За "зайві" квадратні метри українці платитимуть податок на нерухомість

За "зайві" квадратні метри українці платитимуть податок на нерухомість

Власникам "зайвих" квадратів в Україні доведеться заплатити податок на нерухомість.

2017 року українцям доведеться заплатити податок на нерухомість, щоправда, не всім. Податок сплачується до кінця серпня. При цьому гроші стягуються за кожний квадратний метр понад встановлену норму. Згідно з податковим кодексом, найбільше доведеться віддати до казни за квартири, які здаються в оренду.

Відсоткова ставка податку коливається в межах від 0 до 3% мінімальної зарплати. Органи місцевої влади встановлюють не тільки податкову ставку, але і визначає, які квадратні метри житлоплощі вважаються "зайвими". Наприклад, Київрада прийняла рішення за кожен "зайвий" квадратний метр збирати 1% від мінімальної зарплати (12,18 гривні за 2015-й рік). Киянину, який володіє двома квартирами загальною площею 140 квадратних метрів, доведеться заплатити податок за 80 квадратів (норма для квартир в столиці – 60 квадратних метрів) – 974 гривні.

Відповідно до закону, житловою площею вважаються:
• Житловий будинок
• Прибудова до будинку
• Квартира
• Кімната в комуналці
• Будинок на дачі
• За яку нерухомість можна не платити

За нерухомість в зоні відчуження, гуртожитки, аварійне житло платити податок не доведеться. До того ж, згідно із законом, не оподатковується майно сиріт та одиноких матерів, які виховують дитину-інваліда. Не потрібно платити податок з дитячих садків, комунальних будівель, храмів.

До 1 липня податкова служба розішле рішення-повідомлення та квитанції із сумами податку. Заплатити потрібно не пізніше 28 серпня. У разі, якщо прийшла квитанція про сплату податку на квартиру, яку, наприклад, вже продали, або ж якщо квитанція не прийшла, але за законом нерухомість повинна обкладатися податком, потрібно звернутися до місцевого відділення Фіскальної служби.

Податок стягується раз на рік. Крім того, власникам великого житла (понад 300 квадратних метрів для квартир і 500 – для будинків) доведеться додатково заплатити 25 тисяч гривень. Наприклад, власникові квартири площею 310 квадратних метрів в Києві до 1 липня повинна прийти платіжка на 28 тисяч гривень. До слова, "податок за розкіш" в розмірі 25 тисяч доведеться платити і за автомобілі, які коштують більше 750 мінімальних зарплат (1 мільйон 33 тисячі гривень).

Якщо не заплатити податок до 28 серпня, податковий інспектор може в рахунок боргу накласти на частину майна у податкову заставу. Якщо податок не сплачується тривалий час, майно продають за рішенням суду. Крім того, за несплату податків передбачена кримінальна відповідальність (ст. 212 ККУ).

 

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram, YouTube та Google

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
16:20 У Житомирі обговорили підготовку громади до зими 16:13 Вигаданий борг та погрози розправою: на Житомирщині поліцейські затримали підозрюваних у вимаганні 16:00 У Житомирі відбудеться ХІ Міжнародна Хореографічна Асамблея ім. Н. Скорульської - 2026 16:00 У Бердичеві учениця принесла в гімназію дві навчальні гранати: стався вибух Від читача 12:35 Шахраї телефонують від імені поліції та вимагають гроші за «звільнення» від кримінальної відповідальності 15:39 Порядок отримання податкової знижки: навчання, іпотека, благодійність 15:20 У Житомирській громаді з 12 жовтня розпочинається осіннє загальноміське санітарне прибирання 15:00 Житомирщина — лідер за кількістю зареєстрованих команд у «Пліч-о-пліч. Всеукраїнські шкільні ліги»! А ви вже зареєструвались? 14:40 У Радомишлі горів житловий будинок: знищено покрівлю і частково перекриття photo_camera 14:20 У Звягелі презентували проєкт антикорупційної програми 14:00 У Житомирі на фасаді ліцею № 17 відкрили меморіальну дошку Андрію Хохлюку 12:41 Житомирщина розширює міжнародне партнерство та зміцнює співпрацю з Великою Британією 12:20 У Хорошеві при зіткненні легковика і мотоцикла постраждав водій двоколісника 12:00 ДЕІ Поліського округу інформує: із 7 до 15 жовтня діятимуть тимчасові обмеження на спеціальне водокористування 11:40 На Житомирщині судитимуть експосадовця РТЦК та його спільника-депутата, яких СБУ викрила на хабарях за зняття з розшуку військовозобов’язаних 11:20 В Україні дорослі та діти можуть безоплатно отримати реабілітаційну допомогу — після травм, поранень, операцій чи захворювань 11:00 Житомир попрощався із Захисником Віталієм Совою 10:40 Рятувальники допомогли літньому чоловіку, який через погіршення здоров’я не міг самостійно відчинити двері власної квартири photo_camera 10:20 Збитки на 4 млн грн під час закупівлі електроенергії: прокурори повідомили про підозру керівникам двох комунальних підприємств 10:00 Понад 3,6 мільйона гривень збитків на закупівлі електроенергії: житомирські поліцейські повідомили про підозру посадовцю
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up