Тарифи зростуть, а якість обслуговування падає?

Тарифи зростуть, а якість обслуговування падає?

Одразу кілька неприємних новин отримали українці протягом останнього тижня. Кабінет Міністрів очікує стрімкого зростання тарифів на комунальні послуги. За прогнозом Кабміну, тарифи на опалення в Україні цьогоріч зростуть ще на 33%, на воду – на 22%. 

Нещодавно Державна служба статистики оприлюднила дані про комунальні платежі за квітень 2021 року. З них випливає, що у квітні 2021 року за комуналку українцям нарахували на 6,4 мільярда гривень більше, ніж у квітні 2020-го – сума нарахувань виросла на 56,1%.

Було б логічно, щоб у разі стрімкого зростання тарифів якість обслуговування також відповідно трималася на високому рівні. Але у Житомирі виявляється зворотня залежність: чим вищими стають тарифи, тим менше пересічний містянин розуміє, за що і яким чином він сплачує свої кровні гроші.

Незважаючи на те, що майже пів року проводяться акції з протидії збільшенню тарифів, ситуація заходить у глухий кут і вирішувати її ніхто не має бажання.

Відео дня

Водночас «Житомиробленерго» на журналістські запити надає відповіді, що в них діє комерційна таємниця, тому жодної конкретної відповіді вони надати не можуть. А у водоканалі минулого тижня спалахнув скандал з керівником одного з комунальних підрозділів, який вимагав хабар. Аналогічна ситуація і зі структурою, яку примусово на вимогу міжнародних кредиторів поділили на дві – «Житомиргаз» та «Житомиргаз Збут». Крім того, що замість однієї квитанції житомирянам сьогодні приходять дві, ситуація тільки погіршилася і в деяких випадках почала доходити до абсурду. Розуміємо, що приватні монополісти звикли не звертати уваги на закони та здоровий глузд, але повинна бути якась межа.

Так, наприклад, мешканці одного з будинків нового житлового комплексу по вулиці Вітрука, 6-г зателефонували до редакції і повідомили про те, що в них протягом зими взагалі не було газопостачання. На початку весни у квартирах були встановлені лічильники, але офіційного пуску газу в мережу не було. Жодних документів про початок введення в експлуатацію газової мережі також немає. Але з моменту встановлення лічильників та їхнє опломбування почали надходити квитанції на доставку газу. За доставку газу, якого взагалі ще немає в системі! Ситуація абсурдна, але всупереч законодавству представники АТ «Житомиргаз» заявляють, що незважаючи на відсутність газу в мережі, після опломбування лічильників споживачі, які ще нічого не можуть спожити, повинні сплачувати за транспортування того, чого ще немає в системі. Спілкування з керівництвом не вийшло, звернення до колл-центру також було безрезультатним.

Тим часом власників багатоквартирних будинків можемо «порадувати» ще більше. В Україні узаконили третю платіжку за газ! Комунальники можуть стягувати з українців, які живуть у багатоквартирних будинках, плату за обслуговування внутрішньобудинкових газових мереж.

Відповідний законопроєкт вже ухвалено і підписано. Третя платіжка за газ з’являтиметься тоді, коли в цьому виникне необхідність: наприклад, трапиться аварійна ситуація, яку потрібно буде усунути. І це може статися у будь-який момент.

З огляду на чинні зміни до закону за замовчуванням обслуговування внутрішньобудинкових газових мереж покладено на суб’єкт розподілу газу, на того, хто обслуговує зовнішньобудинкові інженерні мережі. Але за це він буде за замовчуванням виставляти рахунок власникам будинку. Скільки буде коштувати послуга з обслуговування мереж, поки незрозуміло. А граничну її вартість повинен визначити Кабмін.

В Україні майже рік працює єдиний інтернет-портал з послуг газопостачання – http://104.ua. Здавалося б, гарна ідея, яка повинна поліпшити життя українців. Але нічого простого у нашій державі не трапляється. 

Якщо вам пощастило без помилок зареєструватися в цьому порталі і ви навіть отримали підтвердження, що ця процедура пройшла бездоганно, передати показання до бази даних – це просто якийсь квест потрібно пройти! Споживач передає показання, а вони або взагалі зникають, або з’являються зовсім інші показання, які не відповідають дійсності, але відповідають автоматичному прогнозу.

