Кожна друга жінка, яка в Україні працює за стереотипно чоловічим фахом, зіштовхується з гендерною дискримінацією

В Україні більшість жінок, які працюють у сферах, які заведено стереотипно вважати чоловічими, відчували прояви сексизму. На питання про це ствердно відповіли 57% респонденток анонімного опитування, проведеного в межах комунікаційної кампанії «Н̶е̶жіноча робота».
Опитування охопило 250 респонденток віком від 15 років, з яких найбільшу групу (44%) становлять жінки віком 35–44 років. Учасниці представляють різні професійні напрямки, проте найбільше жінок працюють у таких сферах:
• правоохоронні органи,
• промисловість і виробництво,
• транспорт і логістика,
• ІТ та технології,
• наука.
Найбільш поширеними формами дискримінації опитані респондентки назвали:
• стереотипне ставлення (43%) — сексизм, натяки, хтиві коментарі.
• перешкоди в кар’єрному просуванні (27%) — ефект «скляної стелі».
• нижча зарплата (23%) — за аналогічну роботу з чоловіками.
• сексуальні домагання (18%) — різних форм.
• відмова у працевлаштуванні через стать (11%).
• відсутність гнучкого графіка або відпустки по догляду за дитиною (10%) — критичний виклик для матерів.
«Наше дослідження показало: жінки, які, здавалося б, «успішно інтегрувались» у стереотипно чоловічі професії, продовжують зіштовхуватися з упередженнями — як на роботі від колег, так і від суспільства, коли йдеться про вибір професії жінкою», – говорить президентка ГО «Нові українські наративи» Любов Правдіна. – Їхня реальність — це образливі й часто принизливі коментарі, жарти, бар’єри, домагання. Багатьох жінок досі часто не сприймають на певних посадах чи професіях як рівних чоловікам. Водночас опитування продемонструвало витримку, досвід і мотивацію цих жінок, які доводять, що професіоналізм не має статі. Н̶е̶жіноча робота — кампанія не про героїзацію, а про визнання. Ми хочемо, щоб жінки бачили одна одну, не соромилися говорити вголос про досвід і більше не мирилися з тим, що «так було завжди».
Одна з респонденток ділиться:
«У великому бізнесі в Маріуполі це було давно. Але я не забула, як мені відмовили, бо «дівчатам важче тримати удар». Тепер я працюю в аграрній сфері — і це зовсім інше відчуття. Але осад залишився».
Кампанія «Н̶е̶жіноча робота» досліджує досвід жінок у професіях з гендерними бар’єрами. Її мета — зробити помітними жінок у сферах, де досі панують стереотипи, і привернути увагу до щоденних проявів дискримінації, з якими вони зіштовхуються. Кампанію реалізує громадська організація «Нові Українські Наративи» в межах інформаційної кампанії, що є частиною ініціативи «Рівність. Лідерство. Майбутнє».
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.