Бути поруч і просто допомагати: як у Житомирській громаді працює нова соціальна послуга — супровід дитини асистентом

Бути поруч і просто допомагати: як у Житомирській громаді працює нова соціальна послуга — супровід дитини асистентом

Дзвінок на урок, галасливі перерви… Звичайний день у ліцеї №33. Першокласниця Ніколь Гончарук упевнено крокує шкільним коридором, тримаючи за руку свою асистентку.

Пані Анеля Коц поруч не лише під час перерв: вона супроводжує дівчинку до їдальні, у вбиральню, на прогулянку, в укриття — там, де може знадобитись допомога, розуміння або ж просто спокійна присутність.

Супровід дитини асистентом — нова соціальна послуга, що запрацювала в Житомирській громаді з жовтня цього року. Вона входить до переліку 18-ти базових і реалізується на стику соціальної та освітньої сфер.

Відео дня

У Ніколь — особливі освітні потреби. І завдяки підтримці асистентки дівчинка поступово звикає до шкільного ритму, вчиться самостійності, відкритості, почуватися впевнено у спілкуванні з однолітками. Власне, створення комфортних умов для навчання та розвитку дитини і є метою цієї послуги. Асистент допомагає у самообслуговуванні, пересуванні, харчуванні, комунікації з педагогами й однолітками... Іноді — це просто рука, яку можна тримати дорогою до класу...

Пані Анеля пригадує, як під час знайомства простягнула свою руку дівчинці вперше. І Ніколь тоді відповіла взаємністю — узяла її. Ось він — маленький жест, з якого почалася ця довіра...

«Мабуть, ми знайдемо спільну мову, подумала я тоді. Так і сталося, контакт ми налагодили швидко, — згадує. — Ніколь дуже світла, доброзичлива й чуйна дитина».

За кілька тижнів спільних днів у них уже є свої маленькі звички — розмови під час прогулянок, тихі моменти поруч і спільні малюнки на перервах. Ніколь дуже любить малювати…

Зараз у 1-Б — урок математики. Асистентка проводить дівчинку до кабінету, допомагає зняти куртку, налаштовує на робочий ритм. Далі на уроці поруч із Ніколь — вже асистент учителя, який допомагає саме в навчальному процесі: адаптує матеріали, супроводжує виконання завдань, спостерігає за розвитком і бере участь у створенні індивідуальної програми розвитку.

Після математики у Ніколь — індивідуальне заняття з логопедом. В інші дні — з психологом і дефектологом. Коли пролунає дзвінок, пані Анеля знову візьме дівчинку за руку й допоможе пройти до відповідного кабінету.

«Сьогодні на перерві Ніколь сама захотіла погратися в «LEGO». Обрала детальки. А поруч гралися хлопчики-однокласники. Треба було іншу знайти, і ми разом зібрали колесо... Здавалося б, дрібничка, але вона об’єднала дітей», — тішиться пані Анеля. Перш ніж стати асистентом дитини, вона пройшла сертифіковане навчання. Має 26 років досвіду музичного керівника у ДНЗ №52. Але не це є визначальним: головне інше — терпіння, емпатія і щире бажання допомогти дитині рости у власному ритмі.

«Ніколь — досить самостійна. Вона сама миє ручки, я лише підказую, де рушничок. У їдальні допомагаю під час прийому їжі — підставити тарілку чи компотик. Може, й сама б упоралась, але їй спокійніше, коли поруч є хтось, хто допоможе», — ділиться асистентка.

...Дитячий гамір у шкільному коридорі. На перерві Ніколь весело підстрибує, наспівуючи щось.. Її світ — тихий, уважний до дрібниць, сповнений спостережень і мелодій....Пані Анеля в цей світ не втручається — вона просто поруч...

Що варто знати:

Послуга супроводу дитини асистентом надається відповідно до індивідуальних потреб дитини з урахуванням комплексного і якісного підходу. Висновок інклюзивно-ресурсного центру — обов'язкова умова для її отримання. Організатором і замовником послуги є департамент соціальної політики Житомирської міської ради. Надавачем — БО «Карітас-Житомир», що перемогла у конкурсному відборі надавачів послуг. Фінансування здійснюється з бюджету громади.

Джерело: Житомирська міська рада

Коментарі

keyboard_arrow_up