Петиція Поліського національного університету набрала 25 тисяч голосів, необхідних для розгляду Кабміном

Петиція Поліського національного університету набрала 25 тисяч голосів, необхідних для розгляду Кабміном

Петиція "Про захист суб'єктності університетів в процесі оптимізації мережі закладів вищої освіти" набрала необхідні 25 000 підписів. 

Новиною поділився на своїй фейсбук-сторінці ректор Поліського національного університету Олег Скидан. 

"Ми усі це зробили. 25 тисяч тих, хто підтримав Поліський національний університет. Хто повстав проти свавілля, брехні, цинізму. Хто став на захист справедливості, традицій, майбутнього! Честь, шана і безмежна вдячність Вам!

Ми впевнені у своїй правді і силі! І ми дуже злі! Ми ВИМАГАЄМО справедливості! І ми її отримаємо!" - написав Олег Скидан. 

Станом на 9:00 14 квітня петиція набрала 25 030 голосів, чого цілком достатньо для її розгляду Кабміном.

Відео дня

Нагадаємо текст електронного звернення "Про захист суб'єктності університетів в процесі оптимізації мережі закладів вищої освіти": 

"Нині студентство, освітянська спільнота та громадськість глибоко стурбовані планами Міністерства освіти і науки України щодо оптимізації мережі закладів вищої освіти, зокрема реорганізацією Поліського національного університету шляхом його приєднання до Житомирського державного університету імені Івана Франка. Поліський університет як один з провідних національних освітньо-наукових та дослідницьких центрів у сфері економіки та агробізнесу, державного управління та місцевого самоврядування, національної безпеки і оборони України є послідовним у реалізації сучасної парадигми якості вищої освіти як органічної складової глобальної трансформації концепції вітчизняної системи освіти. Питання оптимізації мережі закладів вищої освіти сприймається Поліським національним університетом як системоутворюючий елемент, що визначатиме подальшу долю модернізації вищої освіти як безальтернативного соціального інституту, що покликаний формувати національну еліту. В цьому контексті Поліським університетом запропоновано детальне обґрунтування альтернативних моделей структурної оптимізації, що максимально враховує інтереси усіх стейкхолдерів, мінімізуючи цілу низку ризиків, в т.ч. соціальну напругу. Проте абсолютна герметичність процесу об’єднання, що наразі динамічно набирає обертів на тлі позбавлення де-факто суб’єктності Поліського національного університету, викликає суттєве занепокоєння можливою інституціоналізацією подібної практики щодо вітчизняних закладів вищої освіти. Масштаб і значимість проблематики очевидно потребує релевантного дискурсу. Нагальним представляється широке суспільне обговорення критеріїв доцільності об’єднання автономних та самодостатніх університетів, забезпечення прозорості та вивіреності процедур модернізації, а також доказовості підвищення якості освіти з огляду на світовий досвід побудови класичних університетів, й головне, – ретельний аналіз вітчизняних “пілотних” проєктів оптимізації мережі закладів вищої освіти. Здатність зреалізувати філософію розбудови інноваційного університету горизонтального типу, що розглядається нами як багатофункціональний життєвий простір прогресивних спільнот, спроможний забезпечити “соціальний ліфт” для учнівської та студентської різновікової молоді з різною мотивацію та різним ступенем готовності до здобуття вищої освіти – від професійно-кар’єрної орієнтації до спрямування на гармонійний особистісний розвиток, Поліський національний університет доводить лідерством у запровадженні прогресивних практик організації освітнього процесу на засадах дуальності освіти, створенні унікальних освітньо-наукових проєктів у сфері забезпечення космічної та геоінформаційної підтримки національної безпеки, нетворкінгу широкого кола партнерів, запровадженні сучасних підходів до професійної орієнтації учнівської молоді, міждисциплінарних моделей неформальної освіти та інтернаціоналізації освітнього процесу. Достатньо знайомства із хронікою подій університету, щоб переконатись: “Мріємо та діємо!”, “Поліський національний: життя там, де ти!” – не абстрактні рекламні гасла, а стратегічна візія й щоденна практика співпраці студентства та науково-педагогічного колективу з метою формування широкого спектру компетентностей як відповідь на запит ринків праці. Інтегральною рисою сучасного випускника нашого університету вважаємо виховання цінності власного вибору та відповідальності за його реалізацію. Громадянське суспільство, зокрема, студентство та освітяни, що беруть відповідальність за долю країни щоденно на фронті й у тилу, мають право розраховувати бути почутими. Відтак абсолютно неприпустимими є механістичний підхід до проблематики модернізації вищої освіти, а надто, – свідома некомунікація уповноважених державою осіб у відповідь на пропозицію відкритого дискурсу та напрацювання ефективних управлінських інструментів. Вважаємо рішення об’єднання Поліського національного університету та Житомирського державного університету імені Івана Франка поспішним, недостатньо виваженим і таким, що нагально потребує ретельного опрацювання. Враховуючи викладене, переконливо просимо втрутитися в ситуацію та зупинити процеси реорганізації закладів вищої освіти України, зокрема Поліського національного університету, і забезпечити захист суб’єктності університетів в процесі оптимізації мережі закладів вищої освіти".

Додамо, що петиція була створена 6 березня 2024 року. Її авторка - Степаненко Наталія Іванівна. 

 

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі

keyboard_arrow_up