Хто несе відповідальність, якщо з камери схову магазину зникли речі

Хто несе відповідальність, якщо з камери схову магазину зникли речі

Відповідно до пункту 21 постанови Кабінету Міністрів від 15 червня 2006 року № 833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» (зі змінами станом на 13.03.2019) всі суб’єкти господарювання зобов’язані забезпечити доступ споживачів до торговельних об’єктів без здавання на збереження особистих речей, окрім товарів, які реалізуються у таких торговельних об’єктах.

Якщо ж у ваших особистих речах немає товарів, які можна придбати в магазині, до якого ви прийшли - здавати їх в камеру схову не обов’язково.

Взагалі не пустити вас до магазину охоронець також не має права, оскільки в своїй діяльності охоронці магазинів керуються Законом України «Про охоронну діяльність». Згідно зі ст. 10 ЗУ «Про охоронну діяльність» під час організації та здійснення охоронної діяльності забороняється здійснювати дії, які посягають на права, свободи та власність фізичних осіб, а також ставлять під загрозу їх життя та здоров’я, честь, гідність і ділову репутацію.

Всю відповідальність за речі, що були покладені до камери схову, несе магазин, навіть незважаючи на оголошення про зворотне, які можна побачити в торгівельному залі, оскільки ці написи прямо суперечать вимогам Цивільного кодексу України.  Адже саме на адміністрацію магазину покладено обов’язок створити умови для збереження речей споживачів. Коли ви кладете свої речі до камери схову магазину, тим самим ви передаєте, а магазин в свою чергу приймає їх на зберігання, і це підтверджується видачею номерного жетона, чи якогось другого знака, який посвідчує прийняття речі на зберігання, якщо це встановлено законом, іншими актами цивільного законодавства або є звичним для цього виду зберігання (ч. 3 ст. 937 ЦЦ України). Фактично ви укладаєте з адміністрацією магазину договір зберігання.

Згідно з вимогами п. 2 ст. 942 ЦК України, якщо зберігання здійснюється безоплатно, зберігач зобов’язаний піклуватися про річ, як про свою власну. У разі ж втрати чи пошкодження речей, прийнятих на зберігання, зберігач (магазин) відповідає на загальних підставах та має відшкодувати всі збитки (ст.ст. 950, 951 ЦК України):

- у разі втрати (нестачі) речей - у розмірі їхньої вартості;

- у разі пошкодження речей - у розмірі суми, на яку знизилася їхня вартість.

Якщо, здійснивши покупки, ви не знайшли в камері схову своїх речей необхідно перш за все викликати представників адміністрації та охорону магазину. Якщо домовитися про добровільну компенсацію вартості зниклих речей не вдасться, тоді:

1. викликайте поліцію та вимагайте складення протоколу стосовно зникнення речей;

2. вимагайте вилучення відеозаписів з камер спостереження магазину;

3. фіксуйте все, що відбувається, на камеру свого телефону;

4. візьміть контактні дані покупців, що стали свідками події.

Якщо магазин не визнає свою вину - ви можете звернутися до суду із позовною заявою про відшкодування не тільки прямої матеріальної шкоди (вартості зниклих речей), а ще й моральної шкоди, яка була вам завдана внаслідок бездіяльності адміністрації магазину.

«БЛОГ ПРАВА»

Коментарі

keyboard_arrow_up