостачання будинків мікрорайону Маликова, – це поки що слова і гарні запевнення. За всіма характеристиками ІТП справді мають покращити ситуацію із теплопостачанням, але у нас поки що з цим не виходить. Причому виявляється це тоді, коли приходить зима і житло людей залишається без тепла. Очевидно, що у подібній ситуації своє вагоме слово має сказати міська влада. Адже усім відомо, що бюджет міста Житомира  практично завжди і, як правило – за першої нагоди, задовольняє прохання та звернення керівництва КП «Житомиртеплокомуненерго» щодо надходження коштів, допомоги, дотації і т.п. Тому й реакція комунальників має бути адекватною.

Зрештою, підсумки наради від 25 листопада 2019-го року у кабінеті заступника мера Житомира поки що видаються половинчастими. Але вже 28 листопада (за три дні від часу наради) комунальники мають вирішити усі складнощі із теплопостачанням  проблемних будинків на бульварі Польському і на вулицях Маликова та Клосовського. До того ж заступник міського голови Cергій Кондратюк зобов’язав керівників КП «Житомиртеплокомуненерго» з’ясувати усі деталі обліку реального теплопостачання, за яке мешканцям будинків прийдуть відповідні квитанції. Проте вже за кілька днів, якраз тоді, коли читач прочитає ці рядки, стане остаточно зрозуміло, чи ситуація із теплопостачанням будинків у мікрорайоні Маликова  нарешті нормалізувалась, чи й надалі комунальники з’ясовуватимуть межі своєї відповідальності від котельні до стіни.

Микола Корзун

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
14:18 В Україні зростає кількість безробітних 14:00 На Віри, Надії, Любові й Софії в Україні буде багато дощів - синоптик 13:12 Як обрати чоловічу зачіску: актуальні стрижки 2020 року (Новини компаній) 12:38 Перевищення в 10 разів - і знову скиди водоканалу забруднюють річку Тетерів. ВІДЕО play_circle_filled photo_camera Від читача 16:12 Росіяни продовжують блокувати український радіосигнал на окупованому півострові 12:20 Поліція розшукує 31-річного житомирянина Андрія Башинського 12:00 На Житомирщині за згвалтування 10-річної дівчинки судитимуть 23-річного хлопця 11:37 На Житомирщині - вже 108 жертв коронавірусу 11:34 У ранковому ДТП в Бердичеві травмовано двох поліцейських 11:20 У Житомирському районі внаслідок ДТП загинула 46-річна велосипедистка 11:06 У Бердичеві на залізниці хлопець отримав тяжкі опіки після селфі на даху потяга 11:00 У Житомирі завершився фестиваль «Майстерня міста» 10:39 Пожежа напередодні весілля: у Романівському районі у вогні згоріли обручки та подарунки молодятам 10:18 В Україні зафіксовано 3 627 нових випадків коронавірусної хвороби COVID-19 10:01 Громади Житомирщини отримають ще 16 нових шкільних автобусів 09:30 47 нових лабораторно підтверджених випадків COVID-19 зареєстровано в області станом на 29 вересня 09:12 "Житомирводоканал" інформує 09:10 Курси валют на 29 вересня: гривня продовжує падіння 09:00 Вівторок у Житомирі буде хмарним, увечері можливий дощ 17:55 Житомирян та гостей міста запрошують на відкриття виставки Юрія Камишного “Життя на папері”
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up