9 квітня відбувся круглий стіл “Бізнес повинен рости”. Ініціатором виступила піарниця з 12-літнім досвідом Тетяна Люлька.
Тетяна Люлька розповіла, що Житомир специфічний у проведенні заходів, за які потрібно платити, але складна ситуація в країні змусила знову аналізувати перспективи розвитку бізнесу в Україні.
Бізнесмени прийшли до висновку, що бізнес, який знаходиться в одному з найближчих міст від столиці, має цим користуватися та розвиватися.
Вирощувати його потрібно з любов'ю та в пошуках емоцій, які будуть близькі самим "садівникам".
Спікерами та тренерами зустрічі були керівники успішних бізнес-компаній, які на власному прикладі довели, що вести бізнес без хорошої реклами, це все одно що підморгувати дівчині в темноті, у двох випадках є ризики бути непоміченими.
Сервіс-директор компанії "4Service" Сергій Пашковський каже, що якісний сервіс (комунікабельність, розуміння предмету розмови, бажання допомогти, інтер'єр) – одна з найголовніших конкурентних переваг: “Плюс тих міст, які поряд з Києвом, в тому, що люди їдуть туди в пошуках цікавих та кращих ідей. Але є й ризики, бо часто буває, що розвиток приторможується, хороші вдалі ідеї концентруються в столиці. Потрібно, мабуть, мати велику ідею, вірити в неї. Рідше буває так, що ідея заробити гроші є успішною. Успішна ідея – побудова бізнесу з місією і ціллю, коли є бажання створити те, чого не існувало раніше”.
У 2005 році поняття “містері шопінг” (таємний покупець) в Україні не існувало. Активно такий сервіс використовували в Америці та Європі. І це як раз той випадок ідеї, яка запрацювала, розказує Сергій: “Засновник Олексій Цисар вичитав ідею на американських сайтах і почав її просувати в Україні. Сьогодні це один з найбільших провайдерів в Європі. Починалося все з двох людей. Сьогодні 300 працівників обробляють анкети, спілкуються з таємними покупцями, аналізують”.
Однією із перших компаній, яка зацікавилася послугами сервісу “таємний покупець” була компанія з безпеки “MTI”. Керівник – житомирянин Валерій Вижак. На нашому ринку його компанія вже вісім року. Почав розвивати її в Києві: “Кожного року все змінюється, але важливо не боятися. Можна продавати що завгодно, але має бути команда спеціалістів. Спеціалісти дорогі, їх можна вирощувати або купувати, шукати в регіонах, в столиці, за кордоном. Ідея на плаву, питання – як завернути цю ідею. Кожного року потрібна свіжа смачна цукерка. Ми шукаємо родзинку”.
Пан Валерій в Житомир приїжджає як у місто, що виросло: “Це частина Києва. Тут є бізнес із західним менеджментом, є з ким працювати. Місто не змінилося, але змінились люди. Місто компактне і в ньому зрозумілі інтереси. Потрібно обрати цінову політику, створити систему і покращити обслуговування”.
Директор рекламної агенції "Banda Agency" Павло Клубнікін розповів, що креативні хороші ідеї реклами приходять в голову, коли не думаєш про заробіток, а шукаєш ідею, емоцію, яка буде близька людям, відображатиме їх думки.
За годину учасники заходу дізналися про геніальні піар-компанії "Я крапля в морі", "MOYO", "PUMA". Важливо відмітити, що усі проекти були соціально відповідальні.
Павло Клубнікін ще раз підтвердив, що потрібно бути іншими, позбуватися банальності, штампів: “Працювали раніше в компанії величезній і зрозуміли, що основну роботу роблять 5 людей. Втомилися від усього і вирішили відокремитися. Нам всього два роки."Залізти в гаманець через серце" – головний меседж піарників, нехай грубо, але так є…”.
Після офіційної частини, розпочався розіграш сертифікатів та гра у міні-гольф. У подарунок усі отримали візитницю з контактами усіх запрошених. Нам відомо, що багато хто нею вже скористався, і отримав цінні знайомства та бізнес-партнерів.
Такі заходи потрібні місту та його розвитку. І не лише на бізнесову, а й на політичну, і на громадську тематику. Ми живемо недалеко від столиці, тому статус міста депресивного має змінюватися.
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 10 від 23 квітня 2025
Читати номер