Крім того, що з 1 по 5 число кожного місяця майже неможливо нормально передати показники по інтернету, адже потужність серверів в одній із найбагатших компаній дуже слабка і не може витримати одночасного звернення від певної кількості споживачів, які квапляться розстатися із власними грошима і заплатити за комунальні послуги, починається вакханалія з показаннями, які змінюються залежно від розташування зірок на небі.

Автору цих рядків також не пощастило поспілкуватися із представниками кол-центру АТ «Житомиргаз». Було запропоновано вислати навіть фото лічильника з датою зйомки в чат-бот у мессенджері Viber. Суттєво ці заходи ситуацію не змінили. Показання на сайті змінилися, але все одно не відповідали справжнім.

У соціальних мережах житомиряни пишуть: «Щоразу одне й те саме. 2-го числа передав показники за газ 5136, і, о диво! 8-ого числа вони зникли і з'явилися «розрахункові» 5094. І так постійно, просто цього разу я зафіксував все на скріншотах. 104.ua, горіти вам у пеклі! P.S. Таке відбувається тільки з газом постійно! Сергій Сухомлин, давно вже час націоналізувати ці шарашкіни газові контори».

«Аналогічно. Одного разу навіть нуль замість поданих показань прийшов. Причому взимку! Я вже задовбалась їм писати, телефонувати, залишати скарги. Це не контора, а дніщє!».

Спілкування з представниками АТ «Житомиргаз», зі слів житомирян, не виходить. Ось ще повідомлення у фейсбуці від розлючених містян:

«Разводняк від "Житомиргаз"! Приходять співробітники "Житомиргазу" під приводом планової перевірки. Кажуть, що виявлено витік газу, і на місці перекривають і пломбують газовий стояк. Обіцяють, що цього ж дня приїдуть співробітники, усунуть витік і підключать назад. Але ані цього дня, ані наступних вони не приходять. Усі дзвінки ігнорують. Кол-центр хамовитий і відправляє тільки на вул. Київську, 54 (де вічно кілометрова черга). До керівництва не потрапити. Навіть якщо ви прийдете і відстоїте чергу, з вас вимагатимуть примусово укласти з ними договір на обслуговування і здійснити оплату в районі 300-400 грн. Тільки після цього вас підключать!».

«Стосовно новини про «Житомиргаз». У мене була така ситуація вчора також. На разі газ відключеній, у мене маленькі діти. Боргів немає. Довелося звертатися з чату до Житомирської міської ради, щоб захистити жителва ОТГ від цього свавілля».

Стосовно центру обслуговування по вул. Київській, 54, то там вже з самого ранку займають черги. Обслуговування кожного відвідувача відбувається дуже довго. Якщо потрібне корегування показників щомісяця, то це просто нереально зробити, особливо тим, в кого маленькі діти або робота чи навчання. 

Ми звернулися за коментарем до начальника управління зовнішніх комунікацій АТ «Житомиргаз» Юлії Петришеної. Вона повідомила:

  • «З 1 по 5 число кожен споживач відповідно до чинного законодавства має подати актуальні показання спожитого газу. Він може це зробити за допомогою онлайн-сервісу в інтернеті, чат-ботів чи в інший спосіб. Але ми рекомендуємо подавати ці показання з фотофіксацією, тому що це є підтвердженням справжності переданої інформації. Якщо споживач бачить у квитанції, яка потім приходить, інші нарахування, це означає, що нарахування прогнозовані, тобто якимось чином не були зараховані передані показання. Тут немає нічого страшного, адже кожен споживач належить до певного профілю. Якщо ж споживач помітив розбіжності в нарахуваннях, він може відкоригувати це наступного місяця або коли до нього прийде контролер, якій відповідно до кодексу газорозподільних мереж не менш ніж раз на шість місяців, а в разі необхідності й частіше, може перевірити достовірність показань. Контролери обов’язково мають при собі посвідчення. Отримані дані вносяться в систему і відповідно потім корегуються. 
  • Ми просимо передавати показники з 1 по 5 число щомісяця. Крім того, АТ «Житомиргаз» щорічно систематично проводить інвентаризацію, контролери здійснюють зняття контрольних показань, пересвідчуються у відсутності порушень та втручань у роботу вузла обліку. Також можна встановити систему дистанційної передачі показань за допомогою модемів, а у разі розбіжностей викликати контролерів для додаткового зняття показань». 

Руслан Мороз

Хочете отримувати новини першими – приєднуйтеся до нас у соцмережах

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі (1)
  • Світлана Савицька

    Цікаво,  що буде чинити наша влада, коли люди масово перестануть платити за комуналку?

keyboard_arrow_up