Невидимі бар’єри й видимі досягнення: результати опитування в межах кампанії «Н̶е̶жіноча робота»

Більше половини українських жінок, які працюють у технічних, виробничих, безпекових і транспортних сферах, активно трансформують їх.
Такі результати опитування кампанії «Н̶е̶жіноча робота», що об’єднала 250 учасниць, які працюють за стереотипно «чоловічими» професіями, з усієї України.
Попри те, що 57% респонденток зазнали дискримінації, 88% з них готові рекомендувати свої сфери іншим жінкам. Це доводить, що зміни можливі навіть там, де десятиліттями панували стереотипи. Найактивніше представництво мають жінки у правоохоронних органах, промисловості, транспорті, ІТ-сфері та науці.
«Ми бачимо нову реальність: жінки не просять місце за столом — вони самі будують нові столи. Історії наших респонденток — це портрети сили, витримки і професіоналізму. «Н̶е̶жіноча робота» — це про право бути там, де тебе раніше не чекали, і робити це на власних умовах, — зазначає Любов Правдіна, президентка ГО «Нові українські наративи». – Це дослідження — не про цифри. Це про сотні історій боротьби й стійкості. Кожна відповідь — доказ того, що жінки давно вийшли за межі очікувань суспільства. Настав час, щоб і суспільство вийшло за межі своїх стереотипів».
Найбільшими викликами залишаються:
- стереотипне ставлення (43%),
- бар'єри в кар'єрному зростанні (27%),
- нерівність в оплаті праці (23%),
- сексуальні домагання (18%).
Водночас опитування зафіксувало чіткий запит на зміни: половина учасниць наголошує на потребі збільшити кількість жінок на керівних посадах, а третина — на важливості менторських програм і жорсткіших санкцій за дискримінацію.
Аналітичний звіт доступний за посиланням: https://bit.ly/4jSWwfG
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.